Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Większa moc - mniejsza dysza główna?
Autor Wiadomość
PrezesASR
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-07, 12:45   

wkręciłem 1,5 obrotu i w sumie wszystko wróciło do normy jak przed modami tzn trzyma stałe obroty i czasem sobie cicho prychnie przy odpuszczaniu gazu ale jest ok
wykąpałem tez filtr bo zasyfiony był, przyda się nowy (jaki polecacie ?)
w planach mam też modyfikacje wydechów tzn wywalenie lewego tłumika, zespawanie kolanek, wybebeszenie prawego (ktoś to robił? jakieś porady, sugestie?)
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-04-15, 11:46   

a może powinienem włozyć większą dyszę wolnych obr.jezeli mam dyszę główną 160?są jeszcze większe dysze wolny do naszego gaźnika?
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-04-19, 20:17   

Poda mi ktoś dokładne wymiary dyszy głównej i wolnych?
Oczywiście nie chodzi mi tu o wielkość otworu tylko wysokości, szerokości i gwinty.
 
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-04-20, 16:43   

Kupowałem niedawno nowe dysze to mogę Ci pomierzyc oryginalne stare. Tylko powiedz jak się skok gwintu mierzy.
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-04-20, 17:48   

Chyba trzeba mieć taki przyrząd do mierzenia skoku gwintu nazywany potocznie grzebieniem,to są takie blaszki z zabkami które trzeba dopasowac do wybranego gwintu i odczytac wymiar który jest wybity na danej blaszce.ładnie wytłumaczyłem?
 
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-04-20, 19:11   

No to mogę pomierzyc bez skoku gwintu lub podać linki do zakupu nowych pasujących zamienników dysz 😃
Oczywiście jeżeli Ci to Wojtek pomoże...
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-04-20, 19:50   

tomekz, szybkich to wystarczy, że podasz M gwintu, wszystkie dostępne mają skok 0,75, a czy sam łepek będzie szerszy czy węższy (mikuni keichin delorto) to już nie robi

O ile dobrze pamiętam to główna będzie keihin M5 : http://www.larsson.pl/ind...no=MzQ3MDE2NQ==



Potwierdźcie...

A wolnych po co chcesz zmienić? Nie idzie w granicach czterech obrotów śrubą ustawić najwyższych obrotów silnika??? czy się zapchała i nie idzie jej reanimować??

http://www.larsson.pl/ind...no=MzQ3MTE2NA==

 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-04-20, 20:13   

Dysza główna jest M5 - kupowałem taką http://gmoto.pl/dysza-glo...1575,10333.html

Natomiast wolnych obrotów http://gmoto.pl/dysza-wol...1-55,10363.html
W oryginale jest krótsza bo ma długość całkowitą 23,5mm ale spokojnie daje się zamontować ten typ z linku wyżej i działa poprawnie.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-04-20, 20:18   

adziad, chciałem mody porobić jak chłopaki czyli główna wolnych 55 a główna 157,5.
Skok gwintu mnie nie interesuje tylko pani w sklepie powiedziała że ma 3 rodzaje dysz, wysokości łepka i szerokość gwintu była by potrzebna.
Tak jak pokazałeś na 1 fotce jest extra tylko niech ktoś potwierdzi aha i się zastanawiam czy nie wystarczy zmiana tylko głównej na większą.
Pisali że po modach silnik elastyczniejszy, mniej szarpie itd itp.
Jeżeli chodzi o moje moto to śmiga fajnie ale jak się człowiekowi nudzi to działa :mrgreen:
tomekz dzięki za podpowiedź.
 
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-04-20, 20:26   

Wojtek jak się nudzisz to możesz zrobić. Gorzej nie jest :-)
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-04-20, 20:27   

wojtekk, z dyszą wolnych to jest tak, że ona ustala tylko maksymalną możliwą dawkę paliwa , a tak naprawdę to iglicą śruby regulujesz tą dawkę. Dyszę wolnych powinno się zmienić na mniejszą gdy maksymalne obroty silnika uzyskuje się ze śrubą wykręconą mniej niż 0,5. Zmienia się na większą gdy maksymalne obroty uzyskuje się przy wykręceniu więcej niż 3- 4 obroty. Tyle filozofii, nie ma sensu wstawiać większej dyszy jak i tak śrubą potem zmniejszysz dawkę powiedzmy o połowę... Trzeba to eksperymentalnie inaczej nie ma sensu.

edit:

No dobra zastanowiłem się jeszcze raz i racja, w gaźnikach CV (dominator) zmiana dyszy wolnych na większą da lekki efekt wzbogacenia mieszanki niezależnie od śruby regulacji. Tam pod przepustnicą są jeszcze dodatkowo ze 2 (chyba dwie) dziurki przez które leci paliwo bezpośrednio z pominięciem śruby regulacji. W gaźnikach z płaską mechaniczną przepustnicą jest jedna dziurka gdzie paliwo ogranicza śruba i to co pisałem wyżej sprawdza się.

W dominatorowym gaźniku zmiana dyszy wolnych może przynieść korzyść;]
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-04-21, 05:08   

tomekz, czyli co masz wątpliwości co do poprawy pracy silnika przy tych modach z zmianą dysz i podniesieniem iglicy + wiercenie większych otworów na 4mm w tym plastikowym ustrojstwie?
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-04-21, 08:12   

Ja kupiłem tą dysze wolnych obrotów 55 co tomkez mówił,ale nie będę zmieniał dyszy głównej na 157 jak mam 160,dam podkładne 0,5 pod iglicę i rozwiercę otwory na 4mm i zobaczę jak będzie,czy z technicznego punktu widzenia może być lepeij lub gorzej na większe dyszy głównej,bo jak będzie kiepsko to dokupię dysze 157,5 i włożę.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-04-21, 08:20   

Artek, czekam jeszcze na Twoją opinię o skutkach takiego "tuningu"
 
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-04-21, 08:24   

Wojtek spokojnie polecam wykonanie takiego moda. Jest różnica na plus oczywiście ale nie jest jakaś spektakularna ale wyraźnie odczuwalna. No chyba że to spory efekt placebo ;-)

Tak czy siak żałować raczej nie będziesz :-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12