Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: kmaj
2013-04-05, 18:16
Grzechotanie w silniku NX 250
Autor Wiadomość
007
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-14, 18:30   

Zrób dokumentację foto- każdemu sie przyda.
Jak czytam te historie, to włos mi sie jeży!
Ja kupiłem pi 1/4 dzika sprowadzonego od krzyżaków i jedyny problem do tej pory to szczotki rozrusznika i ... przedni błotnik :D
?migam po terenie i strasznie sie zaklejał błotem (po błocie jechało się jak z zapiętym przednim hebelkiem :D). Ale już jutro Dominek dostanie wysoki błotnik endurowy i problem minie.
pozdro4all
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-02-15, 19:07   

Bladee, co tu dużo pisać TYPOWE. Jedyna rada: SAMEMU!!!!
 
     
Rayzeer
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-15, 10:59   

Witam, okazało się, że głowice które posiadałem, nie posiadały oryginalnych wałków czy coś takiego i ich regeneracja niby mija sie z celem bo głowica może nie działać prawidłowo przez co może sie zatrzec w krótkim czasie i mimo wykonanej usługi nie dają mi na to gwarancji. Teraz się zastanawiam czy zaryzykować i zregenerować czy może też sprzedać motor na części i raczej wolałbym to drugie, mam już go dość.

Czy moglibyście mi powiedzieć ile pieniędzy mogę dostać sprzedając całą ćwiartkę część po części?
 
     
SRsima
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-16, 16:21   

Najlepszy podgląd cen części używanych Allegro.
Za linki ok 39 - 49 zł; sporo za każdy element; co poniektóre są świetnymi zamiennikami do 125 czy innych marek motocykli. Problem raczej tkwi w czasowo rozciągniętym zbycie części... niektóre rozejdą Ci się w chwilę inne pewnie zalegną na lata. Masz też możliwość sprzedać całość w rozsądnej cenie handlarzowi, który obraca innym asortymentem tego rodzaju.
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-17, 12:06   

Nie orginalne ? to od czego one były :?: zrób ich zdjecie i glowicy srodka, co to za fachowca tam masz :-P czy te aluminiowe odlewy (panewki) wytarte .
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-03-17, 13:32   

To może od WSKi wsadzili ?? A może za mało silikonu nałożyli i się zepsuło;];];]
 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-18, 12:34   

Nie oryginalne wałki?.Sraty taty.Nawet jeśli to nie był komplet a wałek i głowica nie były zajechane(bez rys) to powinno chodzić.Przecież wystarczyło pokręcić wałkami i sprawdzić czy się swobodnie obracają.Na pewno wymienił ci głowicę z wałkami na nową ,czy tylko starą przytartą podszlifował papierkiem wodnym, i złożył tak aby odpaliło i nie napier...lało.Jeśli tolerancja spasowania wałków w panewkach była ok i smarowanie też było to silnik powinien chodzić,nie ma innej opcji.
Zrobiłeś tylko 10 km więc coś 1/4 le było złożone.
 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-20, 07:15   

Może nie wyczyścił ci układu olejowego z syfu.To małe siteczko od strony sprzęgła i na nowo szlak go trafił, bo smarowania nie było.Wczoraj wymieniałem korbowód w Volvo bo tulejka na sworzniu się wytłukła.Ale w przyrodzie nic nie ginie i znalazła się w misce olejowej!!! zoba zoba jaki syf tam się zebrał.

SNC01957.jpg
Plik ściągnięto 75 raz(y) 1,56 MB

 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-20, 12:10   

Zgadza sie mogło i tak byc, strone wczesniej na dole przedstaswilem fotki jak to wyglada, najwidoczniej mechanik uczy sie Twoim ( Rayzeer ) kosztem niestety. Druga sprawa dla potomnych, otóż dzisiaj przeszedl mi wał do nx250 z przebiegiem 38tys km. stan igielka zero luzów nawet na boki minimalny 91r, ale zauwazylem ze ma mniejsze łozyzko od strony przeciwciezaru, a co za tym idzie to to ze w połówce ma mniejszy otwór na łozysko, mój rocznik silnika 93r i ma wieksze, czyli widocznie starsze egzemplarze maja mniejsze, a z czasem ulepszenia czyli lift silnika ;-) na szczescie po zbiciu go z wału okazało sie ze czop wału jest taki sam uffffff :oops: Jezeli bedziecie kupowac łozyska czy połówki to zwracajcie na to uwage :idea:

Na zdjeciu po lewej to wieksze


I jeszcze mam pytanie, czy miedzy pompą olejową, a deklem ( kanalik od filtr oleju ) ma byc oring ? chodzi mi oto


bo rozkrecajac moto to tam nic nie bylo, a w 650 jest oring.
ok rozebralem drugi silnik i tam jest, to juz wiem :) ale napotkałem na kolejny majstersztyk :) czy takie mocowanie slizgu jest konieczne ?


i zastanawiam sie czy takiej techniki nie zastosowac w tym silniku co robie, poniewaz urwał sie w nim łańcuszek i narobil lekkiego balaganu, mianowicie delikatnie uszczerbany jest ten odlew co wchodzi w niego slizg, jak myslicie ? czy zostawic to tak jak jest.



juz wszystko jasne, wytarty karter byl w tamtym silniku przez łańcuszek lub przez zerwanie hmmm i wyrobilo prowadzenie na slizg

a powinno byc tak

silnik pomalowałem farba do zacisków hamulcowych :) z wszystkich otworów z gwintami wydłubuje, lub wykrecam gwintownikem pozostaly silikon który kipiał gdzie by nie spojrzec

zapomnialem wyczescic farbe z przylegni cylindra ale jutro wszystko wyczyszcze na git :-P
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-03-21, 17:07   

Grubo, dla tego wszystkim radzę, mechaniczny napinacz!!!

?lizg jest trzymany jeszcze zaczepem pomiędzy cylindrem a głowicą, więc raczej nie trzeba go na dole blokować śrubą, nie ma tego w oryginale, to jakiś przerost formy.

Możesz założyć na chwilę cylinder i głowicę, zobaczyć czy ślizg będzie trzymał się stabilnie czy ruchomo.

Łańcuszek tak się ze starości, czy jakaś inna skucha??

Jak piszesz silikon, to posprawdzaj kanały olejowe w całym silniku, sprężone powietrze i dmuchaj czy drożne, łącznie z korbowodem!!
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-22, 14:59   

Tak zrobie, czyli przeczyscic, przedmuchac wszystkie kanaliki, co do napinacza to kupiłem go równiez od tego nx 250 z przebiegiem 38tys i wyglada na idealny i mam nadzieje ze bedzie ok, do tego nowy łańcuszek rozrządu, najlepsze wałki i odlewy do głowicy wybiore bo mam ich kilka :) Czy ktos z Was wie moze od czego podchodza uszczelniacze zaworowe ?
Dzisiaj bylem dobrac lakier do dekli bocznych i aby wyszlo jak orginal to do bazy trzeba dodac troszke utwardzacza i klaru i tak pomalowac. Fukne odrazy tez nx650 :)



Najwidoczniej luzny łańcuszek latał i powycierał wszystko obok :) ktos załozył od innego motora napinacz.

http://www.youtube.com/watch?v=0IxAmPtqY0c :-P
Ostatnio zmieniony przez blaadee 2014-03-22, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-03-22, 15:58   

blaadee, z lakierowaniem silnika zakładaj nowy temat i dokładnie opisz co i jak z dodatkami do lakieru ;-)
 
 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-22, 18:28   

Czyli dobrał Ci bazę pod kolor z utwardzaczem aby szybko schło, a na koniec aby się świeciło bo baza jest przecież matowa, to trzeba pomalować klarem, czyli lakierem bezbarwnym.Podaj numer lakieru jaki ci dobrał?
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-22, 22:25   

NIE, wszystko mieszac przed malowaniem, ja nie chce zeby sie swieciło jak lustro tylko taki pół mat orginal, czyli do bazy przed malowaniem dodac lakieru bezbarwnego i utwardzacza toroszke i w ten sposób przyrzadzonym lakierem jednoskladnikowym pomalowac z 3 cienkie warstwy. Mozna nawet malym pistolecikiem do aerogafu :mrgreen: małe ma zapotrzebowanie na powietrze, a elemety nie sa duze :idea:
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-03-22, 22:37   

kmaj napisał/a:
blaadee, z lakierowaniem silnika zakładaj nowy temat i dokładnie opisz co i jak z dodatkami do lakieru ;-)


Będę krzyczeć albo sama robić nowy temat ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15