Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
silnik z SLR, FX VIGOR, FMX do NX??
Autor Wiadomość
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-01-05, 18:50   

zrypałeś coś z ga 1/4 nikiem ewidentnie :-P ,może fucktycznie z zaworkiem coś nie teges,wymień tą rurke od podciśnienia,
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-05, 18:53   

Rurka wymieniona.
Tylko co zrypałem. To nie pierwsze moje moto. Pierwsze w 4t.
Pomysły mi się skończyły. Kolejna noc będzie nie przespana ;-)
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-01-05, 19:29   

z "Polskiej serwisówki" ;-)


4.2 Kontrola i pomiary.

- tłoczek podciśnieniowy i prowadnica ślizgowa w obudowie ga 1/4 nika nie mogą posiadać żadnych rys, wżerów oraz innych uszkodzeń. Suwak w obudowie ga 1/4 nika musi się poruszać bez przeszkód, ślizgać się łatwo, bez nadmiernego luzu, jeżeli porusza się ciężko-wymienić. Nierówności wyrównać ostrożnie za pomocą płótna ściernego 600 lub 800.

- sprawdzić zużycie iglicy dyszy, niedopuszczalna jest nieosiowość ustawienia (próba paznokciem) ani żadne uszkodzenia. Odpowiednio dysza iglicy nie może wykazywać żadnych wżerów. Ewentualnie wymienić w komplecie iglicę zaworu i dyszę iglicy
dyszy
- membrana nie może posiadać porowatych miejsc ani rys (potrzymać pod silnym światłem). W razie uszkodzenia wymienić.
- wszystkie dysze przedmuchać sprężonym powietrzem, w żadnym razie nie czyścić igłą lub drutem !
- stożek zaworu pływakowego (rys. 77) nie może posiadać żadnych rys ani wżerów
- sprawdzić, czy pływak nie jest odkształcony oraz czy nie ma paliwa w jego wnętrzu.
- śrubę regulacji mieszanki biegu jałowego sprawdzić na zużycie i uszkodzenia
- zmierzyć poziom w komorze pływakowej
- obrócić obudowę ga 1/4 nika do góry w ten sposób, aby cięgno naciskowe stożka zaworu pływaka dotykało języka pływaka (zawór przylega), jednak cięgno naciskowe nie jest wciśnięte. Wysokość pływaka A rys. 78 powinna wynosić 18,5 mm. Jeśli jest inaczej, pływak należy wymienić.

Poziom paliwa zaworek .jpg
Plik ściągnięto 139 raz(y) 50,4 KB

 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-05, 19:51   

Co do pływaka to jak go przybliżałem do najwyższej pozycji do momentu początku wciskania tego bolczyka iglicy to wymiar 18,5 się zgadza.
Reszta hmmm. Membrana wygląda na całą.
Paliwa w pływaku nie ma.
Iglica lekko skosi ale to chyba normalne że nie jest idealnie w środku jak się podniesie.
Zaworek zamyka raczej bo jak ga 1/4 nik się napełnił zdjąłem wężyk z baku i nie szło wdmuchnąć powietrza więc zamknął.
Przydał by się ktoś co by mu włożyć mój ga 1/4 nik i sprawdzić albo odwrotnie.

DSC01378.JPG
Plik ściągnięto 127 raz(y) 44,26 KB

DSC01376.JPG
Plik ściągnięto 121 raz(y) 47,35 KB

 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-06, 13:39   

Jeszcze jedna sprawa mnie męczy niby ga 1/4 nik jest winowajcą OK tej wersji się trzymam ale może elektryka?

Moduł, fajka, przewód WN?
Jeszcze zapomniałem dodać, że wariuje mi obrotomierz tzn. jak silnik schodzi do wolnych obrotów to wskazówka idzie w czerwone pole 7tyś i więcej i tam przebywa.
Jak dodam lekko gazu tak co by wejść powyżej wolnych obrotów powiedzmy 1800 i wyżej już pokazuje normalnie.
Może to coś ma z tym związek?
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2013-01-06, 13:46   

To co mi jeszcze przychodzi na myśl, FMX to kastrat więc może ma mniejsze krzywki na wałku rozrządu i jak go palisz z ga 1/4 nikiem i zestawem dysz z dominatora, to może go po prostu zalewa. Miałem tak jak wstawiłem za duże dysze do CB450. Silnik rozpędzał się do 3tyś obr normalnie a potem dławił. Zaczynał znowu ciągnąć po przekroczeniu 7tyś. Zmieniłem dysze ze 120 na 110 i jest git.


Szukam jaki jest ga 1/4 nik w fmx i dysze... może to ten trop




Ale najłatwiej od gościa jeszcze ga 1/4 nik wziąć i podpiąć może??

edit: patrz tu na rozmiary dysz, szybka w fmx jest aż 168 z tego co widzę. a w domi pisałeś że 148, no to ja już sprawdzałem w cb450 że to robi różnicę kolosalną

ga 1/4 nik, części składowe fmx650
Ostatnio zmieniony przez adziad 2013-01-06, 13:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-06, 13:50   

Silnik mam z vigora.
W ga 1/4 niku mam główną 148 chyba więc podobnie jak w vigorze.
Wiesz jutro do kolesia będę dzwonił za ga 1/4 nikiem.
Co do fmx wkładają ga 1/4 nik z dominatora prują wydechy i hamują na 48 koni więc raczej to nie kwestia innego ga 1/4 nika ale wszystko już biorę pod uwagę.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2013-01-06, 14:00   

się już pogubiłem w wątku i przeoczyłem, że z vigora:D

Ale i tak polecam kupić zestaw dysz na przyszłość i sobie doświadczalnie dostroić, bo to przynosi najlepsze wyniki;]
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-06, 14:02   

W dominie powinna być 155 seryjnie.
Będzie w wtorek dopiero w sklepie bo już w piątek zamówiłem.
Męczy mnie temat bo do środy muszę silnik oddać jak coś.
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-01-06, 14:36   

155 jest w dławionych :-P w normalnych 162


śruba wolnych wykręcona 2 i 1/8 :mrgreen: ,czyli 2,5 do 3 jest ok :mrgreen:

dysze .jpg
Plik ściągnięto 128 raz(y) 17,46 KB

 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-06, 14:41   

Raviking sugerujesz co by zamówić dyszę 162.
Na jakiej śmigasz.
Co do mojego problemu to myślę, że taka dysza jak mam nie sprawiała by tak poważnego problemu zwłaszcza że na tym ga 1/4 niku jak kupowałem dominatora silnik chodził i miał kopa (kopcił na niebiesko i stukał rzęził wiadomo przez łożysko na wale i wyrobiony cylinder z pierścieniami)nie dusił się po zmianie silnika jest problem.
Jak bym tego ga 1/4 nika nie wyczyścił to nie miał bym wątpliwości co do niego.
Teraz dylemat ga 1/4 nik czy elektryka.
Coś mi ten wariujący obrotomierz trochę daje do myślenia.
Przy okazji tak wygląda czarny silnik w dominie.

DSC01368.JPG
Plik ściągnięto 118 raz(y) 341,77 KB

Ostatnio zmieniony przez wojtekk 2013-01-06, 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-01-06, 14:45   

wojtekk napisał/a:
Coś mi ten wariujący obrotomierz trochę daje do myślenia.

czyżby moduł jednak ? :-P
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-06, 14:52   

Moduł, cewka kable dużo by wymieniać tylko najgorsze, że chodziło do końca.
Może ten silnik jak podpiąłem do modułu kostką to trzeba podmienić jakieś kabelki tak jak w przypadku odblokowywania vigora coś tam przemieniają w modułach czy jakoś tak.
Kurka jak bym miał komu zapodać mój ga 1/4 nik do moto ciekawe co by było. Masakra nie mam nikogo blisko choć powiem szczerze że w moim mieście jest jeszcze jeden dominator ale widać nie ma kolegi na forum.
Rozprułem przewód wysokiego od cewki do fajki.
Przy cewce OK, przy fajce sama śnied 1/4 .
To samo przy kostce która idzie na stacyjkę ta biała z prawej pod bakiem na 2 grube piny.
Jutro zapodam nowy przewodzik i fajeczkę jak dostane w moim pięknym mieście i kolejna próba odpalania.
Na wolnych mogła iskra być a na większych obrotach wypadały zapłony jak by, jutro zobaczymy.
 
 
     
track99 


Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 63
Skąd: Szczecin/FSW
Wysłany: 2013-01-06, 19:41   

Hi
W niemieckich wersjach dysza głowna :
Rd02 - rocznik 88-89 - 33KW #155 - 20KW - #162
Rd02 - rocznik 90 - 33KW #155 - 20KW - #162
Rd02 - rocznik 91 - 32KW #148 - 20KW - #150
Rd02 - rocznik 92-93 - 32KW #148 - 20KW - #150 - 25KW - 150#
Rd02 - rocznik 94 - 32KW #148 - 20KW - #150 - 25KW - 150#
Jakby ktoś chciał to tutaj jest tego wiecej:
http://honda.de/service/m...formationen.php
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-06, 20:44   

Czyli pasowało by jak mam 148 to oryginalna w moim roczniku przy max mocy ale jak dojdę do ładu to i tak się poeksperymentuje.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14