Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
szlifowanie kanałów głowicy
Autor Wiadomość
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-23, 10:04   szlifowanie kanałów głowicy

Korzystając z faktu, że mam rozbebeszony silnik chiałbym przeszlifować kanały w głowicy. Jeszcze czegoś takiego nie robiłem, czytałem tylko na forach, ale o Dominatorze nic nie znalazłem, więc mam pytanie o najważniejsze zasady, których się tu należy trzymać:
- czy dążyć do powiększenia wymiaru kanałów, czy tylko do wyrównania ewentualnych niedoróbek odlewniczych?
- czy mają być na lustro, czy z rysami (spotkałem się z poglądem, że nie na lustro, bo się paliwo skrapla),
- czy wydechowe też szlifować?
- co z granicą między odlewem a materiałem gniazd zaworowych (jest tam próg) - też wyrównać?
- na jednej z fotek widziałem, że ktoś zjechał do poziomu kanałów prowadnice zaworowe - tego chyba lepiej nie robić, no nie?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, a narzędzia już czekają. Szlifierkę wielofunkcyjną już mam i komplet frezów też.
 
     
Sarmata39 


Wiek: 57
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 111
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2012-08-23, 12:06   

Witam ,gazeta ?wiat Motocykli nr 2 rok 1999 , tytuł - Ukryte moce silników czterosuwowych ."W głowicy nie powinniśmy wycinać lub frezować kanałów . Głowica silnika jest bardzo obciążona cieplnie . Jej kształt już w założeniach konstrukcyjnych przewiduje naprężenia i odkształcenia cieplne . Drastyczne zmiany w konstrukcji mogą spowodować trwałe odkształcenia głowicy. " a tak w skrócie - oczywiście polerownie kanałów ssących oraz wydechowych ma sens gdyż prędkość zasysanej jest bardzo wysoka ( nie pamiętam ale coś z prędkością podd 1/4 więkową ) . Wszystkie silniki maszyn wyczynowych mają kanały polerowane ( więc coś w tym musi być ) następnie mieszanka trafia na prowadnice zaworu ssącego gdzie natrafia na opór więc kształt prowadnicy należy zmienić na kroplowy ( grubszą strona w kierunku ga 1/4 nika ) Z doświadczenia wiem że kolektor dolotowy wewnątrz , różni się kształtem od przekroju głowicy , więc tam należy to skorygować , oraz oczywiście polerka na lustro . Szlifierka ale z giętkim przewodem do tego drobne kamienie szlifierskie ( kształt walec - stożek ) a potem papier ścierny a na końcu pasta polerska . Życzę powodzenia i cierpliwości bo to nie jest praca na jeden dzień .
 
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-23, 13:13   

Dzięki. ?ciągnąłem i przeczytałem cały artykuł. Na razie przeraził mnie. Muszę go przetrawić i przemyśleć, czy w ogóle nie poprzestać na wyrównaniu niedoskonałości odlewniczych. Rozpiłowywanie nie ma większego sensu, skoro kanał musi być dopasowany do kolektora i izolatora, a z tym już nic się nie zrobi.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-08-26, 21:03   

Cezary, w Mancie (taki opel ;-) ) miałem spolerowane kanały dolotowe,pięknie fruwała :mrgreen:
może tej zimy se spoleruje w krówce :mrgreen:
 
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-02, 20:40   

Trochę już poszlifowałem kanały i przyglądam się teraz kolektorowi ssącemu i izolatorowi między nimi. Patrząc od strony mocowania ga 1/4 nika światło kanału idzie w kolektorze w dół i zwęża się w stosunku do okragłej średnicy wylotu ga 1/4 nika. Już na samej gumie występuje zwężenie, a potem w części aluminiowej przechodzi w jalowaty otwór. Zastanawiam się, czy tego delikatnie nie skorygować. Nie za wiele, bo w końcu guma ma swoją grubość. Ale to mętne co piszę... Jutro wstawię fotki.
Jakby ktos miał zdjęcie tego króćca w Dominie, to byłbym wdzięczny za wrzucenie ich tu.
Porównam sobie. W końcu silnik mam już i tak mocno zdominowany - teraz już cylinder i tłok.
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-02, 22:36   

Już znalazłem w necie. U mnie jest wężęj. Poniżej to, co jest w Dominatorze.

images2.jpeg
Plik ściągnięto 10123 raz(y) 3,89 KB

images.jpeg
Plik ściągnięto 10123 raz(y) 8,43 KB

 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-03, 22:53   

A tak to wygląda w XBR.

DSC01380.JPG
Plik ściągnięto 190 raz(y) 2,29 MB

DSC01379.JPG
Plik ściągnięto 188 raz(y) 2,28 MB

 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-13, 14:38   

A tak wygląda to teraz. Na lustro nie zrobiłem, widać drobne ryski w poprzek. Na koniec zrobię wzdłuż.

DSC01461.JPG
Plik ściągnięto 191 raz(y) 2,28 MB

DSC01462.JPG
Plik ściągnięto 200 raz(y) 2,24 MB

 
     
szeroki10 


Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 121
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2015-01-17, 14:27   

CO TO ZA ALUMINIOWY KRUCIEC ?
 
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-28, 20:44   

Taki ma XBR 500. Ściślej - jest aluminiowo-gumowy, a miedzy króćcem a głowicą jest jeszcze podkładka z tworzywa, pełniąca rolę izolatora termicznego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16