Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2012-12-23, 21:13
Remont i części NX 250
Autor Wiadomość
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-03-01, 20:05   

danek182 napisał/a:
Managa jakbyś nie zauwazył
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-03-03, 13:14   

danek182 napisał/a:
Managa jakbyś nie zauwazył


Trochę szacunku do kobiet ;-)
 
 
     
danek182
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-04, 20:24   

managa zwracam honor :-> . co do naprawy pierścienie juz dopasowane, teraz został tylko problem głowki korby... macie jakieś propozycje? co mogę zrobić?
 
     
Rayzeer
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-05, 15:03   

Sorry za lekki offtop, ale moglibyście powiedzieć mi czy zawory do ćwiartki z oznaczeniem 14711-KW3-000 są zaworami wydechowymi, pod spodem posiadają cyferkę 3. Z góry dziękuję.

Zdjęcie-0367.jpg
Plik ściągnięto 78 raz(y) 1 MB

 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-05, 16:28   

Mam takie same nowe, jezeli ich srednica jest 2,8cm to sa to ssące, wydechowe 2,3cm.
Ostatnio zmieniony przez blaadee 2014-03-05, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Rayzeer
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-05, 16:41   

Okk, dzięki za info
 
     
jarkow
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-05, 21:37   

danek182 napisał/a:
managa zwracam honor :-> . co do naprawy pierścienie juz dopasowane, teraz został tylko problem głowki korby... macie jakieś propozycje? co mogę zrobić?

Czyli jak.Co dopasowałeś tłok czy pierścienie?
 
     
danek182
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-06, 16:37   

pierścienie pod oryginalny tłok
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-30, 12:31   

Czy ktos wie moze co oznaczeja symbole na wałkach rozrzadu oprucz IN i EX mam 3 komplety wałków i inne oznaczenia, czy moze miec to zwiazek z pojemnosciami silnika 239cm i 249cm ?
tutaj na obu jest RG

na innym zestawie jest RH (EX), RJ (IN)

i na trzecim znowu jest RF (EX), RI (IN)


wałek IN o oznaczeniu RI ma o milimetr niższą krzywke, od pozostałych IN
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-03-30, 16:08   

Pewnie będzie, że ten z mniejszymi krzywkami do mniejszej pojemności. Oprócz wysokości samych krzywek (lift z angielska;]) mogą się różnić jeszcze "lobe center" i duration, czyli kątem maksymalnego uchylenia i czasem uchylenia. Ale to już ciężej zmierzyć, za to widać na oko zazwyczaj. Zaobserwowałeś takie różnice?? Ciekaw jestem.

Nie wiem czy to widać ale tutaj wałek (nie z ćwiartki!!) po prawej ma praktycznie ten sam wznios, ale inny czas uchylenia, grubszy ten cycek jest;]

 
     
Trol
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-30, 20:48   

Ostre wałki, te co mają wyższe odchylenia i mniej mięsa, latają w wyczynach .
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 19:18   

Hej no skladam dalej i stoje teraz na rozrzadzie i nie wiem czy wszystkie znaki maja sie pokrywac idealnie, to znaczy na wałkach kreski maja sie pokrywac idealnie ze soba i idealnie na dole na wale ? bo mam teraz tak jakby miedzy wałkami brakowało z pół zeba.

Wyglada to tak ze jak ustawie idealnie na górze czyli tak (napinacz przykrecony jest )

to na dole znak juz mija punkt o jakies 2mm

jak na dole ustawie idealnie na wale to na górze mam tak, no kreski idealnie sie nie schodza łeb w łeb i wyglada to tak


i nie wiem czy da sie lepiej to ustawic czy zostawic to tak jak jest :?: czy ma byc perfekto ?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-04-03, 19:36   

No to już na priv Tobie odpisałem;] Nie da się zazwyczaj idealnie, u nas też tak było..
 
     
przemekgo_nx
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-21, 21:40   

Witam!
W mojej Hondzie przez awarię napinacza przestawił się rozrząd - i to dwukrotnie. Po pierwszej awarii ustawiłem rozrząd, zblokowałem dłuższą śrubą napinacz i moto chodziło. Napinacz jednak puścił po raz drugi przy okazji położenia się na boku w terenie. Już nie odpalił. Przed przystąpieniem do rozbiórki wziąłem go jeszcze na sprawdzenie kompresji - zegar nawet nie drgnął. Dziś wziąłem się za rozbiórkę. Trochę grzebię przy autach ale ściąganie głowicy to mój pierwszy raz. W każdym razie głowicę mam już ściągniętą, od razu widać krzywe dwa zawory - te większe średnicą - ssące. Mam kilka pytań odnośnie dalszych działań.
1. Zawory to raczej chyba tylko używane znajdę?
2. Załączam zdjęcia po rozbiórce - jak wizualnie oceniacie stan tłoka?
3. W jaki sposób zdemontować zawory w warunkach garażowych? W serwisówce widzę jakiś ścisk do sprężyn, jest jakiś garażowy patent na to? Chciałbym ocenić stan pozostałych dwóch zaworów.
4. Czy oddać głowicę do fachowca na sprawdzenie, ewentualnie planowanie, gniazda, prowadnice zaworowe itd. i on od razu wymieni zawory - pod warunkiem że jakieś znajdę.

DSC05415.JPG
Plik ściągnięto 63 raz(y) 132,73 KB

DSC05414.JPG
Plik ściągnięto 52 raz(y) 177,08 KB

DSC05413.JPG
Plik ściągnięto 50 raz(y) 150,7 KB

DSC05411.JPG
Plik ściągnięto 61 raz(y) 118,19 KB

DSC05410.JPG
Plik ściągnięto 64 raz(y) 100,52 KB

DSC05409.JPG
Plik ściągnięto 56 raz(y) 158,04 KB

DSC05408.JPG
Plik ściągnięto 65 raz(y) 118,99 KB

 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-06-22, 19:51   

przemekgo_nx, bardzo Tobie współczuję:/ ale i tak masz szczęście w tym nieszczęściu bo akurat ssące w hondzie oryginalne to "jedyne" około 300pln za komplet. Choć bardzo ciężko jest w Europie z dostępnością, my czekaliśmy z 5 tygodni. Opłaca się dać głowicę do sprawdzonego specjalisty, podkreślam SPRAWDZONEGO. Jak już masz silnik rozebrany to lepiej zrobić to porządnie. Z naszego doświadczenie, warto sprawdzić czy jesteś w stanie złapać podkładkami luzy zaworowe. Bo może się okazać, że jest to już na granicy i za kilka tyś. km. nawet jak wywalisz podkładki to i tak luzu nie złapiesz bo zawory są już wyklepane. Jeżeli zdecydujesz się na robienie głowicy i wymianę zaworów, warto ustawić większe luzy zaworowe, przynajmniej 0,25 w miejsce przepisowych chyba 0,23. Luzy w tym silniku mają tendencję do zacieśniania, co jest dość niebezpieczne...

Na prawdę polecam manualny napinacz;] to tylko jedna śrubka , a miałbyś przynajmniej z 400pln w kieszeni ..

Stanu tłoka nie idzie ocenić po jego wieczku. Kluczowy jest płaszcz tłoka, luz na zamkach pierścieni, stan nikasilu (takie cudo tu występuje) na gładzi cylindra. Ale jeżeli silnik działał i odpalał dobrze przed przygodą z rozrządem to bym nie wyjmował nawet tłoka do sprawdzenia. Zestaw tłokowo cylindrowy w ćwiartce jest dość wytrzymały...


Powodzenia!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15