Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
zerwane szpilki
Autor Wiadomość
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-03-18, 21:58   zerwane szpilki

zerwałem szpilkę pokrywy zaworów i kolektora . Tą pierwszą będę nawiercał w drugiej zostało 3/4 i urwała się równo z nakrętką , bedę próbował przyspawać do niej nową nakrętke i może dam rade odkręcić szpilkę jesli nie to pozostaje wiercenie . https://picasaweb.google.com/weronikaiadam/Rozne?authkey=Gv1sRgCP_Qi4Pq78_ZrAE
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-19, 05:06   

Łoo ale się wkopałeś :-? , nie chce zapeszać ale chyba nie dasz rady rozwiercić stalowej szpilki w aluminium czy innym stopie będzie wiertło zchodzić na boki chyba że ładnie napunktujesz i małym wiertłem potem większym ... A te zestawy do wykręcania urwanych śrub z tymi sprężynkami testowałeś ? Ile Ci zeszło z wyjęciem silnika ?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2013-03-19, 10:11   

Nie polecam wiercenia szpilki. Jeszcze jeden sposób jest który czasami przy troche większych śrubach testowałem, to wywiercić w szpilce tylko krótką dziurę i wykrętakiem wykręcić w lewą stronę, czasami zdaje to egzamin. Ale jak masz szpilki tak zapieczone, że przy wykręcaniu pourywałeś to raczej ten sposób też nie zadziała:/
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-03-19, 13:35   

Alibaba, spróbuj z wkrętakiem, ale uważaj bo jak on Ci się nadłamie w szpilce, to będzie naprawdę ciężko wiercić.

Tą wystająca spawaj do nakrętki - temperatura powinna pomóc. Tylko nie nagrzewaj zbyt mocno bo duralu nie jest tam zbyt grubo.

Ta druga na jakiej głębokości została urwana? Może nie trzeba będzie jej ruszać, jak gwint nienaruszony to tylko dobierzesz krótsza śrubę.
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-03-19, 20:25   

MaciekTOS, silnik wyrwałem po 45 min a zestawu do śrub jeszcze nie mam . kmaj, W głowicy lewa śruba przy świecy ujebała się 0,5 cm nad powierzchnią styku uszczelki , ale czułem że przy odkręcaniu zabiera aluminiowy gwint więc musze całą wywiercić . Zacznę wiertłem 3 potem 4 , 5 i zobaczymy co dalej . Chcę jeszcze kupić wykrętak do 6. ?ruba kolektora - zostało ok 1 cm z gwintem , chcę zeszlifować 1 nakrętke na 0,5 drugą dokręcę skontruję obie nakrętki i zespawam z osią śruby i będę próbował odkręcić szpilkę na gorąco. Szpilka zamówiona w motoriście za 6,50 . niestety nie mają śrubek 6x65 więc będzie jakaś zmota , może wkręcę normalną szpilkę z nakrętką do głowicy . Dzięki za porady wszystkie są b. cenne
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-03-19, 20:37   

Alibaba, musisz to nawiercać precyzyjnie najlepiej wiertarką stołową.
Jak nie poradzisz to lepiej daj komuś kto Ci to wykręci i dużo nie skasuje.
Oczywiście samemu najlepiej jak się ma pojęcie.
Co do wykręcania śruby wydechu to nałóż nakrętkę pospadaj ją od góry zalej i dzida
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-03-19, 20:48   

wojtekk, to muszę cały silnik zawie 1/4 ć bo głowicy nie będę odkręcał , wszystko jak w igle. A kto mi cały silnik przyjmie ? przecież silnik sie nie zmieści pod wiertarkę stołową :roll:
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-03-19, 20:52   

Niby tak ale są fachowcy co zajmują się wykręcaniem urwanych szpilek pewnie podobnymi sposobami ale ważne by wjechać w śrubę wiertłem centralnie.
Są różne wiertarki i sposoby, tokarki. Ludziska maja patenty ale jak już rozjedziesz krzywo szpilkę to nikt po tobie się nie podejmie.
Nie namawiam do oddawania silnika do kogoś tylko podejd 1/4 do sprawy solidnie.
Widziałem kiedyś jak ktoś robił pod wiertarkę specjalny stelaż (prowadnicę i przykręcał do bloku silnika i heja ale to dużo zabawy.
Co możesz to próbuj nakrętkę na początek przyspawaj i odkręcaj.
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-03-19, 21:33   

wojtekk, Masz dużo racji, już wcześniej obmyślałem prowadnicę , mam jeszcze trochę czasu więc na spoko się zastanowię .
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-20, 07:15   

Alibaba, Szpilka od wydechu, jak pospawasz nakrętkę powinna się odkręcić:)
o Ta co została w głowicy spróbuj nawiercić (naturalnie centralnie) tak na głębokość 5-7mm i wbij torxa, pierdyknij solidnie młotkiem i może pójdzie...
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-03-20, 23:00   

poszło, szóstka od pokrywy wywiercona , co wspawałem łamało się błyskawicznie . Wywiercone lekko z boku ale śruba trafia , przesunięcie ok 0,3 mm . Szpilka kolektora też spawana kilka razy nie puściła , też wiercona z lekkim przesunięciem i nagwintowana , mam nadzieje że kolektor przykręcę . Jutro ciąg dalszy relacji z moich postępów . Nie przypuszczałem że przekręcone albo zerwane śruby w głowicy to taka kaszana. Podgrzewalismy głowicę ale tak szybko oddawała ciepło że zanim złapałeś klucz do ręki to była już zimna.
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-18, 12:27   

No i jak naprawione wszystko ? Powiedzcie co zrobić z urwaną tą długą szpilką od pokrywy ?
Lekko wkręcana pykneła i została :-| , ona jest w głowicy czy jeszcze w
cylindrze ?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-05-18, 20:37   

Ta długa domniemam że jest wkręcona mniej więcej po środku dekla więc nie może być wkręcona w cylinder bo musiała by być przykręcona do tłoka ;-) .
Chyba, że nie wiem o która Ci chodzi.
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-18, 21:45   

Ta najdłuższa na fotce , od przodu czyli od wydechów w prawym rogu jest , w sumie czemu ona jedna taka długa ?

 
     
lukasz
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-19, 12:39   

Mi się urwała szpilka w pokrywie zaworów wiec kupiłem wykrętaki i to najdroższe jakie były w sklepie nawierciłem leciutko i delikatnie chciałem wykręcić i co ? Wykretak pękł w środku męczyłem się cały dzień bo rozwiercić od góry nie było szans na szczęście udało się rozwiercić resztę śruby od dołu i wybić wykretak bo to pierwsza od przodu i było dojście ale nigdy więcej wykretaków.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12