Podepnę się pod temat z trochę głupim pytaniem , pod pokrywę zaworów idzie uszczelka czy mogę złożyć na silikon ? Czy bez obaw mogę zdjąć pokrywę i na co zwrócić uwagę przy sciąganiu/zakładaniu . Jedyną przyczyną przez którą muszę to zrobić jest pocenie się pokrywy
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-25, 00:07, w całości zmieniany 5 razy
mozna na silikon ale nawet on nie pomoze jesli pokrywka jest krzywa, nowa uszczelka wtedy tez nie pomaga
najprosciej wez to zignoruj oszczedzajac pieniadze i nerwy :)
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-07, 12:54
hehe , czyli olać to że poci mi się pod pokrywą i jest to całkowicie normalne w tym moto ? Okej to nie ruszam
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-07-08, 07:34
MaciekTOS napisał/a:
czyli olać to że poci mi się pod pokrywą i jest to całkowicie normalne w tym moto ?
no jacha
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2013-01-08, 15:52
A jak już muszę zdjąć ( chce sprawdzić zawory , ale o tym będę was męczył w innym temacie) poci się jak cholera , to złożyć na zwykły silikon ? , dać uszczelkę z papieru i silikon czy wyciąć uszczelkę z klingerytu bakielitu tylko nie wiem czy nie będzie za grubo .
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-01-08, 16:21
MaciekTOS napisał/a:
dać uszczelkę z papieru i silikon czy wyciąć uszczelkę z klingerytu bakielitu tylko nie wiem czy nie będzie za grubo .
Niestety uszczelka pod głowice proponuje nie dorabianą bez żadnych mas uszczelniających.Zresztą jak ściągniesz to zobaczysz ,tekturową albo z klingierytu/gambitu to pod cylinder tylko,pod pokrywe też "blaszaną" bo ona robi dystans pomiędzy głowicą a pokrywą i nie na silikon
silikonem to można w trasie na polu
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2013-01-08, 20:57
Hmm pod głowice to wiem zdaje sobie sprawę ostatnio w punto robiłem bo wydmuchało .Chodzi mi o dekiel na glowicę , mówicie że jest blaszka ? Wątpie u mnie wystaje silikon czerwony i poci się jak cholera , nie jestem jakimś tam pedantem żebym miał idealnie ale chciałem sprawdzić zawory , wiem że wystarczy dekielki odkręcić ale chciałem zobaczyć jak to działa od "kuchni" dlatego pytam jak to potem złożyć , więc jak rozbierać to czy olać ? i pomożecie z regulacją ?
MaciekTOS, uszczelka musi być za blaszki, bo górna pokrywa trzyma też łożyska rozrządu. Bez uszczelki na samym sylikonie będą szczeliny, a jak za gruba (dorabiana) to łożyska będą miały luzy w obudowie. - z tego względu dobrze sprawd 1/4 czy jest
Nowa uszczelka (pod kopułką zaworową jak i pod głowice) jest chyba pokryta jakąś termoaktywną farbą, bo po rozebraniu farba pozostaje na elementach stykających się z uszczelką. Dodatkowo u. pod pokrywę jest przetłaczana środkiem. Może poprzez poprawienie przetłocznia, było by jeszcze szczelne.
P.S. Przed ściągnięciem pokrywy zaworów ustaw tłok w punkcie pracy
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2013-01-08, 21:24
W sumie to macie racje , może tak być że jest ta blaszka a posmarowana silikonem nie potrzebnie panikowałem rozbiorę to się pochwalę a jak jest blaszka to smarować to potem tym cudem co kierownik polecił ?
Witam jak u siebie rozbierałem silnik to ta uszczelkę metalową wyczyściłem porządnie odtłuściłem i pomalowałem w sprayu lakierem żaroodpornym w Castoramie kupiłem i założyłem jak wysechł lakier jest do dziś ok a minęło już 2 lata
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2013-02-16, 14:14
Kontynuuje temat , te śruby zaznaczone na fotce to jaką pełnią role ? nie mam śrubki numer 2 i poci mi się tamtędy olej
edit po 3 godzinach :
Zdjąłem dekielek i odkryłem nieprzyjemną skuchę , sam doszedłem do czego te dwie śrubki z początku myślałem że to jakieś zaślepki etc .Po odkręceniu ku mojemu zdziwieniu te śrubki których nie mam są od dekla i pełnią chyba kluczową role bo trzymają dekiel po środku .Mechanik jeśli można tak powiedzieć który mi kiedyś robił moto nie zakręcił po prostu tych dwóch śrub .Otwory na nie zawalone piachem z olejem kipiał z nich olej i rzygał na
głowice , i teraz mam lekki problem chciałbym złożyć to jak książka pisze ale te otwory w deklu przepchałem ale w głowicy to samo zawalone piachem po sam wierzch wydłubałem śrubokrętem troche zalałem wd , tylko nie mam pomysłu jak to błoto wydostać żeby normalnie skręcić śrubę ? .Rozwiązał się problem pocenia nie z uszczelki tylko z tych otworów kipiało olejem ...
edit 2
Tą blaszkę o której rozmawialiśmy kilka postó wyżej mam ;) posmarowana była po 2 stronach silikonem , jak już mam rozebrane to jak złożyć ? blaszkę ładnie wyprostowałem wyczyściłem i dać lekko silikonem po 1 czy pod dwóch stronach czy pomalować kilka razy tą farbą żaroodporną ?
MaciekTOS, jak madart mówi, zakryj wszystko dokładnie. WD40/wurth lub benzyna i po zalaniu otworu kompresor z igłą do pompowania piłek - tak kilka razy. Na koniec możesz przelecieć otwory gwintownikiem wtedy na pewno wszystko z gwintów zejdzie.
Co do uszczelki to jak już czymś będziesz smarował to z obydwu stron i niewielka ilość.
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2013-02-16, 17:55
Dobra to posmaruje silikonem na 2 strony , a jak zakładam dekielek te popychacze wszystkie w deklu nie podwieszą się jakoś zeby coś się zablokowało ? czy wystarczy założyć i samo się ułoży ? .Dmuchać mówicie ale tam na dole nie ma przelotu wg strasznie dziwne mam śruby zrobię fotkę to wam pokaże wszystkie śruby na oko takie same i jedna długa szpila z 15 cm . Taki silikon się nada czy nie ?
http://allegro.pl/silikon...2969601620.html
Dobra to posmaruje silikonem na 2 strony , a jak zakładam dekielek te popychacze wszystkie w deklu nie podwieszą się jakoś zeby coś się zablokowało ? czy wystarczy założyć i samo się ułoży ? .Dmuchać mówicie ale tam na dole nie ma przelotu wg strasznie dziwne mam śruby zrobię fotkę to wam pokaże wszystkie śruby na oko takie same i jedna długa szpila z 15 cm . Taki silikon się nada czy nie ?
http://allegro.pl/silikon...2969601620.html
Nie ma przelotu ale drobiny wylecą z powietrzem na Ciebie
Nie smaruj zbyt grubo bo kawałki lubią zatykać magistrale olejowe.
Ten sylikon co podałeś za slaby, bo tylko do 200 stopni.
Pokręć wałem tak aby tłok był w punkcie pracy, wtedy d 1/4 wigienki nie będą stawiać oporu. Zluzuj śrubki regulacji zaworów bo i tak będziesz musiał ustawiać luzy na nowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum