Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wyciek oleju spod dekla od filtra
Autor Wiadomość
mako666
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-11, 20:51   Wyciek oleju spod dekla od filtra

Witam , po wymianie filtra oleju zauważyłem, że całkiem zuchwało wypływa olej spod kapy. Nie było tam żadnej uszczelki. Może wyciąć sobie taką i delikatnie maznąć silikonem ? Ogólnie miałem wielki problem z odkręceniem śrub - były tak mocno docięte, że musiałem spawać do nich nakrętki. Teraz dociągnąłem z czuciem żeby sytuacja się nie powtórzyła , ale jak zobaczyłem cieknący olej dociągnąłem mocniej - bez skutku. Proszę o jakąś poradę. Pozdro.
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2012-07-11, 21:08   

Mogę powiedzieć tylko, że uszczelka JEST pod tym dekielkiem i możliwe, że jej brak jest powodem Twojego problemu. Co do dokręcania na czucie.. Są podane momenty, jakimi się powinno dokręcać większość śrubek, bo jeśli się przekręci, to trochę szkoda gwintu w tym miejscu :)
 
 
     
mako666
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-11, 21:10   

dobra dzięki , jutro kroje uszczelkę ;) aż tak mocno nie docinam , dynamometr mam w ręku ;) pozdro
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2012-07-12, 06:28   

ja to nie ma uszczelki jest oring 52 x2,4
poszukaj tu wybierz silnik /prawa strona silnika i już bedzie wszystko jasne :-o
 
 
     
mako666
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-12, 12:15   

oring był w dobrym stanie , myslalem ze przychodzi tam jeszcze zwykla uszczelka . sprobuje najpierw oring wymienic.
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-12, 14:48   

Może jak nakrętki spawałeś to od temperatury dekielek skręciło...
 
     
mako666
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-12, 16:48   

chyba tak, jest pęknięcie . dałem grubszy oring i trzyma . nowy dekiel trzeba kupić ;(
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-07-17, 23:27   

ja se jeszcze oprócz oringu kupiłem papier do wycinania uszczelek w agromie i dodatkowo se wyciąłem uszczeleczkie między kapą a blokiem, fachura nic nie ciekło, polecam...
 
     
Michał
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-23, 06:40   

Mnie wlasnie zaczelo ciec na zlocie i jeden pan od spraw technicznych wymienil simering na silikon, bo nie mielismy zapasowych i na razie dziala. Musze kupic kilka na zapas. Wymieniacie przy kazdej wymianie filtra czy dopiero jak cieknie ?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-07-23, 16:10   

dopiero jak cieknie
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-16, 13:27   

Odnośnie dekielka, bo nie chcę zakładać nowego tematu... Przy wymianie oleum i przy okazji filtra niestety jedna ze śrub miała ukręcony gwint (a właściwie ukręcony gwint w obudowie). Na razie dwie trzymają dobrze (z manuala wyczytałem, iż moment na tych śrubach to 9 Nm), a ta trzecia tak na wyczucie, jakoś trzyma, ale przyjdzie na nią czas... Macie jakieś patenty odnośnie naprawy tegoż (bo nie wierzę, iż tylko ja mam takiego pecha)? Rozwiercać na większy rozmiar gwintu, czy może "naprawiać" jakąś inną metodą? Jak sobie radzicie? Pozdro.
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2013-05-16, 13:47   

Sa takie "sprezynki" ktorych uzywa sie w mechanice samochodowej w przypadku uszkodzonego gwintu na swiece. Najpierw "wkreca" sie "sprezynke" a potem na to swiece. Poszukalbym jakiejs takiej "sprezynki" na gwint 6mm przed przegwintowywaniem na wiekszy rozmiar.
 
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-16, 14:02   

Dzięki, widziałem na allegro, wezmę pod uwagę... A pamięta ktoś rozmiar śrub? M5 czy M6? Nie chcę ryzykować i ponownie odkręcać.... Pozdroweczki...
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-05-16, 14:16   

ptasiu, metod jest kilka.
Jedną z nich jest tak jak mówi Agathocles regeneracja gwintu sprężynką, nie wiem na ile trzeba gwintować pod nią otwór ze zniszczonym gwintem, ale podejrzewam ze M8 to minimum.

Kolejną metodą jest wstawienie tulejki nagwintowanej, dziś nawet takie oglądałem i aby ją zainstalować musisz najpierw gwintować na M10 - co chyba wyklucza tą metodę ze względu na ilość materiału.


Można przerobić jak najbardziej na większy gwint M7/M8 jeżeli jest na to miejsce - to była by najtańsza metoda.

Ostatecznie to nagwintować otwór na M7-M8, wkręcenie mosiężnego/aluminiowego kołka na kleju i wiercenie pod gwint M6.

EDYT:
ptasiu napisał/a:
A pamięta ktoś rozmiar śrub? M5 czy M6? Nie chcę ryzykować i ponownie odkręcać.... Pozdroweczki...

M6 - na motorista można się zawsze poratować bo podają rozmiary ;-)
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-05-16, 15:31   

kmaj, ciekawa alternatywa z tą tulejką i chyba przy sporej ilości materiału najwłaściwsza.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13