wkręciłem 1,5 obrotu i w sumie wszystko wróciło do normy jak przed modami tzn trzyma stałe obroty i czasem sobie cicho prychnie przy odpuszczaniu gazu ale jest ok
wykąpałem tez filtr bo zasyfiony był, przyda się nowy (jaki polecacie ?)
w planach mam też modyfikacje wydechów tzn wywalenie lewego tłumika, zespawanie kolanek, wybebeszenie prawego (ktoś to robił? jakieś porady, sugestie?)
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-04-20, 18:48
Chyba trzeba mieć taki przyrząd do mierzenia skoku gwintu nazywany potocznie grzebieniem,to są takie blaszki z zabkami które trzeba dopasowac do wybranego gwintu i odczytac wymiar który jest wybity na danej blaszce.ładnie wytłumaczyłem?
tomekz, szybkich to wystarczy, że podasz M gwintu, wszystkie dostępne mają skok 0,75, a czy sam łepek będzie szerszy czy węższy (mikuni keichin delorto) to już nie robi
A wolnych po co chcesz zmienić? Nie idzie w granicach czterech obrotów śrubą ustawić najwyższych obrotów silnika??? czy się zapchała i nie idzie jej reanimować??
Natomiast wolnych obrotów http://gmoto.pl/dysza-wol...1-55,10363.html
W oryginale jest krótsza bo ma długość całkowitą 23,5mm ale spokojnie daje się zamontować ten typ z linku wyżej i działa poprawnie.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-04-20, 21:18
adziad, chciałem mody porobić jak chłopaki czyli główna wolnych 55 a główna 157,5.
Skok gwintu mnie nie interesuje tylko pani w sklepie powiedziała że ma 3 rodzaje dysz, wysokości łepka i szerokość gwintu była by potrzebna.
Tak jak pokazałeś na 1 fotce jest extra tylko niech ktoś potwierdzi aha i się zastanawiam czy nie wystarczy zmiana tylko głównej na większą.
Pisali że po modach silnik elastyczniejszy, mniej szarpie itd itp.
Jeżeli chodzi o moje moto to śmiga fajnie ale jak się człowiekowi nudzi to działa
tomekz dzięki za podpowiedź.
wojtekk, z dyszą wolnych to jest tak, że ona ustala tylko maksymalną możliwą dawkę paliwa , a tak naprawdę to iglicą śruby regulujesz tą dawkę. Dyszę wolnych powinno się zmienić na mniejszą gdy maksymalne obroty silnika uzyskuje się ze śrubą wykręconą mniej niż 0,5. Zmienia się na większą gdy maksymalne obroty uzyskuje się przy wykręceniu więcej niż 3- 4 obroty. Tyle filozofii, nie ma sensu wstawiać większej dyszy jak i tak śrubą potem zmniejszysz dawkę powiedzmy o połowę... Trzeba to eksperymentalnie inaczej nie ma sensu.
edit:
No dobra zastanowiłem się jeszcze raz i racja, w gaźnikach CV (dominator) zmiana dyszy wolnych na większą da lekki efekt wzbogacenia mieszanki niezależnie od śruby regulacji. Tam pod przepustnicą są jeszcze dodatkowo ze 2 (chyba dwie) dziurki przez które leci paliwo bezpośrednio z pominięciem śruby regulacji. W gaźnikach z płaską mechaniczną przepustnicą jest jedna dziurka gdzie paliwo ogranicza śruba i to co pisałem wyżej sprawdza się.
W dominatorowym gaźniku zmiana dyszy wolnych może przynieść korzyść;]
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-04-21, 06:08
tomekz, czyli co masz wątpliwości co do poprawy pracy silnika przy tych modach z zmianą dysz i podniesieniem iglicy + wiercenie większych otworów na 4mm w tym plastikowym ustrojstwie?
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-04-21, 09:12
Ja kupiłem tą dysze wolnych obrotów 55 co tomkez mówił,ale nie będę zmieniał dyszy głównej na 157 jak mam 160,dam podkładne 0,5 pod iglicę i rozwiercę otwory na 4mm i zobaczę jak będzie,czy z technicznego punktu widzenia może być lepeij lub gorzej na większe dyszy głównej,bo jak będzie kiepsko to dokupię dysze 157,5 i włożę.
Wojtek spokojnie polecam wykonanie takiego moda. Jest różnica na plus oczywiście ale nie jest jakaś spektakularna ale wyraźnie odczuwalna. No chyba że to spory efekt placebo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum