Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: kmaj
2014-03-12, 18:31
Dopalacz / Puszka mocy / Eko-puszka
Autor Wiadomość
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2011-02-02, 14:35   Dopalacz / Puszka mocy / Eko-puszka

CO TO KUŹWA JEST?!

Więcej poniżej w temacie :-P


pozwolę sobie przekleić z "szołboksa" bo szkoda fajnego tematu :

dzisiaj 13:05:18 managa:
Moglby mi ktos powiedziec prosze co to jest ? z gory dziekuje

dzisiaj 15:41:36 maniekp:
Moja droga , jest to bajer narzucony przez jakiś tam europejski zwiazek ekologow dzieki ktoremu dominator nie tracił dalszych koni na rzecz ekologi, a dokladnie cos co jest odpowiedzialne za dopalanie spalin, taki samochodowy egr

dzisiaj 15:43:40 nx-rider:
dokładnie tak jak kolega pisze - dopalanie spalin.

dzisiaj 16:55:27 managa:
Dziękuję za wyjaśnienie, bo nikt nie wiedział co to jest, nawet sprzedawca dominatora, ktory takie cus zawiera.

dzisiaj 18:11:01 wartburg1970:
witam ... to nie jest odpowiednik EGR-u samochodowego ... ten "szpej" odpowiada za obniżenie temperatury spalin w wydechu

dzisiaj 18:44:13 wartburg1970:
a widziałeś schemat tego urządzenia ?

dzisiaj 18:53:02 wartburg1970:
kurcze ... Tezla "gdzieś kiedyś" wrzucał schemat ... nie mogę sobie przypomnieć GDZIE - chodzi o inne forum

dzisiaj 18:53:29 maniekp:
schemat budowy czy działania ?

dzisiaj 18:53:42 maniekp:
budowy masz na moto rista

dzisiaj 18:55:23 maniekp:
moje porownanie do egr miało na celu uproszczenie zrozumienia , wpisz w google dopalnie w hondzie a wpisz egr, a ty piszesz ze nie to samo ok, olowek normalny i automatyczny tez nie jest tym samym, ale zadanie ma podobne piszesz za pomaco grafitu,

dzisiaj 18:55:24 wartburg1970:
działania - czyli w jaki sposób i z kąd powietrze "tam" dociera i "gdzie" leci pó 1/4 niej

dzisiaj 18:58:40 wartburg1970:
przez EGR-a lecą spaliny ... przez "tego" szpeja tylko czyste powietrze

dzisiaj 19:00:25 managa:
ej, spokojnie, chcialam tylko wiedziec, czy dobrze jest to posiadać, czy to tylko zwykły bajer

dzisiaj 19:02:44 maniekp:
no przecież spokojni jesteśmy , Wart szalejesz ?

dzisiaj 19:04:21 wartburg1970:
spoko ... po to jest forum żeby się czegoś dowiedzieć ;) ... nie mam zamiaru nikogo obrażać ... nie jestem nieomylny ... po wyciągnięciu tego szpeja nie ma żadnego przyrostu mocy - sprawdzone przez riderów z innych "stron" ... no przecie że "NIE SZALEJĘ" ))

dzisiaj 19:05:37 managa:
wybaczcie, po prostu mialam wrazenie, ze zaczyna sie robic nerwowo..

dzisiaj 19:06:00 wartburg1970:
eee tam ;)))

dzisiaj 19:06:54 maniekp:
ponoć ładniejszy dzwięk z tym ustrojstwem

dzisiaj 19:07:22 wartburg1970:
widocznie nie czytałaś pisaniny między mną a NX-RIDEREM ;)))))))))

dzisiaj 19:08:00 wartburg1970:
co do d 1/4 więku - nie mam pojęcia

dzisiaj 19:09:08 maniekp:
szukajac wspomnianego schematu dzialania trafilem na : http://www.zaplon.fora.pl...86-pd04,18.html

dzisiaj 19:09:37 maniekp:
szkoda ze Tezla iechwali sie swoimi osiagnieciami

dzisiaj 19:14:10 wartburg1970:
Tezla pisze na wielu różnych stronach ;)

dzisiaj 19:19:41 wartburg1970:
adres do Jego strony jest od bardzo dawna w naszych linkach : http://www.tezla.freehost.pl/

dzisiaj 19:29:07 wartburg1970:
Managa - trzeba było tak od razu - http://suzukidr.pl/forum/...um=5&topic=7587

dzisiaj 19:43:52 wartburg1970:
znalazłem : http://img300.imageshack....12/dopalacz.jpg


Temat powstałe ze scalenia dwóch wcześniejszych o DOPALACZU - kmaj
Temat przeniesiony z innego działu - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2014-03-12, 18:32, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
     
wartburg
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-02, 18:44   

przeklejanie szołboksa jest do dupy
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2011-02-02, 18:46   

No to proszę rozpocząć rozmowę na nowo ^^
 
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-02, 20:14   

to my mamy archiwum w szołboksie ?

no i fakt f klejka mało wnosi do tematu, wręcz go lekko omija heheh
 
     
rafał
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-25, 10:17   Dopalacz / Puszka mocy / Eko-puszka

Witam
Co zrobić po wyrzuceniu dopalacza z wężykiem do ga 1/4 nika :?: zaślepić :?:
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-25, 00:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-01-25, 12:17   Re: Dopalacz, puszka mocy

rafał napisał/a:
Witam
Co zrobić po wyrzuceniu dopalacza z wężykiem do ga 1/4 nika :?: zaślepić :?:


Zaślepić, bo z dopalaczem przez ten wężyk też nie ma przepływu - podciśnienie z niego steruje zaworem dopuszczającym powietrze do k. wydechowych.





Edyt:
Znalazłem kolorowy schemat podłączenia ;)
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2014-02-19, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-25, 14:33   

Tak sobie patrzę i zastanawiam się jak to działa. Gdy podciśnienie z kanału ssącego nie jest odpowiednio duże (bo takie powoduje zamknięcie połączenia wydech - filtr powietrza), wydech jest połączony z airboxem. I co wtedy? W kanałach wydechowych panuje ciśnienie, które powinno tłoczyć część spalin... do airboxu? :shock:
Chyba, że w tym ostatnim panuje na tyle duże ciśnienie, że jest na odwrót i to czyste powietrze trafia do wydechu. Ale wówczas jego ciśnienie musiałoby być większe niż ciśnienie spalin, a to mało prawdopodobne, bo z airboxu powietrze jest stale zasysane do ga 1/4 nika. Zresztą po cholerę dokarmiać spaliny czystym, filtrowanym powietrzem?! To jakaś techniczna perwersja? Niech mi to ktoś wytłumaczy!
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-04-25, 16:10   

Cezary, to jest jak z pistoletem do malowania tylko z taką różnicą, że powietrze z kompresora (pod wysokim ciśnieniem) to nasze spaliny, a farba (pod ciśnieniem atmosferycznym lub mniejszym) to świeże powietrze z airbox-a. Dzieje się tak ponieważ ciśnienie w płynie przepływającym z dużą prędkością jest niższe od ciśnienia otoczenia. Dodatkowo spaliny są studzone w wydechu.

Dopuszczenie do spalin czystego powietrza daje lepszy wynik dla ekologi, temperatury spalin, i reakcji chemicznych (tam gdzie zabrakło tlenu - dlatego też dopalacz) itp.
Innymi słowy stężenie substancji toksycznych w danej objętości spalin jest mniejsze - tak sprytne rozwiązali problem ekologi silnikowcy Pana Hondy :->
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-26, 06:57   

Cezary napisał/a:
Tak sobie patrzę i zastanawiam się jak to działa. Gdy podciśnienie z kanału ssącego nie jest odpowiednio duże (bo takie powoduje zamknięcie połączenia wydech - filtr powietrza), wydech jest połączony z airboxem. I co wtedy? W kanałach wydechowych panuje ciśnienie, które powinno tłoczyć część spalin... do airboxu? :shock:

Myślę, że nic nie cofa dzięki takiej pierdołce jak zaworek zwrotny :roll:

dopalacz.jpg
Plik ściągnięto 327 raz(y) 105,45 KB

 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-26, 10:23   

Słusznie. Dzięki za nauki. Tak się składa, że właśnie kupiłem taki silnik, z 97 r.
Ten, tylko taniej:
http://allegro.pl/silnik-...3188860576.html
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2013-06-17, 16:04   Czym wyplukac puszke mocy?

Czym wyplukac puszke mocy?









Posty z dnia 2013-06-17 dodane poprzez scalenie tematu - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2014-03-12, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-06-17, 16:39   

Użyłbym płynu do mycia silników (np. K2 AKRA, itp...) sprawdzałem na samochodach.
Rozpuszcza smary, nagary i inne brudy nie uszkadzając gumy i lakieru. Pamiętaj, żeby po tym specyfiku dokładnie wypłukać część w gorącej wodzie.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-15, 02:21   

Cześć,
dziś rozebrałem dopalacz, żeby dokładniej przyjrzeć się jego konstrukcji. Po rozkręceniu okazało się, że jest nie 1/4 le zawalony nagarem - fotki poniżej.

Na każdy z przewodów idących z cylindra przypada zawór jednokierunkowy. Zawór zbudowany jest z: cienkiej blaszki (ta odgina się pod wpływem przepływającego powietrza), profilowanej płytki (jej kształt ogranicza ugięcie cieńszej blaszki), płytki powleczonej gumą oraz uszczelki.

Do rozebrania potrzebny będzie solidny "krzyżak", bo śruby siedzą jak na kleju. U mnie dał rady bit na małej grzechotce.
Do czyszczenia benzyna i szczoteczka. Przed czyszczeniem w benzynie lepiej ściągnąć z grubej płytki uszczelkę, bo nie wiadomo czy jest odporna na jej działanie.
Demontaż, czyszczenie i montaż zajmie około 20min, a zawory na pewno będą działać poprawnie ;-)
Poniżej zdjęcia przed i po.

P2130006.JPG
Plik ściągnięto 252 raz(y) 2,99 MB

P2130010.JPG
Plik ściągnięto 225 raz(y) 3,04 MB

P2130011.JPG
Plik ściągnięto 236 raz(y) 3,13 MB

 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-02-15, 07:02   

Mam zaślepki na dziury w głowicy :mrgreen:
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-15, 07:28   

A ja chyba ze 3 takie zestawy ekologiczne:)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17