Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2013-02-20, 23:52
zmiana przełożenia pierwotnego
Autor Wiadomość
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-08, 21:10   zmiana przełożenia pierwotnego

Kosze sprzęgłowe w Hondach z silnikami RFVC miewają różne przełożenia, tj. występują 2 rodzaje zębatek na wale korbowym: 28 lub 34 zęby. NX ma 34. Tylka XBR i GB mają 28, a ja posiadam własnie takie coś. Odpowiednio różne są też zębatki na koszu sprzęgłowym.
Gdyby komuś brakowało kopa w terenie, to może zmienić na mniejszą, a kto idzie w prędkość (ja) - na większą.
A może po prostu nie lubię d 1/4 więku przypominającego kosiarkę do trawy.

Gdyby ktoś był chętny, to jestem gotów się zamienić... Cała reszta klamotów, tj. tarcze, sprężynki itp. pasują. Do wymiany tylko 2 elementy:

http://www.partzilla.com/...21-MK4-600.html
http://www.partzilla.com/...00-KN8-000.html

i

http://www.partzilla.com/...21-MN9-000.html
http://www.partzilla.com/...00-MN9-000.html

Zamiana jest możliwa w przypadku NX 650 z roczników do 89. Nie wiem jak jestw nowszych, gdyż nie mam 1/4 ródeł :-(

Przeniesione z Giełdy / managa
Ostatnio zmieniony przez managa 2013-02-21, 09:15, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-09, 08:16   

Cezary, Ja jestem bardzo zainteresowany taką zamianą:)
W dobrym stanie masz kosz??
Tylko ja będę mógł rozebrać moto dopiero pod koniec lutego... teraz poprostu nie mam kiedy...
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-09, 08:25   

No, to gra!. Ja i tak mam w międzyczasie co robić - kilka projektów jest w toku. A jeśli chodzi o stan kosza, to nic mi tam nie klekocze na wolnych obrotach, czyli sprężynki są dobre. Mam nadzieję, że Twój też. Ale zawsze możemy jeszcze zastrzec, że każdy z nas ma prawo się wycofać, jeśli coś mu nie będzie pasowało.
Mój pomysł jest oparty na dokumentacji technicznej, a nie na doświadczeniu, więc wszystko powinno pasować, jeśli rzeczywistość jest taka, jak w fiszkach z częściami.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-02-09, 09:40   

Wiem, że to może nie to samo ale nie lepiej pobawić się zębatkami?
 
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-09, 10:13   

To już mam za sobą, z tyłu minimalna, z przodu maksymalna (czyli dokładnie odwrotnie niż w enduro). Z tych zębatek więcej nie wyciągnę.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-02-09, 13:47   

rav przekładał kosz z XRy i działa to :)
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-09, 16:17   

madart napisał/a:
rav przekładał kosz z XRy i działa to :)

i to jak:)!

Mój też jest OK
Jak rozbiorę to będę się odzywał:)
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-09, 17:15   

madart napisał/a:
rav przekładał kosz z XRy i działa to :)


Tylko po co przekładał, skoro w XR części są identyczne jak w NX (patrz wykaz zastosowania części w linku z mojego pierwszego posta)?
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-09, 17:50   

Z 600 a nie 650.
Zresztą trzeba by Rava zapytać:)
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-09, 18:24   

habit napisał/a:
Z 600 a nie 650.
Zresztą trzeba by Rava zapytać:)


I to ma sens! Tam jest zębatka o 32 zębach, występująca jedynie w tym modelu, czyli coś pośredniego między NX (34 zęby) i XBR (28).

http://www.partzilla.com/...UTCH/parts.html
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-02-09, 18:39   

Cezary, zamieniam się od razu :mrgreen: na ori z NXa,kosz plus trybik :mrgreen: i koszulka wraca do mnie :-P

wojtekk napisał/a:
Wiem, że to może nie to samo ale nie lepiej pobawić się zębatkami?

Musiałbyś się przejechać moja krówką :mrgreen: albo zapytaj sie Tych co latali :mrgreen:



edit: Cezary,podałeś zębatki z RD02 "przedliftowego" ;-)
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-02-10, 07:57   

Raviking, heh na razie nie mam porównania bo moim zrobiłem dopiero 3 km od kupna na nowym silniku co kupiłem a moto kupiłem dojechane wiec można powiedzieć że cały czas inwestuję i ostro zaczynam sezon.
 
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-10, 08:39   

A tutaj jeszcze kalkulator, umożliwiający kakulację efektów zamiany:
http://www.bbburma.net/Do...lator_Rev02.xls

Pisane pod GS Samopomoc Chłopska, ale można sobie wklepać własne wartości.

Raviking napisał/a:
Cezary,podałeś zębatki z RD02 "przedliftowego" ;-)

A co się zmieniło po lifcie? Nie mam tak dokładnych 1/4 ródeł, ale też są 34 ząbki zębatki:
http://www.ereplacementpa...-p-1219730.html
i pewnie też 69 na sprzęgle.
Będzie się dało zamienić z XBR?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-02-19, 09:41   

Cezary,jaką masz zębatkę z przod i u z tyłu?
 
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-19, 12:42   

Jeśli chodzi o przełożenie pierwotne, to 29 zębów na zębatce zdawczej wału, 72 na koszu sprzęgłowym, a jeśli chodzi o przełożenie końcowe, to 15 i 35.
W wyniku braku odzewu na moje genialne pomysły zmieniłem koncepcję i zmieniam kosz na pochodzący z XL 600, jest to rozwiązanie pośrednie 70/32), ale sprawdzone. Zestawu z Dominatora mój silnik mógłby nie uciągnąć. Ale jak wymienię i się sprawdzi, to będę miał części z XBR wolne, więc oczekuję na różne miłe propozycje.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14