Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2012-12-23, 21:13
Remont i części NX 250
Autor Wiadomość
Vidon 


Wiek: 34
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 36
Skąd: Wolbrom
Wysłany: 2015-05-13, 19:20   

co tak już sprzedajesz ?
 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-13, 21:19   

Kupiłem go z myslą o ojcu i remontowałem razem z nim,ale dziadek powiedział ,że jednak dla niego "za mocny",woli czoperka pyr pyr pyr.Więc ktoś kto wie co to za motor, napewno się ucieszy z zakupu.
 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-14, 20:58   

Dziś pochodził sobie na wolnych obrotach.Czekałem aż się wentylator włączy.Silnik ładnie chodzi nie słychać łożyska na koszu sprzęgłowym i napinacza rozrządu na wolnych obrotach tak jak w moim byłym maluszku.Jeszcze nie mam linek gazu tzn mam jakieś od WSK czy coś dlatego nie miałem okazji nim polatać.Nawet dziadek załapał bakcyla jak usłyszał dzwięk tłumika.Mocny basowy wygar jak z maszyny pojemności co najmnie 110 . :mrgreen:

DSC02650.JPG
Plik ściągnięto 58 raz(y) 2,68 MB

 
     
przemekgo_nx
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-15, 19:32   

jarkow napisał/a:
Dziś pochodził sobie na wolnych obrotach.Czekałem aż się wentylator włączy.Silnik ładnie chodzi nie słychać łożyska na koszu sprzęgłowym i napinacza rozrządu na wolnych obrotach tak jak w moim byłym maluszku.Jeszcze nie mam linek gazu tzn mam jakieś od WSK czy coś dlatego nie miałem okazji nim polatać.Nawet dziadek załapał bakcyla jak usłyszał dzwięk tłumika.Mocny basowy wygar jak z maszyny pojemności co najmnie 110 . :mrgreen:


Ładnie się prezentuje...a co to za tłumik wsadziłeś do niego?
 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-17, 04:32   

Był przy nim taki tłumik firmy Kriegech. Chyba hiszpański.
A tak wygląda dominator mede in Poland przed liftingiem? :-D

Zdjęcie0597.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 280,17 KB

 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-15, 16:39   

Tak chodzi silnik w w małym dominatorze
https://www.youtube.com/watch?v=UtMMBIwxQuA
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-06-15, 19:38   

jarkow, olaboga toż to jak moja xr'a daje;] Ale Elizy się trochę jednak szybciej na obroty wkręca:D:D:D
 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-16, 19:49   

Nie mam czasu wyregulować gaźnik, tak jak mówiłeś o pompce przyspieszającej.Wiem że ma za dużą przerwę między blaszką u góry a trzpieniem (mówiłeś coś o 0.5mm luzu).Ale wygar z tłumika jest zaje fajny i moc ma większą niż moja stara ćwiartka.Na razie go nie piłuje, bo jest na dotarciu.Zrobiłem nim dopiero 150 km:lol:
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-06-16, 20:42   

jarkow, żartowałęm z tym wkręcaniem;] Ale dałeś się "wkręcić":D Bardzo ładnie chodzi...
 
     
SRsima
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-17, 06:01   

:) no nic - tylko słuchać :D
 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-10, 15:59   

No i pojechał do Goleniowa.Niech chłopak ma i cieszy się z jazdy,bo ma wszystko porobione.
 
     
SRsima
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-11, 06:05   

no z pewenością przeszczęśliwy to zachodniopomorszczanin :)
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2018-07-13, 13:45   

Dzisiaj doszło do ściągnięcia głowicy i cylindra po przebiegu z 5tys/km od remontu, ponieważ motor przydymiał, ale co najważniejsze to uszkodzony był od początku czujnik wentylatora przez co nigdy mi się on nie włączał. Pewnie poszły uszczelniacze ale mając już ściągniętą głowice postanowiłem także zajrzeć do chińskiego tłoka i oczom moim ukazało się pęknięcie od strony IN :oops: . Mało tego posiadam dwa orginalne tłoki z różnych stron Polski i wszystkie pękają w tych samych miejscach :roll: nie wiem dlaczego tak się dzieje oba ktoś spawał i wygląda to tak w środku to chiński
https://www.fotosik.pl/zd...df5f234021dc93a
tutaj z prawej to chinol
https://www.fotosik.pl/zd...d6da4acc34a0838
Czy to od przegrzania hmmm ? nie wiem czy wada fabryczna :idea: jak i uszczerbiające prowadnice zaworowe
Druga sprawa to pasowanie tłoka robiłem na 0,04 i wydaje mi się że było ciut za duże ponieważ tłok ma dosyć duży luz w cylindrze do tego szlifierz prostował tłoka na dole bo nie był idealnie okrągły, lub mu wypadł z ręki nie wiem ale były ślady punktowego prostowania na dole. Teraz nie wiem już sam co robić czy kupić chinola wymiar większy i zrobić pasowanie 0.03 lub 0.02. Posiadam dobry cylinder orginał 239cm z przebiegiem 36tys/km ale niestety do niego jest właśnie pęknięty tłok, a miał być dobry, zakładanie spawanego tłoka raczej odpada ....

Zastanawiam się jeszcze nad tym tłokiem, wygląda jakościowo lepiej od tych najtańszych i ma ciut inną budowę na dole
https://pl.aliexpress.com/item/Motorcycle-Engine-parts-25-Cylinder-Bore-Size-70-25mm-pistons-rings-Kit-For-Honda-Honda-AX/32276373249.html
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2018-08-26, 11:23   

Hej, doszedł do mnie wreszcie tłok z chin tym razem najwyższa chińska jakość AHL. Po oględzinach wygląda rzeczywiście DUŻO, DUŻO lepiej niż poprzedni tańszy. Tamten tańszy to zwykły gładki, szary :oops: odlew i pstrykając palcami w jego dolne ścianki wydaje odgłos jakby był z hmmm papieru :) cieniutki itd.... Ten AHL wygląda jakby był grubszy nie wydaje takich dzwięków papierowych, a nawet bardziej jest sztywny i jakby był grubszy od orginałów :roll: , pierścienie również wydają się być lepszej jakości niż poprzednie, co do stopu alu to nie wiem i wszystko wyjdzie w praniu. Do tego widać że po odlewie był jeszcze obrabiany. Przedstawiam kilka fotek






I teraz pytania, jakie mu zrobić pasowanie ? wcześniej miałem 0,04 i wydawało mi sie ciut za duże, a ten motorek przecież chłodzony jest cieczą, do tego wczesniejszy tłok jakiś scentrowany był bo szlifiarz punktowo jakby go prostował hmmm i tak też tarło w cylindrze bo tłok nie stykał sie całą powierzchnią to przylgni cylindra i z czasem zaczął przydymiać. Wcześniej miałem tłoka 70mm teraz ten nowy chinol ma 70,25 i wchodzi do cylindra tylko do sworznia czy to normalne ? i wygląda to tak


Waga chinola 70mm 170g waga chinola AHL 70,25 174g
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-08-26, 18:22   

Cytat:
Wcześniej miałem tłoka 70mm teraz ten nowy chinol ma 70,25 i wchodzi do cylindra tylko do sworznia czy to normalne ? i wygląda to tak


normalne, bo tłok najszerszy jest w miejscu płaszcza. Denko jest węższe, bo jak podczas pracy się nagrzewa to puchnie o wiele bardziej niż płaszcz.

Pasowanie tłoka w manualu jest od 0,010-0,040 mm

ps:

Nasza ćwiartka nie miała pękniętego tłoka, ale rzeczywiście to chyba dość pospolity przypadek, choć nie słyszałem jeszcze ani nie czytałem aby się takowy pęknięty tłok rozpadł;]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16