Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Odpowietrzanie hamulców.
Autor Wiadomość
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-30, 22:08   

Słuchajcie problem zapieczonych zacisków rozwiązałem ( wydmuchane kompresorem , nasmarowane pięknie wyszyszczone ) Złożone zalewam płyn i jest tylko w pompie , pąpuje klamką i nic żadnej reakcji tylko tyle płynu co w zbiorniczku z czasem trochę poszło więcej , to wtedy lekko kapie z przewodu , niby objaw prosty pompa nie daje ciśnienie ale przed rozłożeniem wszystko działało , tak nagle przy wymianie klocków pompa by już miała dość , moje pytanie czy to się mogło jakoś wszystko zapowietrzyć ? odkręcałem przewód ten co dochodzi do zbiorniczka , co robić pomocy :-/
 
     
Kubeko 
GÓRAL ŻYWIEC


Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 512
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2012-04-30, 22:27   

czy problem zapieczonych tłoczków rozwiązałeś na tyle skutecznie, że po zalaniu układu pompa jest w stanie przepchać płynem tłoczki???? lub inaczej... czy problem zapieczonych tłoczków rozwiązałeś na tyle skutecznie że układ jest nieszczelny i pompa na skutek nieszczelności nie jest w stanie płynem popchać tłoczków.... i zamiast tłoczyć płyn z pompy, zaciąga powietrze przez tłoczki na powrocie pompy???

wybacz, ale czasami jest tak że już nie ma co naprawiać, trzeba po prostu wymienić...
może któreś z moich pytań naprowadzi Cię na skuteczne rozwiązanie.... :-)
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-30, 22:42   

Wcześniej wszystko hamowało , tak nagle by się zrobiła nieszczelna ? Tak tłoczki wyczyszczone nasmarowane chodzą lekko , pompa nawet nie przetacza tego płynu do końca przewodu , teoretycznie do wymiany ale tak nagle ? czy może być pompa zapowietrzona ? nie przewód ?
 
     
Kubeko 
GÓRAL ŻYWIEC


Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 512
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2012-04-30, 22:53   

jedyna rada jaka przychodzi mi do głowy... zaufaj grawitacji... odkręć odpowietrznik na zacisku i dolewaj płyn do pompy, jak zacznie ściekać swobodnie i wyciekać przez odpowietrznik... a potem odpowietrzenie standard, pompowanie do uzyskanego oporu, popuścić odpowietrznik i znowu pompowanie, aż przestaną lecieć pęcherzyki powietrza ( jak zaleje się grawitacyjnie może wcale nie będzie pęcherzyków...)
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-01, 11:38   

Kubeko napisał/a:
jedyna rada jaka przychodzi mi do głowy... zaufaj grawitacji... odkręć odpowietrznik na zacisku i dolewaj płyn do pompy, jak zacznie ściekać swobodnie i wyciekać przez odpowietrznik... a potem odpowietrzenie standard, pompowanie do uzyskanego oporu, popuścić odpowietrznik i znowu pompowanie, aż przestaną lecieć pęcherzyki powietrza ( jak zaleje się grawitacyjnie może wcale nie będzie pęcherzyków...)


Problem w tym że nie chce ściekać swobodnie , tyle co jest w pompie płynu i nic z niej nie wychodzi , przewód drożny. Wniosek z taki ze z pompki nie wychodzi płyn , kupić nową tzn używaną , bo rozbieralna raczej nie jest ?
Ale najbardziej mnie to zastanawia dlaczego wcześniej wszystko działało a teraz nagle nie ? :-/
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2012-05-01, 15:07   

To spróbuj z odwrotnej strony nalać płynu , we 1/4 strzykawkę wężyk i napompuj płynu przez odpowietrznik do pompy , .
U Ciebie po prostu jest sucha pompa i trzeba ją napełnić w zbiorniczku jest filtr możęsz go wyciągnąć i wtedy płyn wleje się do pompy
następna opcja to jak masz coś do wytworzenia podciśnienia to podłącz pod odpowietrznik i zaciąg płyn do zacisku
moją pompę odpowietrzyłem w dwa dni bo klamka była miękka pomogło odkręcenie wieczka zbiorniczka i lekkie stukanie w zbiorniczek wtedy powietrze wypływało z pompy :lol: :lol: :lol:
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2012-05-01, 16:46   

ja mialem podobne objawy po wymianie łożysk główki ramy , odkrecona kierownica ustawiona była denkiem do dołu i naleciało powietrza . Jak odpowietrzałem nic nie dawało dopiero po kilku godzinach jak uszły pęcherzyki powietrza hamulec stwardniał.
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-02, 16:46   

zuczek 38 napisał/a:
U Ciebie po prostu jest sucha pompa i trzeba ją napełnić


O to to ! Właśnie taka przyczyna była zapowietrzone wszystko , 40 minut pompowanie klamką z otwartym zbiorniczkiem , mnóstwo bąbelków .Już wszystko pod kontrolą , dzięki za pomoc ;-)
 
     
Kubeko 
GÓRAL ŻYWIEC


Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 512
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2012-05-02, 18:51   

no i chwała Tobie!!! bo już miałem demontować V-brake z rowera, i wysyłać Ci, bo szkoda takiej pogody!!! :-)
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-02, 21:20   

Kubeko napisał/a:
no i chwała Tobie!!! bo już miałem demontować V-brake z rowera, i wysyłać Ci, bo szkoda takiej pogody!!! :-)


Hahaha nie no dzieki :mrgreen: Zrobione , pojeżdżone ;)
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-12, 18:40   

No załozyłem, ale mam problem z odpowietrzeniem hamulca przedniego, odpowietrzam juz co jakis czas cały dzien i hamulec ciagle jest taki jakby miekki, dzwignie bez problemu dociskam do końca :roll: nie wiem czy tak ma byc czy co. Powietrze juz nie wychodzi tylko sam płyn, przepompowalem juz kilka zbiorniczków i nadal jest miekko.


Przeniosłem post ;) - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-07-12, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-07-12, 19:55   

blaadee, na pewno d 1/4 wignia nie powinna dojść do manetki - chyba ze masz na niej regulację.
W jaki sposób odpowietrzasz?
Klocki masz nowe czy stare (chodzi o grubość)?
 
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-13, 17:04   

Standardowa procedura czyli 15 razy podpompowałem i trzymajac caly czas popuszczalem odpowietrznik jak plyn uciekł dokrecalem i pompowalem dalej itd.... nadal nie ma twardosci hmmm przypuszczam ze cos z pompą jest nie tak lub zatkane ma jakies kanaliki, klocki nie sa nowe, ale twardosc na dzwigni powinna byc.
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2013-07-13, 17:07   

Też to miałam ostatnio i po prostu zaczęłam pompować klamą bez odpowietrzania (bo podczas poprzednich dwóch godzin wszystko musiało zejść) i w końcu załapał do twardości. Ważne, że hamuje :-P
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-07-13, 19:01   

blaadee, spróbuj strzykawką jak dla mnie najbardziej skuteczny sposób.
Otwarty zbiorniczek zalewasz płynem, wężyk na lekko popuszczony odpowietrznik i odciągasz strzykawką. Zakręcasz dolewasz płynu i dalej popuszczasz lekko odciągając, aż pęcherzyki powietrza przestana się pojawiać w strzykawce. Po tym odpowietrzasz metoda opisana przez Ciebie, czyli pompujesz (twardo) trzymasz i popuszczasz odpowietrznik.

Czasem jak odpowietrzam hamulec ze starymi okładzinami, to wciskam tłoczki na max-a w zacisk i wkładam jakiś dystans (płaskownik) pomiędzy tłoczki a klocek. Zmniejsza to objętość w jakiej znajduje się powietrze z płynem - szybciej przepompujesz.

PS. Sprawd 1/4 jeszcze czy na stożku odpowietrznika lub w zacisku gdzie stożek dociska nie ma jakiś zanieczyszczeń.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13