To jeszcze jedno pytanko
W serwisówce widać, że oba łożyska są zamknięte po zewnętrznej stronie. U mnie od strony łańcuszka jest pół-zamknięte, a z drugiej otwarte. Może tak zostać ? To od łańcuszka jak mniemam musi być pół-zamknięte ze względu na ciśnienie oleju do wałkeczka nierządu, a to drugie ?
W serwisówce widać, że oba łożyska są zamknięte po zewnętrznej stronie. U mnie od strony łańcuszka jest pół-zamknięte, a z drugiej otwarte. Może tak zostać ? To od łańcuszka jak mniemam musi być pół-zamknięte ze względu na ciśnienie oleju do wałkeczka nierządu, a to drugie ?
Tak jak mówisz to łożysko do strony łańcuszka zamknięte tylko z jednej strony. Pozostałe otwarte dla smarowania.
Jak by ktoś miał serwisówkę w lepszej jakości i zeskanował stronę 6-7. Na tym zdjęciu widać drugie łożysko.
Mam fotkę mojej głowicy przed remontem, widać niestety tylko od wewnętrznej strony lewe łożysko.
Uchwyt/obudowa prawego łożyska po założeniu dekla, zamyka je na całym obwodzie (wiadome olej). Lewe łożysko nie jest obejmowane na całym obwodzie bo nie jest tak obciążone jak prawe i oleum może je swobodnie przepłukiwać. Nie martwiłbym się brakiem osłony na lewym jeżeli nawet według serwisów-ki jest, bo za jej brakiem przemawiają większe korzyści.
Prosze bardzo Niby jest tam uszczelniacz po zewnętrznej stronie jednak tak jak kmaj mówi raczej nie odgrywa tam żadnej roli Ten w łożysku przy łańcuszku musi być co by olej nie przelewał się przez łożysko tylko ciśnienie oleju szło do wałka.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-11-29, 21:28
NIe powiedziałem, że tak nie można je 1/4 dzić. Może i nawet lepiej bez ale mam tak jak w serwisówce i nie będę tego zmieniał.
Yukikaze [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-30, 09:21
wojtekk napisał/a:
NIe powiedziałem, że tak nie można je 1/4 dzić. Może i nawet lepiej bez ale mam tak jak w serwisówce i nie będę tego zmieniał.
Po głębszym zastanowieniu myślę, że półzamknięte jest lepsze . Siła odśrodkowa wyrzuca olej z otwartego łożyska, gdy jest do połowy zamknięte to wywalanie tego oleju jest mniejsze.
Takie to moje przemyślenie, które nie musi byc prawdziwe
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-11-30, 09:53
Japończycy raczej przemyśleli konstrukcję
Lepiej powiedzcie jaki wymiar na wałku powinien być w miejscach gdzie nachodzą te łożyska bo wydaje mi się, że moje łożyska dość lu 1/4 no wchodzą na wałek. Moje wymiary wałka w tych miejscach to 17,94 i 19,98.
Po głębszym zastanowieniu myślę, że półzamknięte jest lepsze . Siła odśrodkowa wyrzuca olej z otwartego łożyska, gdy jest do połowy zamknięte to wywalanie tego oleju jest mniejsze.
Takie to moje przemyślenie, które nie musi byc prawdziwe
Z siłą odśrodkową sprawdzało by się w przypadku gdy olej jest podawany poprzez jeden z pierścieni łożyska. W naszym przypadku mamy smarowanie poprzez ,,mgłę olejowa", która penetruje każdy zakamarek. Ogólnie przy obiegach zamkniętych 80% przepływającego oleju przez łożysko odbiera ciepło (chłodzi) a pozostałe 20% idzie na smarowanie itp.
Jeżeli założysz tak jak serwisówka podpowiada to i tak polatasz następne paręnaście lat lat
Pamiętaj żeby przed założeniem wymyć nowe łożyska z fabrycznego smaru
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum