Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Magneto / Alternator - jak ściągnąć
Autor Wiadomość
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-23, 15:20   

wojtekk napisał/a:
To na niebiesko to czujnik luzu chyba.
Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
Co do śruby to masz silnik w ramie masz super.
Ja mam silnik rozpołowiony i nie mam jak wału wyciągnąć przez tą śrubę i teraz jak ją odkręcić.


Hmm lewy gwint czy prawy ? ja mam silnik w ramie i jak na razie mi to nie pomaga , wepchać śrubokręt w zęby i jakoś to zablokować czy jak ?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-12-23, 15:35   

Gdzieś czytałem, że prawy.
klucz rura bieg, ktoś blokuje hamulec nożny i heja.
Jak nie idzie to mocniej, jak dalej nie to pneumat.
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2012-12-23, 16:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-12-23, 16:04   

MaciekTOS napisał/a:

Hmm lewy gwint czy prawy ? ja mam silnik w ramie i jak na razie mi to nie pomaga , wepchać śrubokręt w zęby i jakoś to zablokować czy jak ?


Najlepiej k. pneumatycznym ręka przytrzymasz a moment bezwładności zrobi resztę.
Między koła zębate (wewnątrz silnika) nie wkładaj nic, bo ich wałki są mniej odporne na zginanie niż wałek zdawczej.
Jak masz silnik na stole to wbij wysoki bieg, załóż zdawcza i kawałkiem miękkiego drewna blokuj.
Jak dokręcałem sprzęgło z momentem to zamiast drewna blokowałem kawałkiem ołowiu - prędzej klocek Pb się rozleci/odkształci niż obudowa strzeli.


Wygląda na to, że prawy http://czescihonda.motori...,NX650N,3150,-1 - [E-10, pozycja 4] - przy śrubie nie ma oznaczenia ,,L"
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-23, 20:23   

Ja koło magnesowe odkręcałem śrubą M22, skok gwintu 1,5 mm :mrgreen: Twardość 10.9 lub 9.8
Na śrubie od magneta jest zwykły czytaj prawy gwint .
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-24, 12:27   

kmaj napisał/a:
MaciekTOS napisał/a:

Hmm lewy gwint czy prawy ? ja mam silnik w ramie i jak na razie mi to nie pomaga , wepchać śrubokręt w zęby i jakoś to zablokować czy jak ?


Najlepiej k. pneumatycznym ręka przytrzymasz a moment bezwładności zrobi resztę.
Między koła zębate (wewnątrz silnika) nie wkładaj nic, bo ich wałki są mniej odporne na zginanie niż wałek zdawczej.
Jak masz silnik na stole to wbij wysoki bieg, załóż zdawcza i kawałkiem miękkiego drewna blokuj.
Jak dokręcałem sprzęgło z momentem to zamiast drewna blokowałem kawałkiem ołowiu - prędzej klocek Pb się rozleci/odkształci niż obudowa strzeli.


Wygląda na to, że prawy http://czescihonda.motori...,NX650N,3150,-1 - [E-10, pozycja 4] - przy śrubie nie ma oznaczenia ,,L"



Dobra kurde nie mam pneumata w domu :-? wbijam bieg blokuje koło chce odrkręcić i jest opór potem coś przeskakuje i się kręci dalej :-? nie da rady tego ręcznie rozgryśc ?
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-12-24, 12:32   

Blokujesz,zakładasz klucz i pneumata robisz z młotka :mrgreen:
musi puścić :mrgreen:
W środe wysyłać Ci ściągacz ?
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-12-24, 12:42   

MaciekTOS, spróbuj jak Raviking napisał. Zobacz jeszcze w serwisówce jak odkręcają magneto, może dorobisz sobie taka opaskę.
 
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2012-12-24, 14:27   

wsadzasz klucz miedzy zębatkę a obudowę wbijasz bieg i odkrecasz :-D

P2090109.JPG
Plik ściągnięto 64 raz(y) 1 MB

 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-12-24, 14:30   

Maćku po przemyśleniu blokowania przez skrzynie - poczekaj albo dorabiaj opaskę na magneto bo jeżeli masz ta śrubę doj***ną to możesz sobie uszkodzić inne elementy. -> WAŁ KORBOWY
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-04-08, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-12-24, 14:36   

kmaj, ale jak ? :shock:
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-12-24, 14:45   

Wydaje mi się, że przy takim momencie na czopie korbowodu można przestawić o kilka stopni połówki walu.
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-24, 17:01   

kmaj napisał/a:
Maćku po przemyśleniu blokowania przez skrzynie - poczekaj albo dorabiaj opaskę na magneto bo jeżeli masz ta śrubę doj***ną to możesz sobie uszkodzić inne elementy. http://hondadominator.pl/...p?p=15430#15430


Właśnie mądrze na to wpadłeś :-) nie idzie mi to lekko czuć moment zaparcia ale potem przepuszcza i się kręci takie kręcenie na chama chyba nie jest dobre , mogłeś Już coś spieprzyć ?
Tak swoja drogą zablokowanie magneta jakimś paskiem sciągaczem dorobionym nie będzie nic szkodliwe , coś z paska klinowego może wydume :roll:
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-25, 22:03   

yukikaze napisał/a:
MaciekTOS napisał/a:
?ciągnąłeś megneto bez opaski i bez blokowania skrzyni to jak ? siłą umysłu ? :mrgreen:

To dzięki przekazowi, przekazowi myśli :mrgreen:
A tak na poważnie to tak , czy siak już miałem zdjęty cylinder więc posłużyłem się główką korbowodu wszystko dookoła oczywiście ładnie zabezpieczając :-P


Hehe , aj cylindra nie będę ściągał raczej :-P Musze jakiś pasko klinowy sciągacz zrobić ;)
Dobrze że mit z wykorbieniem wału obalony bo już bym dawno wykorbił :mrgreen:

.

Posty od 25-12-12 23:03 do 25-12-12 23:08 przeniesione z tematu: http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1335 - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2012-12-26, 02:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-25, 22:08   

Spróbuj opasać pasem transportowym zaciągnąć i gdzieś ten pas zaczepić . Jeszcze bym pod pas podłożył papier ścierny taki 1500. Nawet jak by co to rys Ci nie narobi a zwiększy tarcie.
Tak kombinuje a zrobisz jak będziesz uważał :lol:

'
Posty od 25-12-12 23:03 do 25-12-12 23:08 przeniesione z tematu: http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1335 - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2012-12-26, 02:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-12-28, 18:26   

Jaki jest gwint na ściągaczu 22x1,5 jak napisał yukikaze
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17