serwisowka jest tu http://hondadominator.pl/...tion=file&id=24
chyba 11 i mocowanie gorne silnika wystarczy zeby ja wyjąć? Ja jescze luzowałem króciec od ga 1/4 nika bo inaczej nie mozna jej obrócić
Moze trzeba jej lekko mloteczkiem gumowym pomoc?
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-23, 15:27
Popuściła tzn rozlazło się uszczelka odeszła chcesz wyjąć ale coś Ci wadzi ? tak ?
Teraz musisz wszystkie kombinacje na boki pomału wyjdzie , wychodzi w lewą stronę zazwyczaj zapal papierosa jak palisz id 1/4 za jakiś czas na spokojnie i musi wyjść te 11 śrub plus uchwyt na 3 który trzyma dekiel do ramy i nic innego nie trzyma
...
Wyjąłem też wałki z zaworów ale niepotrzebnie. ....
Po przeliczaj dokładnie podkładki sprężynowe. One odpychają d 1/4 wigienki zaworowe od ścianek górnej pokrywy. Gorzej jak powpadają Ci na dół silnika
BoloBenio [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-23, 17:20
kmaj napisał/a:
Po przeliczaj dokładnie podkładki sprężynowe. One odpychają d 1/4 wigienki zaworowe od ścianek górnej pokrywy. Gorzej jak powpadają Ci na dół silnika
Mam 3 podkładki sprężynowe co odpychają d 1/4 wigienki.
I problem się pojawił bo gdzie ta 4? Nie dopatrzyłem się jej za bardzo w silniku, prawdopodobnie wpadła do łańcucha. Co w takim razie proponujecie mi zrobić?
Rozbierać silnik od str łańcucha czy założyć nową i składać?
Dodam że z wyciągnięciem nie było tak łatwo, ga 1/4 nik do tyłu poszedł, linki itp.
Ciekaw jestem jak założę ją razem z silikonem na głowicę. Uszczelka jest porozrywana, więc też nie wiem czy dodać pó 1/4 niej tylko silikon gdzie jej brakuje czy kupić nową.
BoloBenio, Przy okazji przeglądnij wałek rozrządu.
Uszczelka musi być metalowa.
Raviking napisał/a:
MaciekTOS napisał/a:
dać uszczelkę z papieru i silikon czy wyciąć uszczelkę z klingerytu bakielitu tylko nie wiem czy nie będzie za grubo .
Niestety uszczelka pod głowice proponuje nie dorabianą bez żadnych mas uszczelniających.Zresztą jak ściągniesz to zobaczysz ,tekturową albo z klingierytu/gambitu to pod cylinder tylko,pod pokrywe też "blaszaną" bo ona robi dystans pomiędzy głowicą a pokrywą i nie na silikon
silikonem to można w trasie na polu
kmaj napisał/a:
uszczelka musi być za blaszki, bo górna pokrywa trzyma też łożyska rozrządu. Bez uszczelki na samym sylikonie będą szczeliny, a jak za gruba (dorabiana) to łożyska będą miały luzy w obudowie. - z tego względu dobrze sprawd 1/4 czy jest
Nowa uszczelka (pod kopułką zaworową jak i pod głowice) jest chyba pokryta jakąś termoaktywną farbą, bo po rozebraniu farba pozostaje na elementach stykających się z uszczelką. Dodatkowo u. pod pokrywę jest przetłaczana środkiem. Może poprzez poprawienie przetłocznia, było by jeszcze szczelne.
P.S. Przed ściągnięciem pokrywy zaworów ustaw tłok w punkcie pracy
Sosna napisał/a:
Witam jak u siebie rozbierałem silnik to ta uszczelkę metalową wyczyściłem porządnie odtłuściłem i pomalowałem w sprayu lakierem żaroodpornym w Castoramie kupiłem i założyłem jak wysechł lakier jest do dziś ok a minęło już 2 lata
Raviking napisał/a:
BoloBenio, zawsze uszczelka ! ona robi za dystans pomiędzy pokrywą a głowicą
i nie silikon a raczej masa uszczelniająca obojetnie jakiej firmy
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-23, 18:58
BoloBenio napisał/a:
Nie, jest to zwykła uszczelka tz. "szmaciana"
Co proponujecie na tą podkładkę?
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-23, 19:25, w całości zmieniany 1 raz
BoloBenio [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-23, 20:15
Panowie problem z 4 podkładką został rozwiązany tz. zguba została znaleziona
Natomiast mam pytanie dotyczące ich umieszczenia w d 1/4 wigniach zaworowych.
2 podkładki znajdujące się przy d 1/4 wigienkach zaworowych wydechowych pracują "chodzą lekkim palcem" tz bez większego oporu, zaś z wydechowego znacznie ciężej. Nie wiem czy mam je tak zostawić czy coś zmieniać, ale chyba tak nie powinno to chodzić. Co w takim razie odgiąć je, kupić nowe- co proponujecie?
Co do uszczelki to zamówię metalową tylko MaciekTOS, czy ta ze sklepu italy racing jest metalowa?
Raviking, spokojnie nie nerwowo. Przed sobą mam silikon/klej odporny do 1200 stopni prosto z fabryki kotłów Moja propozycja to metalowa uszczelka + silikon z 2 stron który już posiadam.
Co wy na to? Czy jednak kupić ten klej żaroodporny w sprayu?
Panowie problem z 4 podkładką został rozwiązany tz. zguba została znaleziona
Natomiast mam pytanie dotyczące ich umieszczenia w d 1/4 wigniach zaworowych.
2 podkładki znajdujące się przy d 1/4 wigienkach zaworowych wydechowych pracują "chodzą lekkim palcem" tz bez większego oporu, zaś z wydechowego znacznie ciężej. Nie wiem czy mam je tak zostawić czy coś zmieniać, ale chyba tak nie powinno to chodzić. Co w takim razie odgiąć je, kupić nowe- co proponujecie?
Popodginaj delikatnie, żeby nie miały swobodnego luzu.
Te sworznie na których są d 1/4 wigienki uszczelnione są na miedzianych podkładkach. Podkładki oglądnij czy nie mają wżer jak nie to przetrzyj je drobnoziarnistym papierem ściernym na płaskiej powierzchni, żeby tak jakby "zabielić" powierzchnie styku - będzie szczelniej.
BoloBenio napisał/a:
Co do uszczelki to zamówię metalową tylko MaciekTOS, czy ta ze sklepu italy racing jest metalowa?
Będzie metalowa odezwij się do Alibaby bo on ostatnio szukał.
BoloBenio napisał/a:
Raviking, spokojnie nie nerwowo. Przed sobą mam silikon/klej odporny do 1200 stopni prosto z fabryki kotłów Moja propozycja to metalowa uszczelka + silikon z 2 stron który już posiadam.
Co wy na to? Czy jednak kupić ten klej żaroodporny w sprayu?
Próbuj 1200° wystarczy
BoloBenio [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-23, 21:12
Co do podkładki na sworzniach są idealne, kmaj, zrobię z nimi to co radzisz. Natomiast jedna podkładka ta małą sprężynowa (odgięta) jest naderwana lekko i nadaję się raczej do wymiany. Gdzie takową zdobędę, gdzieś w necie czy jednak poszukać z innego moto u znajomego mechanika?
... Gdzie takową zdobędę, gdzieś w necie czy jednak poszukać z innego moto u znajomego mechanika?
W motorista są oryginały ale cena jak zawsze ścina (13,53)
W sklepach internetowych na pewno taniej http://www.tevema.com.pl/...php?p=3&s=1&c=5 , jeżeli znajomy ma części od hondy to możliwe, ze coś znajdziesz.
BoloBenio [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-24, 07:45
Ok jutro zobaczę czy kumpel takowe będzie posiadał jak nie to zostanę zmuszony zamówić je ze sklepu motorista bo innej opcji tańszej chyba nie ma
Panowie a jak teraz sprawa założenia? Jest gdzieś jakiś temat, bo przeglądając znalazłem tylko sprawę części. Normalnie pokrywę wraz z popychaczami i d 1/4 wigniami zaworowymi na zawory/głowicę wraz z uszczelką?
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-03-24, 07:56
Normalnie. Tak co by d 1/4 wigienki na d 1/4 wigienkach siadły. Czyli najlepiej jak masz dekielki odkręcone od regulacji zaworów i widzisz co się dzieje. Pó 1/4 niej już tylko pozostaje regulacja zaworów pokręcenie kilka razy silnikiem kluczem, poprzez koło jak nie masz wkręconej świecy, technika dowolna-po czym jeszcze raz sprawdzasz zawory i dzida.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum