Właśnie na takim zestawie je 1/4 dziło mi się najlepiej. Przednia tkc, to spokój na asfalcie, a w terenie kosteczka też daje sobie rade. Tył w rozmiarze 130/80 mitas e09 to też bardzo dobry wybór. Wiadomo tył zdziera się szybciej więc cena mitasa jest ok, a jest to jak wiadomo najlepszy kompromis, szosa, teren, cena.
Można było na tym zestawie spokojnie nadążać z luzem na szosie i jednocześnie też spokojnie przejechać w terenie.
polecam..
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2012-10-02, 19:56
ok thx za opinie na temat zestawu
ale na oponce 130/80 nie będzie się jakoś dziwnie w zakręty wchodzić obecnie mam 120/90, czego się spodziewać ?
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2012-10-03, 14:53
maniek, Ja mam 150/60 i w zakrętach jest wspaniale.
Druga sprawa, że chod 1/4 nie jestem ofrołdowcem, to nawet ja czytałem temat o oponach gdzie chyba Managa zadała takie pytanie jak Ty teraz i w temacie są na nie odpowiedzi...
Chyba Ravi napisał coś w rodzaju: "to ktoś je 1/4 dzi na 120??"
managa, mam ten sam zestaw , tył E o9 od niedawna, jestem b zadowolony , zaliczyłem Kocierz kamienie , błoto ,liscie , trawa i trudne zjazdy . Z racjii szerokości nieżle jest w piaskownicy .Czarne drogi - trzymają dajac pewność w zakretach , ciśnienie 1,5 przód i tył
Jeżeli chodzi o rozmiar 120/90 a 130/80 to nie ma zauważalnej różnicy w prowadzeniu.
Choć zależy też jak kto do tego podchodzi, bo jak wiadomo nawet jak się kupi nową oponę identyczną modelem i rozmiarem z poprzednią co się miało, to różnica w prowadzeniu jest wyczuwalna. Spowodowane jest to samą już różnicą w owalu nowej opony względem starej.
A ogólnie chyba wychodzi tak, że rozmiar mitasa 120/90 jest ciężej dostępny i chyba nawet droższy. Dlatego zdecydowana większość dominatorów je 1/4 dzi na 130/80 jeżeli jest to e09.
Więc wież mi, że dasz radę;] edit: analfabetyzm normalnie, aż mi wstyd czasem;]
Sam sprawdzałem
P.S. A to że forumowicze nie lubią używać "Szukaj" i w kółko przewijają się wątki na które odpowiedzi już były, to prawda. Niektórych to denerwuje, ale mi to osobiście już nie przeszkadza. Chyba nie idzie z tym wygrać i trzeba się przyzwyczaić;] Tylko jak czasem odpisuje to mi się deja vu włącza:D
Ostatnio zmieniony przez adziad 2012-10-04, 19:16, w całości zmieniany 1 raz
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2012-10-04, 20:21
adziad napisał/a:
Jeżeli chodzi o rozmiar 120/90 a 130/80 to nie ma zauważalnej różnicy w prowadzeniu.
Choć zależy też jak kto do tego podchodzi, bo jak wiadomo nawet jak się kupi nową oponę identyczną modelem i rozmiarem z poprzednią co się miało, to różnica w prowadzeniu jest wyczuwalna. Spowodowane jest to samą już różnicą w owalu nowej opony względem starej.
A ogólnie chyba wychodzi tak, że rozmiar mitasa 120/90 jest ciężej dostępny i chyba nawet droższy. Dlatego zdecydowana większość dominatorów je 1/4 dzi na 130/80 jeżeli jest to e09.
Więc wież mi, że dasz radę;] edit: analfabetyzm normalnie, aż mi wstyd czasem;]
Sam sprawdzałem
Moje odczucia są takie że motocykl chętniej kładzie się w zakrętach, przód na mokrym asfalcie rewelacja, natomiast tył - zgroza.
ps 130/80 a 120/90 mitek jest niższy i szerszy wpada w kwadraturę koła
No że mitasy, (chyba każde) są dosyć trudne na mokrym to każdy Ci powie. Jest to właśnie wynikiem, że są z dość twardej mieszanki aby kostki dawały radę i nie ścierały się w 1000km na asfalcie. Bo właśnie e09 jest modelem jak producent stwierdza do jazdy na asfalcie i w terenie. U mnie z tyłu wytrzymywały jakieś 8-12 tyś km. A jak poczytacz o tkc na tył to się okaże że po 6 tyś km są do wywalenia. Właśnie dzięki temu różnice w przyczepności są takie wyra 1/4 ne.
nie ma co sie sprzeczać idę zrobie zdjęcia i po sprawie tylko nie na kostkach tylko na szosowych może być ?
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2012-10-06, 10:16
moje wnioski z porównania wspomnianego mitka 130/80 a Metzeler Tourance 120/90,
Pytanie poza konkursem :
Orientuje się ktoś jak to wygląda w przypadku dzwona oczywiście nie z mojej winy i upierdliwego szkodowca doczepiajacego się do rozmiaru opony na kole a opisanej w specyfikacji moto ?
i już wiem wszystko
spostrzeżenia !!!!!
obiekty :
1 T-63
2 Anake
3 shinko
wszystkie sa oponami zjechanymi ale juz widać różnicę t-63 kostka i jest oponą najwyższą 130/80/17 wysokość 63,3 cm szerokość 12,8 cm a powinno być 13 cm . Druga oponka to Anake mimo 120/90/17 ma 62,5 cm wysokości szerokośc zgodna ze specyfikacją 120 czyli 12 cm . trzecia oponka Shinko 130/80/17 najniższa w teście 62 cm i 12,7 cm szerokości .
Teraz mam na trampku dunlopa trimax chyba 120/90/17 i jest wyższa od Shinko o blisko 1,5 cm . Powiem że na trampku ubranym w Shinko 130 lepiej mi się składało w zakręty jest bardziej przyczepny i ciężko dojechac do rantu a może to przyzwyczajenie , natomiast Dunlop 120 jest bardziej twardy tez sie trzyma na winklach nawet na Kubalonce dojechać do końca rantu to nie problem tylko zachowuje sie bardziej nerwowo może dlatego że jest bardziej owalna i szybciej wyskakuje z pochylenia tak samo idzie w pochył . teraz parę zdjęć !!!!!!!!
pierwsze zdjęcie to Dunlop drugie Shinko :)
DSCF3389.JPG od najniższej do najwyższej
Plik ściągnięto 119 raz(y) 1,03 MB
DSCF3388.JPG z lewej Anake /Shinko / t-63 widać różnicę wysokości
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum