Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Spływanie oleju z ramy do silnika
Autor Wiadomość
rafał
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-09, 18:55   Spływanie oleju z ramy do silnika

Witam
ma ktoś sposób na spływanie oleju z ramy do silnika po zgaszeniu ? bo żeby sprawdzić poziom oleju muszę dobrze rozgrzać silnik, co nie jest takie łatwi przy niskich temperaturach
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2012-12-09, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-12-09, 20:28   

trzeba naprawić pompe olejową, za duze luzy i olej sie cofa ale przy takich temperaturach powinien to robić wolniej
byl gdzies post z linkiem do advrider.com gdzie gosc opisal tą teorie
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-12-09, 22:28   Re: Spływanie oleju z ramy do silnika

rafał napisał/a:
Witam
ma ktoś sposób na spływanie oleju z ramy do silnika po zgaszeniu ?...


Ja mam różnie tzn. nawet po 24h mam poziom w ramie, a czasem odrazu wszystko spływa z powrotem do silnika.

rafał napisał/a:
... bo żeby sprawdzić poziom oleju muszę dobrze rozgrzać silnik, co nie jest takie łatwi przy niskich temperaturach


Po jakiś 10 min pracy olej powinien być już w ramie. Sprawd 1/4 na pracującym silniku poziom.
 
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-02, 22:24   Nie trzyma oleju w ramie

O czym swiadczy szybkie, kilka sekund, splywanie oleju do silnika z ramy po wylaczeniu silnika, ciezko nawet zmierzyć poziom.



Post dodany poprzez scalenie tematów.
Pięknie proszę o przeglądanie istniejących już tematów - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2014-04-02, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-04-02, 23:21   

Przyczyną może też być złe przyleganie pompy do karteru silnika. Jeżeli będziesz ściągał prawy dekiel rozbierz i wyczyść zawór zwrotny.
 
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 11:02   

Zawór zwrotny to jest ten tłoczek, o którym kiedyś kolega ADAMUS pisał ?
http://hondadominator.pl/download.php?id=2475
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-04-03, 18:44   

to ten tloczek tam w srodku, moze ci zostal w pozycji otwartej ( co jest raczej malo prawdopodobne?)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-04-03, 20:44   

madart, No niestety jest prawdopodobne ja musiałem założyć inną pompę bo się zatarł i nie wracał z on na off. Nie chciałem szlifować cudować bo wtedy byłby nieszczelny:/

A zawór zwrotny to nie ten tłoczek (raczej tulejka). To jest taki tłoczek ze sprężynką co jest zblokowany takim pozaginanym drucikiem. Jak pompa podaje ciśnienie to się otwiera, a jak przestaje to się zamyka. Ale jest w tej samej okolicy co na zdjęciu ze strzałką tylko bardziej w prawo, jakby prostopadle...
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 21:37   

A czy nietrzymanie tego zaworka zwrotnego czemuś przeszkadza/zagraża ?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-04-04, 14:45   

splynie ci caly olej z ramy i przy odpaleniu nie masz smarowania gory silnika ani korby, dopuki pompa nie wpompuje do ramy takiej ilosci zeby zalac spowrotem dolna czesc ramy
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-04-04, 22:49   

madart, święte słowa, MUSI działać i tyle. Prawdopodobnie z tego powodu nie byłem w stanie sprawdzić poziomu oleju gdy jechałem normalnie przelotowo 90km/h. Pojawiał się dopiero gdy pałowałem silnik wyżej. Pompa olejowa to trochę niedoceniany i zapomniany element;]
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-06, 23:35   

U mnie jednak z tym olejem jest OK. Gdy moto porządniej rozgrzeje to nawet po dłuższym czasie jest normalnie w ramie. No, ale potwierdza to powtarzany już na tym forum fakt, że pomiaru poziomu oleju w Domi dokonujemy po porządniejszym rozgrzaniu silnika.
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2014-04-20, 07:56   

jak to jest z tym układem smarowania w Dominatorach?jak dziś rano poszedłem do mojej krówki,była zimna wyciągam bagnet i jest full,znaczy trochę mniej bo widocznie odrobinę odrobinę połknęła po wczorajszym jeżdżeniu,ale dobra ogólnie miała tyle ile jej wczoraj dolałem,a jak ją odpaliłem i zrobiłem małą rundę po parkingu gaszę i jest po niżej połowy,o co kaman?to w końcu jest stan oleju czy nie?
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-04-20, 09:17   

Artek, mierz poziom oleju na pracującym silniku i wtedy nie będziesz miał wątpliwości.
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-04-20, 13:13   

kmaj, na jak, przecież sika z rurki powrotnej w trakcie pracy to bagnet zawsze będzie mokry. Najlepiej mierzyć zaraz po przejechaniu przynajmniej 10 km , po pełnym zagrzaniu silnika. Stawiasz motór gasisz bierzesz szmatę i sprawdzasz to jest najbardziej miarodajny zapis. u mnie nawet po przejechaniu 4 km czasem nie widać oleju w ramie.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13