Chyba jesteś prekursorem takiego patentu.Skoro twierdzisz, że w niektórych przypadkach w tłoku wystarczy wyfrezować tylko miejsce na zawory, a pozostałe wymiary są zgodne więc nie powinno być problemu z przerobieniem takiego tłoka.Zawsze ktoś musi być pierwszy!!!!Jak się uda, to dostaniesz medal i to nie byle jaki, tylko złoty.
Nie byłby pierwszy. Podobne przeróbki robią np w DR350, wstawiając tłok z DR-Z 400 (robi się wtedy coś większego niż 400, bo DRka ma większy skok tłoka od DRZ). Bez frezów pod zawory się nie obejdzie.
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2014-01-17, 14:29
Na razie znalazłem cos na wzór orginału w chinach teraz czekam na przesyłke.
http://www.aliexpress.com.../582523849.html
Zastanawiam sie jakie zrobic mu pasowanie przy szlifie cylindra, 0,06 czy 0,07
jarkow [Usunięty]
Wysłany: 2014-01-20, 13:56
W sumie to logiczne rozwiązanie.Skoro masz kombinować z nie oryginalnym tłokiem, to lepiej kupić do NX 250 i nic nie przerabiać.Kwestia tylko ile to polata?W cenie oryginału kupisz cztery zamienniki.Komentarze z tej stronki co kupowałeś tłok są pozytywne na temat tłoków, więc może ten patent się sprawdzi?W końcu nie wszystkie motocykle i samochody to honda a też jeżdżą i działają.Może nie wytrzyma 80 tyś km a 40 i to w zupełności wystarczy.Jestem bardzo ciekaw jaki będzie efekt.Trzymam kciuki!!!
Trol [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-01, 20:11
blaadee napisał/a:
Na razie znalazłem cos na wzór orginału w chinach teraz czekam na przesyłke.
http://www.aliexpress.com.../582523849.html
Zastanawiam sie jakie zrobic mu pasowanie przy szlifie cylindra, 0,06 czy 0,07
Jaktam , tłok dotarł ?
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-27, 17:10
Tłok dotarł i już zrobiony jest szlif z pasowaniem 0,04 :). Mam pytanie, otóż posiadam trzy głowice do nx 250 z róznych stron polski, i dwa silniki, no i dwa tłoki. W trzech głowicach sa identyczne uszkodzenia, mianowicie uszczerbane prowadnice ssące no i autowatycznie dwa ubite tłoki prawie ze tak samo. Dlaczego tak sie dzieje, czy to fabryczny feler czy jak, a moze ktos nieumiejetnie bawił sie w ustawianie luzów zaworowych szlif zrobiony, ale co z tego jak jeszcze ku....a mam wał do wymiany bo zauwazylem ze brakuje jednego ząbka na trybie od rozrządu a drugi wał znowu ma juz wyczuwalny luz góra dół na dole i rozszlifowaną główke na górze
Tłoka szlifiarz jeszcze jakby centrował ( przycierał) bo dołem gdzie niegdzie był minimalnie szerszy, ale wszystko juz gra, sworzeń jest duzo cieższy od orginalnego, mam orginalny w dobrym stanie i to jego załoze. Za dwa szlify do nx650 i nx250 zapłaciłem 100zl z honowaniem oczywiscie.
http://www.sendspace.pl/f...405537fb43/view http://www.sendspace.pl/f...5a1354d53c/view http://www.sendspace.pl/f...a71f2b94ef/view http://www.sendspace.pl/f...e2abb076cd/view http://www.sendspace.pl/f...9c5c3060c0/view
Aha i jeszcze jedna uwaga, w nx 250 cylindry sa aluminiowe i pokryte nicasilem, zeby zrobic szlif trzeba go tulejowac, na szczęście jeden z 4 cylindrów miałem już zatulejowany, to ten z malutkiego tłoczka :) w nx 650 tez orginalnie jest nicasil, ale tuleje ma żeliwną.
Ostatnio zmieniony przez blaadee 2014-02-27, 22:01, w całości zmieniany 1 raz
danek182 [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-27, 21:00 Podobny problem
witam wszystkich dołączam sie do tematu ,Też jestem w trakcie remontu ćwiartki , mam problem z rozbitą główką korby i pierścieniami, głowkę korby planuje zatulejować lecz nie mam pewności czy to wytrzyma, a co do pierścieni to znalazłem o tej samej średnicy lecz grubsze o 0.5mm i planuje roztoczyć tłok. Co wy na to ?? Może macie jakieś rady lub zbędne części o których mowie, chętnie sie z kimś wymienię doświadczeniami co do mojego moto. pozdrawiam
A może do przywitalni najpierw ?
Ostatnio zmieniony przez managa 2014-02-27, 22:39, w całości zmieniany 1 raz
jarkow [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-27, 22:21
Jeśli główka nie jest za mocno wytłuczona i zostało trochę mięsa to rozwiercisz i dasz grubszą tulejkę i powinna wytrzymać.Od czego dobrałeś pierścienie?
pierścienie dobrałem od Cinquecento 1.1 sporting jest minimalna rożnica co do wymiaru . Wymiaryt hondy 1.0 1.0 2.0 od cieniasa 1.2 1.2 2.5 średnica oczywiście ta sama fi 70 sprawdzałem juz na cylindrze i luz na zamkach jest prawidłowy wręcz wzorowy. Co do korby to zastanawiam sie z jakiego materiału wykonać tą tulejkę (co będzie najbardziej wytrzymałe)
danek182 [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-28, 21:04
Dodam jeszcze że moja ćwiartka to model Ax1 co jest bardzo żadko spotykane u nas w pl. nie widziałem jeszcze zadnego tematu ani nikt nie wypowiadał sie o tym modelu :) podoba mi sie więc chce dać jej drugie życie
danek182, we 1/4 Ty mi id 1/4 do Powitalni, a potem do działu "Nasze motocykle"! ;D
danek182 [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-01, 07:41
Managa jakbyś nie zauwazył jestem nowy na forum i chcę szczegółowo przedstawić swój problem , Widzę ze panowie mają podobne problemy.
jarkow [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-01, 16:39
Temat pierścieni był poruszany.Można je dostać za ok. 100 zeta ,więc nie opłaca się kombinować z przetoczeniem tłoka albo szlifowaniem pierścieni od fiacika.
Gdzie ty dorwałeś tego motora w USA czy w Japonii.Aaa.. jeszcze w Grecji tego trochę je 1/4 dzi?
Motor bardzo ładny i co zdechł silnik.
Napisz coś o nim w Nasze Motocykle .Jestem ciekaw?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum