Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Większa moc - mniejsza dysza główna?
Autor Wiadomość
Tezla
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-20, 07:02   

Lubię od czasu do czasu zaspokoić sobie chęć wyskoczenia z odwrotną opinią :-) a akurat w takich sprawach jak regulacja ga 1/4 nika wszelkie dywagacje na forum mają poboczne znaczenie bo śrubki ustawia się tak żeby silnik pracował najrówniej a nie tak jak wychodzi z teoretyzowania ;-)

Cezary napisał/a:
Lokalizacja śruby składu mieszanki wskazuje jednoznacznie, że jest to śruba paliwa a nie powietrza. Generalnej zasady jednak nie ma, by zacytować klasyka gatunku: "zależnie od sposobu regulacji składu mieszanki biegu jałowego, rozróżnia się ga 1/4 niki, w których reguluje się dopływ powietrza do układu biegu jałowego lub dopływ paliwa do układu biegu jałowego" (Rafał Dmowski "Ga 1/4 niki motocyklowe", Warszawa 2004, s. 47).
Nie jest to śruba powietrza jak by wynikało z mojej wypowiedzi ale paliwa tym bardziej bo ustawione jest na stałe dyszą, najbardziej pasuje śruba emulsyjna albo mieszanki, odmierzająca ilość wstępnie zmieszanego paliwa z powietrzem.
W nowym silniku kiedy uchylenie głównej przepustnicy jest minimalne zachowanie może być więc różne od zachowania na uchylonej i jeszcze dodatkowo nakładał się na regulacje będzie główny rozpylacz.
W PD03 była śrubka od dołu i wykręcanie zubożało, w chinolach też się tak dzieje.

Nie mące już, wracam do swoich ga 1/4 ników z regulowanym powietrzem :-) i w dodatku z boku a nie od dołu :-P :lol:
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-20, 13:55   

Na dyszy #142 je 1/4 dzi się o niebo lepiej niż na poprzednich. Silnik pracuje spokojnie i regularnie, jest mocniejszy, na czwórce go nie muli, co prawda ale na piątce nie rozwija pełnej spodziewanej mocy, lecz to już zapewne wina zużycia cylindra. Wkrótce rozbiorę górę silnika i wszystko się wyjaśni.
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2014-08-14, 07:10   

Ma może ktoś założoną dyszę 160 w Dominatorze?bo ja taką dyszę dostałem z "nowym" ga 1/4 nikiem i nie wiem czy to dobrze,czy nie będzie go zalewać i czy nie założyć dyszy ze starego ga 1/4 nika 148.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-08-14, 20:36   

Artek, mają chłopaki pozakładane. Nie pamiętam tylko kto habit ma chyba.
 
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-03-28, 22:04   

Witam.

Miałem moto na kołkach i czekając za częściami do zawieszenia zrobiłem modyfikację gaźnika na postawie strony http://www.4strokes.com/t...r650lcarbmods/.

Miałem oryginalnie założone dysze 48/148

Założyłem teraz dysze wolnych 55 i główną 157,5. Dysze kupione po kilkanaście złotych w gmoto.pl

(Dysza główna EBC typ Keihin KJ [157,5] oraz Dysza wolnych obrotów EBC typ Keihin N424-21 [55]) Dysza wolnych jest trochę dłuższa niż oryginalnie ale spokojnie można ją zainstalować bez żadnych przeróbek.
Dałem podkładkę 0,5mm pod iglicę oraz rozwierciłem 2 otwory do 4mm w tłoczku w którym mocowana jest iglica.

Efekt końcowy jest taki że moto zrobiło się mocniejsze w całym zakresie obrotów zwłaszcza na niskich i średnich obrotach. Nie są to może jakieś spektakularne różnice ale zmiany na lepsze czuć mocno i wyraźnie :-)
Mam nx650 91r oraz oryginalne wydechy i standardowy filtr powietrza . Pewnie jak bym odetkał trochę wydechy, zmienił filtr powietrza można by było jeszcze trochę mocy wycisnąć ale w tym moto wolę jak mnie za bardzo nie słychać ;-)
Ostatnio zmieniony przez tomekz 2015-03-29, 18:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2015-03-29, 08:45   

tomekz napisał/a:
oraz rozwierciłem 2 otwory do 4mm w tłoczku w którym mocowana jest iglica.


Jestem Ci winny PIFKO, właśnie się zabieram za gaźnik i coś mi się zdaję że 3 otwór też bez zastanowienia bym rozwiercił. Ale by było :evil:
 
 
     
PrezesASR
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-02, 17:36   

wykonałem te modyfikacje co tomekz,
faktycznie moto fajniej się zbiera i nie szarpie przy przyspieszaniu z niskich obrotów na 4,5 biegu
ale zaczął falować na wolnych obrotach i więcej strzela przy odpuszczeniu gazu
i jako laik pytam czy coś spieprzyłem czy po prostu muszę wyregulować gaznik?
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-04-02, 19:00   

Ile masz wykręconą śrubę od mieszanki, jakie masz wydechy oraz jak wygląda świeca ?
 
 
     
PrezesASR
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-02, 19:08   

3 obroty, wydechy standardowe, nie wiem jak wygląda obecna ale poprzednia na pewno była czarna
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-04-02, 19:18   

No jak poprzednio była czarna a dowaliles teraz dodatkowo paliwa to pewnie jest jeszcze gorzej. Wkręć śrubke na 2 obroty i zobacz różnicę.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-04-03, 06:45   



Ta śruba wpływa tylko na skład mieszanki na wolnych obrotach (pilot system) i powinno się ją ustawić tak aby obroty silnika na jałowym były jak największe. Jeżeli zmodyfikowaliście gaźnik w ten sposób to jest równoznaczne z większym podniesieniem iglicy na wyższych obrotach niż zwykle, silnik dostaje wtedy więcej paliwa, obwód wolnych obrotów ma tu wpływ ale baaaaardzo mały, nie jeździ się przecież na 1500-2000obr. Jest to zobrazowane na rysunku.

Następnym krokiem jest uwolnienie wydechu i filtra powietrza inaczej świeca będzie zawsze czarna. Nie ma po prostu innej możliwości, dodając paliwa trzeba umożliwić też większy przepływ powietrza. Akurat seryjne wydechy w domi idzie łatwo lekko odblokować, co daje dość wyraźny efekt przy małym nakładzie pracy. Wspomina o tym nawet sam pomysłodawca modyfikacji:

"Jetting Suggestions: With the stock exhaust at sea level and no gasohol, the jetting should be around 55/158. Jet leaner for higher altitude, richer for gasohol, or richer for aftermarket exhaust.

Important Note: These XR650L carburetor modifications work in conjunction with a free-flowing aftermarket style air filter and removed airbox snorkel. These modifications might actually make your dirt bike run worse without replacing the stock air filter and pulling the air-box snorkel."



Fajnie obrazuje wasz mod ten obrazek. To co zrobiliście to tak jakby dynamiczne podniesienie iglicy (jet needle) względem jej gniazda (needle jet). Wpływa to na zmianę dynamiki w środkowym zakresie obrotów, czyli tym najbardziej użytkowanym. Po raz kolejny podkreślam, że regulując skład mieszanki na wolnych obrotach możecie nieznacznie na to wpłynąć, ale jednocześnie zgubicie wolne obroty.



www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8

 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-04-03, 09:03   

A jak ja mam duszę 160 to też mogę ją wykorzystać do takiej przeróbki? Czy muszę kupić 157,5 i 55 duszę?
Tomkez w tym artykule po angielsku koleś mówił chyba o trochę innych dyszach, chyba 148/55, ale rozumiemże takiej może nie ma.i co rozwiercać trzeci. Otwór na 4mm jak pozostałe dwa.i to tylko te modyfikacje: dysze 157,5/55, otwory,podkładka pod ulicę.a ja mam dłubnięte tłumiki i filtr k&n.
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-04-03, 14:20   

To ja też będę modował, nie wiem jeszcze tylko z jaką dysza główna 157,5 czy 160.ja swoją już kupiłem z dłubniętymi tłumikami,mam wywaloną do czysta pierwsza komorę tą prostokontną zaraz za rurą wydechową i otwory od zewnątrz.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-04-03, 15:11   

Artek, z tego co się orientuję to kilka osób ma właśnie 160 dyszę główną i nie wiem czy w pierwszych rocznikach właśnie takich dysz nie było. 148 główna to oryginalna. Przynajmniej tylko z takimi się spotkałem.
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-04-05, 13:33   

to spróbuję to zrobić z dyszą główną 160/55 jak bedzie kiepsko to wsadzę 157,5 i zobaczymy.lubię takie eksperymenty :).
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12