Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Raviking
2011-02-18, 18:39
Zębatki
Autor Wiadomość
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-03-02, 21:18   

. Hmm. Wszędzie są tylko 14 i 15. Z tyłu mam 49 na przodzie 15 Nie mam doświadczenia ale chciałbym coś zmienić i czy upierać się i szukać 13 czy na 14 będzie zdecydowany spadek prędkości a wzrost mocy? Ganiam raczej po terenie ale wyznacznikiem było by żeby bez podrywania z gazu na czarnym z dwójki w gorę szedł :-)
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-03-02, 21:34   

14/49 powinno być git.
13/49 będzie spokojnie szedł z samego gazu na 2 bez wysiłku
ja miałem najmniej 14/47 przez moment i było ciekawie.
Przy 14 z przodu prędkość spadła mi na 150km/h tylko z tyłu mam 45.
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-03-03, 20:41   

EEE tam :mrgreen: 15/50 jest zajebioza :mrgreen:
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-03-03, 21:31   

Raviking, no to jak 14-47
 
 
     
piotrek316
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-05, 09:35   

http://www.gearingcommander.com/
Można sprawdzić moto na danych zębatkach .
 
     
michal_dr350
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-06, 16:16   

Dobrzy ludzie, pomożecie :?: :mrgreen:

Muszę sobie skompletować napęd do starszej siostry, czyli XL 600 LM

Standardowo jest tak:
zębatki 15/40 łańcuch 106 ogniw


Tym razem chcę mieć takie zębatki: 15/50 ale nie wiem jakiej długości mam brać łańcuch żeby się pó 1/4 niej nie okazało, że będzie za krótki :-)

bawiłem się stronką która podał piotrek316, ale coś mi nie wychodzi, wpisuję różne kombinacje i ciągle mi pokazuje taką samą długość łańcucha :-P
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-03-06, 16:30   

nie widzialem chyba nic dluzszego niz 118, nie licząć tych ciętych z rolki :lol:
 
     
michal_dr350
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-06, 17:53   

A w dominatorze przy standardowym przełożeniu 15/47 jaka jest długość łańcucha :?:
I czy przy zastosowaniu tylnej zębatki 50 trzeba przedłużać łańcuch :?: (o ile :?: )

To sobie policzę z proporcji :-P
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2014-03-30, 12:37   przełożenie

Na jakim przełożeniu je 1/4 dzicie swoimi dominatorami?czy zakładając że ja mam oryginalne przełożenie,to czy jak zmniejszę tylną zębatkę np.o 3 zęby to motocykl dużo straci na swoim zajebistym "zrywie" czy nie straci?chodzi mi o to żeby zwiększyć prędkość na 5 biegu a zredukować trochę obroty.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-03-30, 13:56   

Artek, jeżeli masz 15-47 a dasz 15-45 bo raczej chyba nie dasz z tyłu 43 lub 44 to odczujesz spadek mocy ale raczej na 5biegu lub w terenie biegi będą dłuższe a zwłaszcza z 1 inaczej trochę. Możesz szybko zrobić zastępując przednią 15 na 14. To jak z tyłu zapodał byś o 3 większą. Nie licz na duży spadek obrotów.
Ostatnio zmieniony przez wojtekk 2014-03-30, 13:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-03-30, 13:58   

3 zęby to tylko 5kmh wiec zeby cos poczuc to musialbys zejsc wiecej a to sie wiaze z pewna utrata przyspieszenia, jak duza to tylko empirycznie musialbys sprawdzic
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-03-30, 14:02   

z 15 na 16 chyba :) bo na 14 to obroty wzrosna
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-03-30, 15:50   

madart, ajajaj jak zrobiłem u siebie tak napisałem.Oczywiście masz rację im większa z przodu a mniejsza z tyłu moto słabsze a obroty maleją. Zębatki 16 z przodu raczej nie zapodasz. Nie wiem czy nie będzie obcierało czyli tylko tył do zmiany. Przy zębatce z przodu 15 nie polecam z tyłu mniejszej jak 45 przy fabrycznej mocy. Już nie wspominając o offie bo to już dopiero masakra.
 
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-17, 21:20   

A propos zębatki zdawczej.... Muszę wymienić, na alledrogo spotkałem różne firmy od noname poprzez JT Sprockets, ESJOT, SUPERSPROX, dodatkowo jakieś patenty z "podziurawioną" zębatką, której metody mocowania i przykręcania nie potrafię sobie wyobrazić (na zdjęciu). Jakieś sugestie może macie, co wybrać?

zebatka.jpg
Plik ściągnięto 11652 raz(y) 6,88 KB

 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-05-18, 06:23   

jt i esjot to zwykle zembatki z chin, jezdzi sie na tym az sie zuzyje i zaklada nastepna, trwalsze są sun star
nie wiem czy supersprox robi do domina ale pewno bedzie kosztowac tyle co trzy zwykle wiec czy kupisz jedna taka czy 3 do jednego lancucha nie ma duzego znaczenia
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16