Wysłany: 2012-09-19, 18:43 Wibracje silnika w całym zakresie obrotów
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Mam Dominatorka (nx650 z 96r) od około miesiąca, zrobiłem nim póki co około 200 km. Stan licznika to 33 tys. - teoretycznie.
Mam mały problem z motorkiem (mam nadzieję).
Jakieś 3 dni temu zauważyłem, że silnik (a w zasadzie cały motocykl) wpada w dość silne wibracje - w całym zakresie obrotów. Na biegu jałowym są w zasadzie mało odczuwalne, ale wg mnie raczej nie jest to typowa praca jedno-cylindrowca.
Wydaje mi się, że jak go kupowałem to nie występowało to zjawisko - ale nie będę się upierał.
Na niskich obrotach (tak do około 3 tys.) podczas jazdy (na dowolnym biegu) silnik nie pracuje zbyt równo - szarpie nim.
Wydaje mi się również, że zbytnio się nagrzewa, rama jest gorąca, a kolektory zaczynają nabierać czerwonych kolorów. Zauważyłem to jak już się ściemniało, więc może to normalne.
Do tej pory nie wyregulowałem jeszcze zaworów, świeca oraz olej również czekają na wymianę (co uczynię w przyszłym tygodniu). Ale to chyba nie jest przyczyną?
Nadmienię również, że silnik wkręca się bez problemów na wysokie obroty, zapala bez problemu (zimny,ciepły), nabiegu jałowym równo pracuje. Moc również wydaje się OK, ale to tylko subiektywne odczucie.
Wibracjom towarzysz również hałas, trudny do określenia.
Domyślacie się co może być przyczyną? Mam tylko nadzieje, że nie będzie potrzebny jakiś remont.
przede wszystkim gruntowny przegląd : olej , zawory , swieca, filtr powietrza i oczywiście oleju . Nadmierne nagrzewanie sie kolektorów moze być spowodowane żle wyregulowanymi zaworami wydechowymi a szarpanie i nierówna praca ssącymi wiec zacznij od porządnego przegladu
ja bym sprawdził wszystkie śruby mocujące silnik... w końcu niedawno zmienił właściciela...
jeżeli występuje to w ruchu również łożyska kół i główki i luz łańcucha
i jeszcze pytania:
Czy miałeś już kiedyś singla???
Czy porównywałeś to z innym dominatorem???
Wysłany: 2012-09-19, 20:32 Re: Wibracje silnika w całym zakresie obrotów
Tomasz napisał/a:
Na niskich obrotach (tak do około 3 tys.) podczas jazdy (na dowolnym biegu) silnik nie pracuje zbyt równo - szarpie nim.
podobny objaw miałem na starym łańcuchu, w którym były zblokowane niektóre ogniwa
paweloc105 [Usunięty]
Wysłany: 2012-09-19, 20:47
do 3 tys to raczej normalne, ja osobiście przyzwyczaiłem się, że wszystko się telepie, czasem jakaś śrubka odkręci, takie życie zdominatorowanego Witamy w tym vipowskim gronie
Tomasz [Usunięty]
Wysłany: 2012-09-19, 23:10
Poziom oleju jest OK.
Wibracje są na postoju i w trakcie jazdy, generalnie związane są z obrotami silnika, wraz ze wzrostem nasilają się.
Te wibracje i dziwny d 1/4 więk mnie najbardziej niepokoją, bo szarpanie podczas jazdy (jak wspomniałem do ~3 tys.) zakładam, że ustąpią po regulacji zaworów - i ewentualnym wyczyszczeniu ga 1/4 nika. Powinno jak sądzę to pomóc również w kwestii dość mocnego grzania się.
Wcześniej je 1/4 dziłem tylko singlami, zwykle jednak bez obrotomierza - kultura pacy jednak wydawał mi się trochę wyższa. Nie mam jednak porównania z innym DOMINATOREM. Jeśli by ktoś przejeżdżał w okolicy to chętnie bym taką pracę silników porównał - zapraszam.
Podstawowy serwis silnika (zawory, oleje, filtry) zrobię na początku przyszłego tygodnia.
Połączenia silnika z ramą sprawdzałem pobieżnie - wyglądają OK,ale sprawdzę to jeszcze raz dokładniej.
ja miałem spadki mocy szarpanie przy 3000 obrotach cały motor się trzas i spadała moc oraz obroty i równieżteż motor nie jechał a to przez dziurke w tlumiku ciepłe powietrze ( spaliny) zasysał airbox
Tomasz [Usunięty]
Wysłany: 2012-09-27, 23:24
Serwis "podstawowy" wykonany w 80%. Wymieniłem filtr powietrza, olej wraz z filtrem i wyregulowałem zawory.
Duża różnica nastąpiła właśnie po regulacji zaworów. Wszystkie miały za duży luz, ale nie było tragedii. Silnik pracuje zdecydowanie równiej, już od 2 tysięcy można płynnie je 1/4 dzić. Wibracje też są mniejsze, ale tu nie jest jeszcze idealnie. Niepokojące d 1/4 więki też w większości ustały chociaż czasami coś zadzwoni.
Nie wymieniłem jeszcze świecy - żaden z kluczy do świec jakie posiadam nie zmieścił się pod ramę
Co ciekawe miałem problemy z kupnem szczelinomierza 0,12mm. Były począwszy od 0,02 do 2mm. W każdym pakiecie ...0,11mm a następny już 0,13!!!!! Byłem zmuszony użyć 0,02mm+0,10mm.
Yukikaze [Usunięty]
Wysłany: 2012-09-28, 07:36
Tomasz napisał/a:
Co ciekawe miałem problemy z kupnem szczelinomierza 0,12mm. Były począwszy od 0,02 do 2mm. W każdym pakiecie ...0,11mm a następny już 0,13!!!!! Byłem zmuszony użyć 0,02mm+0,10mm.
A po co Ci 0,12mm . Z tego co wiem we włochach IN i EX jest 0,10 mm (Jeśli to ten motór co na awatarku).
Tomasz [Usunięty]
Wysłany: 2012-09-28, 18:37
No to zabiłeś mi gwo 1/4 dzia! Byłem przekonany, że we wszystkich luzy są takie same. Ale faktycznie masz rację. W takim razie, skoro mają być wszędzie po 0,10 to u mnie były luzy bardzo DUŻE, teraz są za duże tylko o 0,02mm. Jutro to poprawie. Dzięki za info.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum