Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
DORABIANE PIER?CIENIE
Autor Wiadomość
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-04-02, 18:23   

Mój chyba jest większy ale średnicówki nie mam. Więc chyba lipton będzie.
 
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-02, 18:48   

Nie wiem sam jestem mechanikiem ale z takim czymś ciężko. Same pomierzenie nic nie da a kto by się na tym znał a może komuś bym to dał i pomierzył i dokładnie by powiedział jakie pierścienie dobrać bo z nowymi pierścieniami to było by łatwiej gdybym przypadkiem złamał to podał bym wymiar taki jaki ma a z używanymi jest inaczej nie wiadomo jakie mają mieć rozmiary?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-04-02, 19:00   

Pomiary wszystko Ci powiedzą. Mechanik mechanikiem a szlify i dobieranie pierścieni to inna bajka.
Podjed 1/4 sobie do kogoś kto szlify robi i ci pomierzy.
Moim zdaniem wymiana pierścieni niewiele da.
Jak nie chcesz inwestować za bardzo w moto to kup mniejszy cylinder zrób szlif pod swój tłok i zmień pierścienie.
Są osoby, które tak robią i nie narzekają. Tylko dobry tłok to podstawa i koszty spadają ci o połowę.
Przynajmniej w autach tak często robią (nowe tuleje stare tłoki)
 
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-02, 20:07   

A ma może ktoś cylinder mniejszy niż mój? mój ma coś ok 100,2 a potrzebowałbym tak z 99,00 a może większy głównie interesuje mnie zamiana na mój
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-04-02, 20:08   

Nikt Ci się tak nie zamieni no chyba że się mylę.
Tylko kupno Ci zostaje.
Moja propozycja była jaka była bo i tak cylinder muszę oddać a jaki to obojętne.
 
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-02, 20:28   

Trudno mój cylinder wygląda jak nowy z zewnątrz i w środku prawie idealnie to nie wiem i ma te dodatkowe otwory na spaliny to jeszcze to bym musiał uwzględnić a jaka byłaby cena mniej więcej za taki porysowany ale mniejszy?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-04-02, 20:40   

szukaj na aukcjach albo ogłoś się w dziale giełda. Kiedyś wisiał długo cylinder za 130 zł nominał.
 
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-02, 21:16   

A ile by kosztował szlif takiego dużego cylindra+zakup pierścieni np u Grecha?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-04-02, 21:41   

adiSLR650, nie wiem ile u Grecha musisz zapytać. Ja wysyłałem do Katowic do firmy Motor-Tech w 100 się zmieścisz szlif z przesyłką. Co do pierścieni to zakup w sklepie może boleć prawie jak wymiana ich z tłokiem. Lepiej dorobić jak pisali chłopaki wyżej tzn chyba ma takie założone kolega habit
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-02, 22:58   

adiSLR650, Tuleja pod Twój tłok to jakieś 150zł, dorabiane pierścienie 70 zł składasz i latasz...
Ja mam dorabiane, mój cylinder miał jakieś 99,85, dokładnie nie pamiętam... Dorabiałem pierścienie na równe 100 zamki sam sobie "podpiłowałem" na 0,05mm.
Fakt faktem, że zanim zacząłem dotykać manetki to moto wypaliło ze 3 zbiorniki paliwa co by się dotarło.. Ale teraz, wierz lub nie od wymiany do wymiany(2kkm) grama oleju nie bierze.
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-08, 17:57   

Ale jak tuleja kosztuje 150zł? a wymiana pewnie ze 300 nie wiem i pierścienie jak dorabiałeś gdzie w Tomring? jakie wymiary podawałeś? wysokość i szerokość pierścienia? bo wiem że są dwa inne węższy i szerszy.
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-26, 23:24   

Ja wysyłałem do Tomringu sam tłok (cylindra nie chcieli). Zrobili mi 2 pierścienie kompresyjne o przekroju kwadratowym, więc kolejność zakładania i kierunek obojętny. A pierścień olejowy jest innej konstrukcji niż oryginalny i ma od wewnątrz sprężynę. Jest też od niego szerszy, więc przetoczyli rowek w tłoku.

Póki co to nie jestem w stanie powiedzieć, że wszystko jest w porządku, bo po 500 km silnik wciąż żre olej jak smok. Zmienię jeszcze uszczelniacze zaworowe na oryginalne (bo mam jakąś podróbę) i wtedy okaże się ile oleju ucieka przez pierścienie firmy Tomring.

Dla pełnego obrazu dodam, że cylinder nie był szlifowany, ale zużycie było znikome - próg ledwo wyczuwalny. Za to oryginalne pierścienie luzem na zamku przekraczały przepisowe normy i dlatego zdecydowałem się na wymianę.

ChomikImage.jpeg
Wnętrze komory spalania po dystansie 500 km na pierścieniach z Tomringu.
Plik ściągnięto 76 raz(y) 85,61 KB

ChomikImage.jpeg
To nie jest stara patelnia - tak wygląda denko tłoka po dystansie 500 km na pierścieniach z Tomringu.
Plik ściągnięto 65 raz(y) 47,55 KB

 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2013-04-27, 12:33   

Właśnie dla tego po tulejowaniu ćwiartki postanowiliśmy zostawić oryginalne pierścienie nawet jak przekraczały normy na zamkach.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-04-27, 13:41   

Dokładnie
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-27, 18:41   

Panowie, proszę wybaczyć, że to napiszę ale do ciężkiej dupy!!!!!
Pierścienie o przekroju kwadratowym|???????? to takie są???????
Rant "prawie" nie wyczuwalny??????? albo jest albo nie!!!!
Litości, mój lata 2 sezon Magdy od roboty zrobił jakieś 1000+ i ani jeden ani drugi grama oleju nie spalił, na pierścieniach w/w firmy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14