Potrzebuję pierścieni do tłoka.Zapodajcie proszę namiar na kogoś,kto może mieć same pierścienie.\dzięki
Posty 2012-07-17, 19:47 i 2012-08-10, 13:35 dodane poprzez scalenie tematów - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-04-01, 21:49, w całości zmieniany 1 raz
Cezary [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-10, 13:31 DORABIANE PIER?CIENIE
Czy do naszych tłoków można wkładać pierścienie żeliwne?
Kupiłem używany cylinder z tłokiem do Dominatora. Chcę go włozyć do swojej XBR-ki i z 500 zrobić z 600 cm3 (fizycznie pasuje, tylko u mnie jest mniejszy skok tłoka). Tłok jest OK, cylinder za to dość zjechany - wyczuwalny próg u góry (dla pełnej wiedzy oddałem do pomiaru). Za to pierścienie mnie zadziwiły stopniem zużycia - w cylindrze luzu na zamku mają: półtora mm górny, niemal 2 - środkowy. To cud, że z takimi luzami motocykl jakoś je 1/4 dził.
Ale mniejsza o to. Myślę nad założeniem dorabianych pierścieni, złożeniem wersji testowej, by zobaczyć jak to je 1/4 dzi. Oryginalnych nie kupię, bo za drogie, a poza tym jak zdecyduję się na ostateczną konstrukcję, to zrobię szlif i wtedy oryginalne hondowskie pierścienie nominalne okażą się zbędne.
Zastanawiam się w związku z tym nad możliwością włożenia dorabianych pierścieni o wymiarze zewnętrznym dopasowanym do rzeczywistego wymiaru cylindra. Takie perścienie można za kilkadziesiąt złotych zamówić w firmie Tomring:
http://www.tomring.pl/index.php?id=4
Z tym, że są to pierścienie ŻELIWNE. Wydaje mi się, że oryginalnie mamy stalowe. Czy stoi coś na przeszkodzie, by włożyć żeliwne?
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-26, 11:16, w całości zmieniany 2 razy
Ja u siebie mam dorobione w tej firmie pierścienie i latają:)
A teraz dorabialiśmy do tej 250 i póki co też śmiga:)
Cezary [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-10, 17:18
A olejowy jak u nich wygląda? Bo przecież z żeliwa nie zrobili tego, co było.
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-10, 18:09
Powiem Ci szczerze, że nie wiem z czego zrobili te pierścienie... 1 był chromowany, 2 "żeliwo szare" a 3 chromowany powierzchniowo...
Tak czy inaczej zrobiłem na tych pierścieniach ze 2 tys. km i jak narazie jest ok:)
Spokojnie zamawiaj, będzie śmigać a i cena normalna:)
Tezla [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-10, 21:15
Cezary napisał/a:
Z tym, że są to pierścienie ŻELIWNE. Wydaje mi się, że oryginalnie mamy stalowe. Czy stoi coś na przeszkodzie, by włożyć żeliwne?
Ze stali nie wykonuje się pierścieni uszczelniających bo ściera się szybciej od żeliwa i traci parametry w wysokiej temperaturze królują więc gatunki żeliwa.
Cezary [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-10, 22:48
Cóż, uczę się.
A ten olejowy też jest z żeliwa? Ma coś jakby sprężynkę. Żeliwo jest mało sprężyste.
Tezla [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-11, 22:12
Firmy które dorabiają pierścienie robią je już wg nowszego patentu który zastąpił te blaszki wtedy jest on odlany w jednym kawałku ze sprężyną śrubową naokoło pod nim i chromowany ale zwykle trzeba powiększyć oryginalny kanałek w tłoku.
Żeliwo też może być sprężyste kwestia domieszek, albo taka sytuacja w większości motocyklowych silników wałek rozrządu obraca się bezpośrednio w aluminiowej głowicy w wytoczonych w niej łożach co by się stało gdyby to było zwykłe aluminium? A tak to dodaje się domieszki otrzymując aluminium łożyskowe i wszystko je 1/4 dzi dalej
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-10-25, 17:09
Rozmawiałem dziś z włascicielem sklepu z częściami samochodowymi,zaczęliśmy od wałków rozrządu a skończyło się na pierścieniach tłokowych .Pan Zaremba,nie wiem czy coś mówi Wam to nazwisko,"bawił" się w rajdy za czasów Pana Bublewicza.Pan Zaremba robił wałki sportowe i u ?wiątka i u Heinricha.?wiątek w tamtych czasach robił dobre wałki ale zaczął "masówke" i dlatego wałki z Bydgoszczy jakie są każdy wie,natomiast Heinricha chwalił i polecał.Osobiście pamiętam gościa,który robił wałki sportowe w piwnicy bloku przy ?lężnej we Wrocławiu,jak się okazało to właśnie pan Heinrich teraz ma już profesjonalny warsztat a zaczynał od szlifierek smoróbek i wszyscy ze Zdolnegoślaska wozili wałki na ?lężną .Koniec o Wałkach
Teraz najlepsze Pan Zaremba zamawia pierścienie do samochodów typowe/nietypowe/niedostępne w Polsce też w Łodzi ale jak się okazuje jest tam aż pięć firm,które robią pierścienie.Zaczęliśmy rozmawiać o pierścionkach do Hądy i wyszło ,że za komplet do Domina trzeba by było zapłacić około 150/180zł zalezy ile kompletów by się zamówiło,w przyszłym tygodniu zawioze mu tłok ori z mojej krówki do przemierzenia.
Teraz pytanie do szukujących się na zimowe remonty silnka,Chcielibyście Takie Dorabiane pierścienie?
Twój tłok ori chyba widziałem u mnie a co do pierścieni to zastanawiam się czy jeden czy dwa komplety... bo dwa mam gdzie wsadzić... ale to będzie zależeć od ceny i akurat poziomu majętności w czasie finalizowania ewent zamówienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum