Właśnie okazyjnie zakupiłem 2 koła do Dominisi, aby przekładać sobie na off i na asfalt i w tylnym kole nie ma zębatki (szkoda).
Moje pytanie? Co polecacie założyć na koło (tylko do off-u), ile zębów, jakiej szukać i ile to kurcze kosztuje?
P.S.
Znalazłem nową za 95 zł, więc mam jakiś pogląd (47 zębów)
Ostatnio zmieniony przez managa 2014-03-10, 14:22, w całości zmieniany 2 razy
15 x 47 to jest fabryczne przełożenie i w miarę dobre na teren i drogi , ja mam teraz 15x 45 i też śmigam w terenie cały czas mocy trochę mniej ale za to są dłuższe przełożenia i latam wyśmienicie tylko jeden problem wolniejsza [przecyzyjna ] jazda odbywa się na pół sprzęgle bo za szybko jedzie na 1 biegu
można dać 14 na przód lub 48 na tył i wtedy na pewno koło nam się będzie unosiło szybko w górę
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-02-07, 18:39
już pisałem o Tym,na ten sezon chce założyć 50 na tył zobaczymy jak to będzie latać
edit :dowiedziałem się dziś ,że cena 50Z oscyluje koło 100zł więc tragedii nie ma
edit: juz se zamówiłem zembate :)
zaleta:
wstaje z gazu i ma bardzo duży przyrost mocy już od samego dołu
neutralnie:
biegi są krótsze i w momencie jest czerwone pole
wada:
w terenie, szczególnie na mokrym i błotnistym ciężko jest opanować tył bo jest tak wściekły że chce pogry 1/4 ć przednie koło :) znaczy motor stawia bokiem ( może to wina kiepskiego tylnego zawiasu)
niewiadoma:
nie wiem jaki wpływ ma to na Vmax bo nie próbowałem ( na 15/46 było 160km/h)
dla mnie krótsze biegi to plus, w końcu moge 2ki używać i czasem 3ki
co do v-max to ja powyzej 120 sie nie zapuszczałem, bardzo pływa przednia kostka wtedy, a o przecinaniu podwójnej ciągłej to nie wspominam..
na mokrym mam problem ze wstawaniem wogóle jako takim, bo nawet strzał ze sprzęgła powoduje dużą wyrwe w ziemi i mielenie tyłu. Za to na asfalcie nawet z 2 wstaje gazem
jolo747 [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-24, 21:36
a macie jakiś patent na tani i dobry napęd, co polecacie, kupić na allegro za 320 zł komplet czy raczej wszystko osobno, jakiej firmy , ?
co do przełożenia to ja raczej wole na moc i na techniczną jazde , jest tyle biegów , trzeba ze wszystkich korzystać , w terenie najczęściej 2 bieg , trójka tylko przelotowo , choć zdarzało się lasem do 110 dojść , ale wtedy śmierć jedzie razem z tobą ,
na asfalcie 120 i zaczyna pływać na kostce,
Ostatnio zmieniony przez managa 2011-05-24, 21:38, w całości zmieniany 1 raz
Rav chyba lata na łańuchu SKF czy jakimś innym tanim i nie narzeka, tylko przednie zebatki wymienia :)
Ja mam DIDowskiego Xringa i też jest spoko. Smaruje TYLKO olejem a nie klejącym badziewiem w sprayu. Zębatki SunStar dają rade.
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-05-25, 21:48
madart napisał/a:
Rav chyba lata na łańuchu SKF czy jakimś innym tanim i nie narzeka, tylko przednie zebatki wymienia :)
SKF to łożyska robi łańcuch to SFR,zeszły sezon przelatałem,nie narzekam zębatki zdawcze dwie zmieniłem, no i smarowanie z automatu(HIPOLEM) po ciężkim łofie myje łańcuch naftą albo ropą teraz mam RK ,musiałem kupić nowy bo mi SFR za krótki sie zrobił do 50 trybów z tyłu :mrgreen:zębatki przednie JT
Bo z tego co widze, mój łańcuch smarowany olejem i myty naftą wciąż jest jak nowy, pracuje miekko, nie ma zatartych rolek. Łańcuch smarowany psikaczem zalepia się coraz bardziej i sztywnieje przez co potem jest tak sztywny że jest opór przy kręceniu kołem (a moze to dlatego ze nie myty tylko psikany?)
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-06-01, 19:24
Michał napisał/a:
Prosze o opinie na temat liczby zabkow w przodzie i tyle - ile stosujecie i jak sie to sprawuje ?
Ja kupilem go na 15 z przodu - fabrycznie a tyl mial 45 Na 5 biegu nie mial mocy i v max ok 145, teraz wymienilem na 15 i 47 - na 5 biegu ciagnie znacznie lepiej, v max i spalanie podobnie jak przy poprzednim.
madart napisał/a:
chyba 45 i 47 z tyłu
włochy origanlnie mają 15/46 japońce 15/47
ja mam 14/46 i biegi są krótsze, łatwiej staje na koło
Michał napisał/a:
sorki - poprawilem
napisz jak jest ze spalaniem i v max z takim przelozeniem ? na 5 biegu pewnie dochodzi do czerwonego pola bez problemu :)
madart napisał/a:
nie przekraczam 120 przy wyprzedzaniu bo przednie kostki się bujają :) na asfalcie do 80 jeżdze czyli niska piątka albo 60 na 4ce
Ludzie ,czytajcie/przeglądajcie forum! szukajka nie działa?
saataan89 [Usunięty]
Wysłany: 2011-06-03, 13:08
podepne sie pod temat
czy ktos z was mial zebatki firmy jr (nie mylic z jt;p) i czy watro je kupic czy ktos mial z nimi przykre badz mile doswiadczenia?
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-06-03, 16:01
Kubeko napisał/a:
mam15/50
wada:
w terenie, szczególnie na mokrym i błotnistym ciężko jest opanować tył bo jest tak wściekły że chce pogry 1/4 ć przednie koło :) znaczy motor stawia bokiem ( może to wina kiepskiego tylnego zawiasu)
i jeszcze jedno :przy nowej C02 na tyle,podniesiony P/T,po górkach trza latać z jajami na zbiorniku bo chce nakryć przodem
ale jest zajebiście
saataan89 napisał/a:
zebatki firmy jr
nie spotkałem się z takowymi
cubiacus napisał/a:
a jeśli już SFR to xring czy oring?;) czy wsio ryba...
wsio ryba byle nie zapominać o smarowaniu i czyszczeniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum