Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
xr 400 r w szpitalu
Autor Wiadomość
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-12-10, 20:15   

Kup Afrykę :-D
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-12-10, 20:50   

Qba, ja ją za każdym razem kopa zasadzam jak jestem w garażyku, ale za karę...

Bicio, uwierz mi , że nie takie pomysły już mi się w głowie kłębią;]
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2015-12-13, 16:06   

adziad, najbezpieczniej postawić w domu jako mebel ,problemy się skończą ;-) :lol:
 
 
     
robertp6
[Usunięty]

Wysłany: 2015-12-29, 14:34   

Witam, pierwszy post więc się przedstawię, mam na imię Robert i jeżdżę hondą xr400. Właśnie kupiłem identyczny gaźnik mikuni tm36 też z dystrybucji firmy topham. Po zmianie mam wrażenie, ze motocykl bardziej się grzeje i też lekko strzela z wydechu przy schodzeniu z obrotów tak mniej więcej od połowy odkręconej manetki. Dysz nie zmieniałem więc są standardowe 15 i 125, śrubę składu mieszanki wykręconą mam około 1,5 obrotu, filtr zwykły hiflo nie dawno wymieniony, wydech oryginał, snorkel wyjęty ze airboxa, cylinder oryginał. Mam przykręcony czujnik temp. do jednego z żeber cylindra i silnik szybciej osiąga temperatury rzędu 130 - 140 stopni na postoju. Na oryginalnym gaźniku takie temperatury to on osiągał stojąc w korku w najbardziej upalne dni lata. Świeca jest siwa/szara, nie którzy twierdzą, że taka w 4t jest ok a inni, że nie. Dlatego zastanawiam się czy nie jest za uboga mieszanka. Jeśli lekko strzela poniżej połowy odkręconej manetki to celowałbym w dyszę wolnych obrotów i iglicę. Przeglądając fora zagraniczne to zazwyczaj mają tam dyszę wolnych 17,5 i się zastanawiam czy ją wymieniać czy wystarczy pomajstrować przy iglicy. Z tym gaźnikiem też poprawiła się reakcja przy gwałtownym odkręceniu manetki ale nadal jednak jest "dziura" w obrotach, może to być spowodowane za ubogą mieszanką? Bawiłem się ustawieniami pompki i czy działała od razu czy chwilę później to i tak występuje zamulenie przy gwałtownym ruchu manetką z niskich obortów. Nigdy nie bawiłem się regulacją gaźników więc szukam porady jak to ustawić, czy może tak ma być w tym moto
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-12-29, 19:04   

robertp6 Zapraszam do działu powitalnia, no i poka motóra;]

Co do gaźnika. Seryjny gaźnik jest zestrojony raczej na bogato stąd mniejsze grzanie się silnika. Tak jak piszesz duży wpływ na temperaturę ma chłodzenie mieszanką. Seryjny gaźnik ma też taki specjalny obwód aircut valve, który właśnie przy odjęciu gazu zatyka dopływ powietrza, zapobiega to strzelaniu w wydech. Numer 31 na obrazku:



Gaźnik tm36 nie posiada takiego ustrojstwa i jakkolwiek ustawiałbym śrubę wolnych obrotów nie dało rady zapobiec lekkiemu strzelaniu przy odjęciu gazu.

Gaźniki z pompką z zasady są zestrojone bardzo ubogo. U mnie na cylindrze też non stop są temperatury 130-150 stopni podczas spokojnej jazdy. Temperatura lekko maleje gdy jedzie się ostrzej. Pompka wtedy non stop tryska paliwem co schładza cylinder, ale też pompa olejowa szybciej wymienia olej co też ma wpływ na temperaturę. Jest to dość specyficzne zjawisko;] Ale nigdy, nawet podczas sezonu letniego nie przekroczyłem granicy ok 165 stopni na cylindrze. Według wszelkich źródeł (zazwyczaj o tematyce stopów aluminiowych w silnikach lotniczych chłodzonych powietrzem) te temperatury pracy są ok. Niemniej jednak tak w razie "W" używam przy tych wszystkich modach jedynie olejów syntetycznych 5w50-10w60. świetnie że w końcu jest ktoś z kim mogę te temperatury porównać bo dopiero razem z gaźnikiem tm założyłem termometr i nie miałem pojęcia jakie były wskazania na seryjnym...


Co do dyszy wolnych obrotów to mam 15, śruba ustawiona tak aby obroty na biegu jałowym były jak największe po czym odkręcona jeszcze o 1/4 obrotu (aby trochę bogaciej). Mam w szafce dyszę 17,5 ale jej nie instalowałem bo i tak jak odpalam gorące moto i za słabo kopnę pierwszy i drugi raz to się zalewa muszę wentylować. 17.5 by to jeszcze pogorszyło...

Nie mam pojęcia na którym ząbku mam iglicę, zostawiłem seryjnie. Ale może przy standardowym tłoku o sprężaniu 9:1 trzeba by rzeczywiście dać iglicę wyżej.

U mnie jest tak, że jak moto jest na wolnych obrotach 1500obr/min i weźmiesz na maxa manetę szybko to się lekko przydławi, ale podczas jazdy gdy praktycznie non stop mam powyżej 2500-3000 i odkręcam szybko na maxa to reakcja jest natychmiastowa i agresywna. Niestety seryjny gaźnik nie działał tak spektakularnie;]

Trzeba mieć na uwadze, że tm36 nawet jak z pompką to jednak suwak i nigdy nie będziesz mógł odkręcić zawsze i wszędzie manety na maksa tak jak możesz to robić w gaźnikach CV

Nic nie zastąpi własnoręcznego grzebania i mozolnych testów, więc zadzieraj rękawy i do roboty. Każdy silnik jest trochę inny. Ja mam 440 11:1 inny wałek rozrządu, gąbkowy zaolejony filtr. Twoje ustawienia wręcz powinny być odmienne od moich;]

Dałeś mi do myślenia z tą temperaturą. Nie mam zastrzeżeń do pracy silnika ale być może da się coś zrobić aby go trochę schłodzić. Może spróbuję tą 17,5....

Powodzenia
 
     
robertp6
[Usunięty]

Wysłany: 2015-12-30, 08:41   

Motór już pokazany w powitalni :)

To strzelanie to mi nie przeszkadza bo nie jest jakieś natrętne, a wręcz dodaje walorów dźwiękowych ale to już co kto lubi :)

Dokładnie tak jak piszesz gdy już się zacznie jechać nie pyrkać to silnik się ochładza. Aktualnie mam zalany syntetyk 10w50 więc chyba nie powinno być problemu.

Zimny pali mi na ssaniu ok, ciepły bez ssania też dobrze. Z tym szybkim odkręcaniem gazu to tak w sumie myślałem, że całkowicie to tego się nie da wyeliminować no a tak jak piszesz podczas jazdy ma się trochę wyższe obroty niż na postoju i można spokojnie szybciej odkręcać manetkę. Jak znajdę czas i chęci to spróbuję może tą iglicę przestawić o jeden ząbek.

Jeszcze odnośnie dyszy wolnych to jaki w tym gaźniku jest ich rodzaj? To takie dysze http://www.larsson.pl/ind...no=MzQ3MTI5Mw== ?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-12-30, 17:06   

robertp6, Jako że zabiłeś mi wczoraj ćwieka z tą temperaturą oraz mając na uwadze, że wszystkie źródła sugerują zastosowanie dyszy wolnych 17,5 to dziś dokonałem podmianki. Niestety aby się dostać do dyszy wolnych obrotów trzeba odkręcić komorę pływakową. Dobrze, że gdy miałem gaźnik wcześniej na stole wymieniłem śrubki krzyżakowe na imbusowe. Bez tego to bym musiał pół motoru znowu rozbierać.

Były dysze 15 wolna, śruba na 1,25 obrotu, główna 130. Zamieniłem na 17.5 i 135 śruba na około 1.5

Odpalił od trzeciego na ssaniu (4 stopnie w garażyku), pojechałem na testy ale ciężko wyniki uznać za miarodajne bo temperatura spadła o 10 stopni do -4 w porównaniu z poprzednimi dniami. Średnie temperatury na cylindrze też spadły o około 8-10 stopni. Strzelanie przy odejmowaniu gazu jest mniejsze ale jest. Co do mocy to się jeszcze nie wypowiem... Zobaczymy czy spalanie w końcu wróci do normy, bo na razie to jakieś śmieszne ilości paliła, jak ćwiartka.


To jest dokładnie ta dysza z linku, też brałem ją z larssona

Masz link do instrukcji, nazwa jest inna ale to ten sam gaźnik https://dl.dropboxusercontent.com/u/58080263/hs40_manual.pdf tam są opisane WSZYSTKIE procedury ustawiania parametrów pracy. Masz też rysunek z elementami składowymi i oznaczeniami.
 
     
robertp6
[Usunięty]

Wysłany: 2015-12-31, 15:45   

Ja dziś podniosłem iglicę o ząbek, było na 3 od góry teraz jest na 4. Ogólnie jak by lepiej, już tak szybko się nie nagrzewał, na postoju dłuższym po 20 minutach jazdy dobił powoli do 130 stopni, więcej już nie czekałem, ogólnie to podobnie jak na oryginalnym. Chociaż też temperatura na zewnątrz była 2 stopnie a nie 10-15 jak tydzień temu więc mogło to wpłynąć na wynik. Wcześniej jak wyprowadzałem go z garażu tak z około 14 stopni na zewnątrz to paliłem na ssaniu i jak się nagrzał to po włączeniu ssania po prostu chodził na wyższych obrotach, dziś po tej zmianie zapalił bez ssania po 4 kopnięciu, jak był zimny to można było mu ssanie włączyć ale jak już złapał trochę temperatury to wystarczyło lekko ruszyć ssanie i gasł. Jak dla mnie to prawidłowa reakcja. Po wywrotce zapalił po 4-5 kopnięciach więc chyba ok. Jeszcze ciężko powiedzieć czy to coś dało ale czytając zagraniczne fora często pisali żeby tak ustawić dyszę pompki żeby tryskała prosto na iglicę i tak też zrobiłem. Narazie tak zostawię, zobaczę po jakimś czasie jak świeca będzie wyglądać. A i z wydechu strzela chyba tak samo jak wcześniej.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-12-31, 15:57   

robertp6, a dostałeś się do iglicy bez demontażu, czy musiałeś gaźnik wyciągać?? Bo też chcę spróbować.
 
     
robertp6
[Usunięty]

Wysłany: 2015-12-31, 16:40   

Ciężko mi powiedzieć bo zdjąłem tylny stelaż żeby poprawić gaźnik, w sensie żeby dobrze siedział w króćcach i właśnie miałem wtedy też dostęp do dyszy pompki żeby ją trochę obrócić. Gaźnika tak czy siak nie wyjąłem, nadal siedział w króćcu tylko łatwiejszy dostęp od tyłu był. Wystarczy, że będziesz miał miejsce aby odkręcić dwie śrubki w dekielku, myślę że bez wyciągania go powinno dać radę bo widać je z góry jak siedzenie się zdejmie. Śruby od regulacji końca działania pompki nie trzeba wykręcać, dekielek po prostu przechodzi przez nią. Jak już się ściągnie tą górną pokrywę to przekręcając manetką uniesie się przepustnica z iglicą i jest dostęp do śrubki trzymającej zabezpieczenie iglicy. Lekko się ją luzuje żeby tylko zabezpieczenie obrócić, łapiesz iglicę jakimiś szczypkami, puszczasz manetkę gazu żeby opadła przepustnica a iglica zostaje Ci w szczypcach.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2016-01-31, 14:36   

robertp6, No to podwyższyłem iglicę o ząbek. Też miałem na 3cim, teraz jest na 4tym od góry. No i temperatury zdecydowanie spadły. Ostatnio (przed zmianą )śmigałem przy -4 i temperatura na cylindrze oscylowała w granicach 135-140. Teraz przy +4 temperatura raczej nigdy nie przekracza 135. Średnio można powiedzieć że zmalała 10-15 stopni co uważam za bardzo duży sukces;] dysza szybka została 135, wolna 17,5. Co do pracy silnika to obroty biegu jałowego są jakby bardziej stabilne i nie ma takich tendencji do lekkiego przygasania podczas gwałtownego odpuszczenia gazu. Zmniejszyła się też "turbodziura". Ogólnie same plusy. Fajnie, że podzieliłeś się informacją o temperaturach na seryjnym gaźniku, to było kluczowe;] Zawsze wiedziałem, że mieszanka ma wpływ na temperaturę, ale nie wiedziałem że tak mocny...


Tylko jestem ciekaw jak będzie latem, czy nie będzie zalewać. Poczekamy zobaczymy..
 
     
robertp6
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-01, 13:44   

adziad, Ja zmieniłem główną dyszę na 130 i niby wróciłem do środkowego ząbka na iglicy bo jakaś taka ciemna mi się wydawała świeca. Stwierdziłem, że poczekam na cieplejsze dni żeby zobaczyć jak zachowają się temperatury. Mam też już dyszę wolnych 17,5 ale na razie leży w pudełku :) W ogóle to ostatnio trochę elektrykę ogarnąłem w swoim bo denerwowały mnie wsuwki, które żeby rozpiąć to trzeba było izolację odwijać itd. i zrobiłem na połączenia superseal. Zmieniłem przełącznik od świateł/kierunków itd. bo stary mi trochę się połamał i xr dostała też nowe hanbary, tym razem firmowe zety :mrgreen: a teraz w sobotę prawdopodobnie padł mi jeden z regulatorów napięcia, ten pod bakiem i w nocy bez świateł wracałem za samochodem :P Kończył już swój żywot od jakiegoś czasu bo już i klakson mi ledwo, a wręcz prawie wcale się nie odzywał i teraz zamilkł razem z światłami :/ zamówiłem jakiś zamiennik bo cena nowego oryginału jest "trochę" przy wysoka :)
 
     
Franz 


Wiek: 64
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 48
Skąd: Świeradów Zdrój
Wysłany: 2016-02-07, 10:26   

Mam oba reglery ns sprzedaż. Sprawne , po niewielkim przebiegu
 
     
robertp6
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-08, 07:16   

Franz, dzięki za info ale kupiłem nowy zamiennik. Zobaczę ile podziała, na razie jest ok. Dokładnie taki: http://www.motorus.pl/ele...ke-p-32630.html niby napisane jest, że uniwersalny ale jak przyszedł to na pudełku było Honda XR350, XR500, XR600, XR650, a na stronie producenta wypisana jest cała gama motocykli w tym XR400 więc powinno śmigać.

Dziś w końcu zajrzałem do gaźnika tzn. wymieniłem dyszę wolnych na 17,5 a szybkich na 127,5. Działanie pompki ustawiłem tak, że strumień pojawia się jak najwcześniej ale nie na tyle żeby rozbryzgiwać się o przepustnicę. Wnioski: albo się nauczyłem z 3 wyrywać go na koło albo te zmiany wyszły na dobre :P temperatury też wydają się być spoko :)
 
     
robertp6
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-07, 14:31   

Mam coś takiego https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be przejmować się tym czy nie (dymek)? Ogólnie to jakoś "wyparowało" mi trochę oleju ostatnio. W ten weekend był i tak czas na zmianę i po spuszczeniu zleciało tylko jakieś powiedzmy 1,3-1,4 litra. Przegrzać mam nadzieję się nie przegrzał bo temp nie pokazywało mi wyższej jak około 150 stopni. Zalałem drugim i na razie niby ok ale ciężko w nim dokładnie tak samo olej sprawdzić. Raz go postawię i sobie pochodzi z 5-10 minut i jest prawie max oleju, czasem po jeździe też go postawię na 5-10 minut żeby się ustalił poziom oleju i potrafi pokazać sporo ponad max. Po tygodniowym postoju jak go odpalam na ssaniu to lekko zakopci przez parę sekund. Tak podczas jazdy nie rzuciło mi się w oczy żeby zostawała jakaś chmurka za mną. No i tak jak na filmie jak się pokręci go wyżej i odejmie gazu to po gwałtownym odkręceniu jest chmurka. Tylko nie wiem już sam czy to olej czy może za bogata mieszanka. Ostatnio tylko dysze zmieniałem na 17,5 i 127,5, palić też więcej nie pali niż wcześniej. Uszczelniacze zaworowe zmieniałem jakieś 2000km temu. Po tej małej ilości oleju to mnie teraz każdy odgłos nie pokoi... jakiś nie fart mam co około 1000km coś się dzieje... :/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12