Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: kmaj
2012-12-23, 21:45
Cewka zapłonu (1993) NX 250
Autor Wiadomość
Rayzeer
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-27, 16:55   Cewka zapłonu (1993) NX 250

Witam, otóż mam problem, niedawno kupiłem sobie motocykl i niestety poszła cewka zapłonu, teraz nigdzie nie mogę owej znale 1/4 ć do modelu nx250 93' czy może to być cewka od nx650 lub jakiś inny zamiennik? Jeśli tak to jaki? Z góry dziękuję za pomoc. ;)
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2012-12-23, 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-27, 17:31   

Niewiem jak w 250 z obrotomierzem jest... generalnie nawet od chińskiego skutera będzie hasać, co najwyżej może Ci obrotomierz nie działać..
Ja nabiore sił to zejde do garażu i zobacze jak ona wygląda:)
 
     
Rayzeer
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-27, 17:38   

Od kupna mi obrotomierz nie hasa :p W ostateczności mogę kupić całą instalacje. Na allegro znalazłem jedną za 80zł, drugą za 150.. Lepsze to niż brać oryginalną cewkę z serwisu hondy ;p Akurat jutro do kumpla wbija jakiś koleżka, może coś wspólnie wymyślą ;p
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-11-27, 19:12   

Hej

Powinna pasować cewka od każdego jednogarowca, z tego co mi wiadomo.

zobacz to allegro w celach poznawczych:

http://allegro.pl/cewka-z...2803775196.html


Ale jak wyjdzie z obrotomierzem to nie wiem, na schemacie nie ma gdzie powinien być kabel ,pod cewkę podpięty, czy pod moduł podpięty? zara zobacze....


No więc, na schemacie jest w serwisówce tachometer podpięty do obu kabelków cewki od strony modułu i jednym kabelkiem do napięcia podświetlenia.

Zobacz sobie sam najlepiej na schemacie.
 
     
Rayzeer
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-28, 15:04   

Witam, dziś przed kupnem cewki kumpel jeszcze raz przysiadł do motoru by upewnić się, że to na pewno cewka i sprawa wygląda następująco: po podpięciu innego modułu pojawia się bardzo słaba iskra, moduł nie był oryginalny od nx250 tak wiec, to może być wina cewki czy może modułu?

Cewke już mam na oku, modułu nigdzie nie moge znale 1/4 ć tak więc jestem gotów kupić całą instalację. Znalazłem tylko dwie aukcje z instalacjami. W pierwszej z tego co widzę jest wszystko łącznie z modułem i cewką natomiast na 2 chyba brakuje modułu.
http://allegro.pl/honda-n...2823482557.html
http://allegro.pl/instala...2817360768.html

Nie jestem ekspertem, ale z tego co widzę to, ta pierwsza instalacja jest w pełni kompletna, po jej kupnie moge w całości wybebeszyć starą i zastąpić ją tą tak?

btw. Czy może to mieć związek z regulatorem napięcia?
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-28, 17:50   

Rayzeer napisał/a:
btw. Czy może to mieć związek z regulatorem napięcia?

napewno nie.
Jeśli na swoim module nie masz iskry, a na innym się pojawia to raczej szukaj modułu... Po cholere Ci cała wiązka..?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-11-28, 17:52   

Powinieneś na prawdę zasięgnąć wiedzy z manuala od nx 250. I po kolei wszystko sprawdzać. Trzeba być pewnym działania jednego elementu, aby sprawdzać następny.

Czyli:

1. nowa świeca
2. pomierzyć cewkę omomierzem z fajką i bez, (manual rozdział 17.2)
3. pomierzyć moduł omomierzem (manual rozdział 17.3)
4. przekręcić kluczyk, zapłon i sprawdzić czy zasilanie na moduł jest odpowiednie (w manualu jest schemat na którą nóżkę jakie napięcia)
5. zmierzyć impulsator, czy daje sygnał jak obraca się wałem
6. jeżeli to wszystko jest ok, a iskry nadal nie ma to polecam wątek o naprawie modułu. W większości przypadków da się go doprowadzić do działania. Można go trochę spróbować wstępnie pościskać, może zastyczy i zadziała na chwilę




Motór powinien zdaje mi się odpalać bez stabilizatora napięcia, prosto z aku.

Musisz zgłębić instrukcję, bo nie ma sensu abym ją tobie ja czy ktoś inny przepisywał i wklejał z niej obrazki.

Jeżeli nie masz to daj znać a dam Ci do niej linka i sobie zaciągniesz.

To nie jest nic trudnego, tam wszystko bardzo prosto opisano punkt po punkcie. A jeżeli to wszystko nie wypali i nie będziesz dalej miał pomysłów. To wtedy wal do nas jeszcze raz , a będziemy radzić.

Powodzenia w walce, daj znać co z tego wyjdzie!!!


PS... z tą wiązką to nie ma sensu. Możesz kupić i po elemencie wymieniać, ale wywalać i zakładać całość to kompletnie nie polecam. To by było dobre jak by Ci się spaliła instalacja od zwory na bezpieczniku albo coś podobnego.[URL=http://hondadominator.pl

Wątek o naprawie modułu:
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=699
Ostatnio zmieniony przez adziad 2012-11-28, 17:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Rayzeer
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-28, 17:58   

Gdybyś mógł to podeślij mi tego linka, będę wdzięczny :-)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-11-28, 18:12   

tu masz manual nx 250

Tam jest dosłownie wszystko i nawet jak jesteś początkujący to postępując po kolei dasz sobie radę
 
     
Rayzeer
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-12, 15:56   

A więc jednak to nie cewka, na dniach biorę domina spowrotem do siebie, i w pierwszej kolejności osobiście pomierzę wszystkie napięcia i sam zobaczę co jest nie tak. Jeśli napięcia na module będą nieodpowiednie to chyba w pierwszej kolejności wezmę się za przelutowanie styków, i zobaczymy co z tego wyjdzie...
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-12-12, 18:35   

No popieram, lepiej samemu się na swoich błędach ale nauczyć.
 
     
Rayzeer
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-12, 19:59   

Dokładnie. Żałuję, że nie zrobiłem tego od razu, tak to motor stał 4tygodnie ;/ A to jest kwestia paru godzin pracy. Zresztą jeśli czegoś nie będę wiedział, zawsze mogę poprosić was o pomoc ;)
 
     
Rayzeer
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-04, 21:16   

Witam, odebrałem właśnie motor od kumpla który niestety nie ustalił konkretnej przyczyny.
Tak więc, przysiadłem dzisiaj z innym koleżką do NX'a i pomierzyliśmy co nieco, a więc na fajce jest odpowiedni opór 7,5 oma ; na pinach wchodzących do modułu także, aczkolwiek w 4 pinowej kostce na dwóch dolnych mam 320 omów; czyli odpowiedni, a na dwóch pozostałych 420 omów; (nie wiem czy tak powinno być, czy przypadkiem nie powinno pokazywać 320 we wszystkich gniazdach bez względu na to jak podłącze miernik). Nie zmierzyłem jedynie oporu na "pulse generatorze" tzn. mierzyłem na tej białej kostce którą widać na zdjęciu, i miernik pokazał mi wartość ok. 415 omów; w manualu jest napisane, że powinna to być wartość 290-360 omów;.
Niestety, odbierając motor nie zwróciłem uwagi na to, że biorę go bez świecy i teraz nie za bardzo wiem jak mogę sprawdzić czy sam moduł działa. Mam teraz 2 moduły, oryginalny i drugi od jakiegoś chińczyka, kumpel który na początku zajmował się motorem, powiedział mi że na moim module nie było w ogóle iskry na świecy, natomiast na tym chińskim module jest iskra, ale jednak za słaba by się nadawał. Tutaj nasuwa się moje pytanie, jak mogę sprawdzić co z moim modułem? tzn. jakie powinny być na nim wartości jak jest całkowicie odpięty od motoru, albo jak to zmierzyć gdy jest podłączony.

foto.jpg
Plik ściągnięto 184 raz(y) 291,69 KB

 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2013-01-04, 21:52   

A masz jakąkolwiek świecę?? To podłącz fajkę, przyłóż świecę nakrętką do cylindra aby złapać mase i kręć rozrusznikiem z zapłonem włączonym. Raz na chińczyku a raz na oryginale. I patrz czy jest iskra.

Musisz mieć pewność że podłączenie kabelków na moduł jest poprawne. kolorki jak w instrukcji.

Jeżeli na chińczyku działa a oryginał nie to wiesz że masz oryginał do reanimacji..

Iskra powinna pojawić się na każdej świecy, pod warunkiem przerwy między elektrodą w granicach 0,8mm chyba dla nx 250


A jeżeli chodzi o mierniki i oporności to 320 a 415 ohm to jest praktycznie to samo (granica błędu pomiaru, chińskiego pewnie miernika...)

Znalazłem coś takiego może pomoże http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2022075.html

W sumie to powinien odpalać na chińczyku bez problemu, jeżeli jest kompresja w cylindrze, iskra, odpowiednia przerwa na świecy i dostaje paliwo. A jest to wszystko???
 
     
Rayzeer
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-04, 22:50   

No właśnie, póki co nie ma iskry. Reszta jest pewnie w porządku, gdyż tak jak mówię, motor mi wcześniej chodził normalnie, bez jakichkolwiek problemów, po prostu z niewyjaśnionych przyczyn stracił iskrę, teraz aktualnie staram się ja przywrócić, jutro jeszcze podskoczę do znajomego po tą świece, obczaję co i jak i jeśli rzeczywiście na chińczyku będzie iskra a na moim nie to może w ten sam dzień wezmę się za reanimację oryginału ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16