Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
POKRYWA ZAWORÓW - demontaż / montaż / problemy.
Autor Wiadomość
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-07, 12:26   POKRYWA ZAWORÓW - demontaż / montaż / problemy.

Temat powstał poprzez wydzielenie postów z GŁOWICA NX 650 / SLR 650 - montaż i demontaż. - kmaj


__________________________________________________________________________________________________________________________


Podepnę się pod temat z trochę głupim pytaniem , pod pokrywę zaworów idzie uszczelka czy mogę złożyć na silikon ? Czy bez obaw mogę zdjąć pokrywę i na co zwrócić uwagę przy sciąganiu/zakładaniu . Jedyną przyczyną przez którą muszę to zrobić jest pocenie się pokrywy :-?
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-25, 00:07, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-07-07, 12:49   

mozna na silikon ale nawet on nie pomoze jesli pokrywka jest krzywa, nowa uszczelka wtedy tez nie pomaga
najprosciej wez to zignoruj oszczedzajac pieniadze i nerwy :)
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-07, 12:54   

hehe , czyli olać to że poci mi się pod pokrywą i jest to całkowicie normalne w tym moto ? :mrgreen: Okej to nie ruszam :-P
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-07-08, 07:34   

MaciekTOS napisał/a:
czyli olać to że poci mi się pod pokrywą i jest to całkowicie normalne w tym moto ?


no jacha :mrgreen:
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-08, 15:52   

A jak już muszę zdjąć ( chce sprawdzić zawory , ale o tym będę was męczył w innym temacie) poci się jak cholera , to złożyć na zwykły silikon ? , dać uszczelkę z papieru i silikon czy wyciąć uszczelkę z klingerytu bakielitu tylko nie wiem czy nie będzie za grubo .
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-01-08, 16:21   

MaciekTOS napisał/a:
dać uszczelkę z papieru i silikon czy wyciąć uszczelkę z klingerytu bakielitu tylko nie wiem czy nie będzie za grubo .


Niestety uszczelka pod głowice proponuje nie dorabianą bez żadnych mas uszczelniających.Zresztą jak ściągniesz to zobaczysz :-P ,tekturową albo z klingierytu/gambitu to pod cylinder tylko,pod pokrywe też "blaszaną" bo ona robi dystans pomiędzy głowicą a pokrywą :!: i nie na silikon :!:

silikonem to można w trasie na polu :-P
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-08, 20:57   

Hmm pod głowice to wiem zdaje sobie sprawę ostatnio w punto robiłem bo wydmuchało :-/ .Chodzi mi o dekiel na glowicę , mówicie że jest blaszka ? Wątpie u mnie wystaje silikon czerwony i poci się jak cholera , nie jestem jakimś tam pedantem żebym miał idealnie ale chciałem sprawdzić zawory , wiem że wystarczy dekielki odkręcić ale chciałem zobaczyć jak to działa od "kuchni" dlatego pytam jak to potem złożyć , więc jak rozbierać to czy olać ? i pomożecie z regulacją ? :mrgreen:
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-01-08, 21:13   

MaciekTOS, uszczelka musi być za blaszki, bo górna pokrywa trzyma też łożyska rozrządu. Bez uszczelki na samym sylikonie będą szczeliny, a jak za gruba (dorabiana) to łożyska będą miały luzy w obudowie. - z tego względu dobrze sprawd 1/4 czy jest :-)
Nowa uszczelka (pod kopułką zaworową jak i pod głowice) jest chyba pokryta jakąś termoaktywną farbą, bo po rozebraniu farba pozostaje na elementach stykających się z uszczelką. Dodatkowo u. pod pokrywę jest przetłaczana środkiem. Może poprzez poprawienie przetłocznia, było by jeszcze szczelne.

P.S. Przed ściągnięciem pokrywy zaworów ustaw tłok w punkcie pracy ;-)
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-08, 21:24   

W sumie to macie racje , może tak być że jest ta blaszka a posmarowana silikonem nie potrzebnie panikowałem rozbiorę to się pochwalę a jak jest blaszka to smarować to potem tym cudem co kierownik polecił ?
 
     
Sosna 
Sosna


Wiek: 43
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 107
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-01-08, 23:16   

Witam jak u siebie rozbierałem silnik to ta uszczelkę metalową wyczyściłem porządnie odtłuściłem i pomalowałem w sprayu lakierem żaroodpornym w Castoramie kupiłem i założyłem jak wysechł lakier jest do dziś ok a minęło już 2 lata
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-16, 14:14   

Kontynuuje temat , te śruby zaznaczone na fotce to jaką pełnią role ? nie mam śrubki numer 2 i poci mi się tamtędy olej :-?

http://w679.wrzuta.pl/obraz/5bLP1gU3rPk/7

edit po 3 godzinach :
Zdjąłem dekielek i odkryłem nieprzyjemną skuchę :-/ , sam doszedłem do czego te dwie śrubki z początku myślałem że to jakieś zaślepki etc .Po odkręceniu ku mojemu zdziwieniu te śrubki których nie mam są od dekla i pełnią chyba kluczową role bo trzymają dekiel po środku .Mechanik jeśli można tak powiedzieć który mi kiedyś robił moto nie zakręcił po prostu tych dwóch śrub :-| .Otwory na nie zawalone piachem z olejem kipiał z nich olej i rzygał na
głowice , i teraz mam lekki problem chciałbym złożyć to jak książka pisze ale te otwory w deklu przepchałem ale w głowicy to samo zawalone piachem po sam wierzch wydłubałem śrubokrętem troche zalałem wd , tylko nie mam pomysłu jak to błoto wydostać żeby normalnie skręcić śrubę ? .Rozwiązał się problem pocenia nie z uszczelki tylko z tych otworów kipiało olejem ...

edit 2
Tą blaszkę o której rozmawialiśmy kilka postó wyżej mam ;) posmarowana była po 2 stronach silikonem , jak już mam rozebrane to jak złożyć ? blaszkę ładnie wyprostowałem wyczyściłem i dać lekko silikonem po 1 czy pod dwóch stronach czy pomalować kilka razy tą farbą żaroodporną ?




 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-02-16, 17:03   

moze dobrze zakryc i dmuchanc kompresorem
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-02-16, 17:25   

MaciekTOS, jak madart mówi, zakryj wszystko dokładnie. WD40/wurth lub benzyna i po zalaniu otworu kompresor z igłą do pompowania piłek - tak kilka razy. Na koniec możesz przelecieć otwory gwintownikiem wtedy na pewno wszystko z gwintów zejdzie.

Co do uszczelki to jak już czymś będziesz smarował to z obydwu stron i niewielka ilość.
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-16, 17:55   

Dobra to posmaruje silikonem na 2 strony , a jak zakładam dekielek te popychacze wszystkie w deklu nie podwieszą się jakoś zeby coś się zablokowało ? czy wystarczy założyć i samo się ułoży ? :mrgreen: .Dmuchać mówicie ale tam na dole nie ma przelotu wg strasznie dziwne mam śruby zrobię fotkę to wam pokaże wszystkie śruby na oko takie same i jedna długa szpila z 15 cm :shock: . Taki silikon się nada czy nie ?
http://allegro.pl/silikon...2969601620.html
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-02-16, 18:22   

MaciekTOS napisał/a:
Dobra to posmaruje silikonem na 2 strony , a jak zakładam dekielek te popychacze wszystkie w deklu nie podwieszą się jakoś zeby coś się zablokowało ? czy wystarczy założyć i samo się ułoży ? :mrgreen: .Dmuchać mówicie ale tam na dole nie ma przelotu wg strasznie dziwne mam śruby zrobię fotkę to wam pokaże wszystkie śruby na oko takie same i jedna długa szpila z 15 cm :shock: . Taki silikon się nada czy nie ?
http://allegro.pl/silikon...2969601620.html


Nie ma przelotu ale drobiny wylecą z powietrzem na Ciebie ;-)
Nie smaruj zbyt grubo bo kawałki lubią zatykać magistrale olejowe.
Ten sylikon co podałeś za slaby, bo tylko do 200 stopni.
Pokręć wałem tak aby tłok był w punkcie pracy, wtedy d 1/4 wigienki nie będą stawiać oporu. Zluzuj śrubki regulacji zaworów bo i tak będziesz musiał ustawiać luzy na nowo.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13