Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wałek rozrządu UŻYWANY vs REGENERACJA vs NOWY
Autor Wiadomość
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-12-10, 20:58   

Raviking napisał/a:
a może takie cuś ?
http://www.xrsonly.com/pa...-1988-up-xr650l


Różnią się kąty krzywek od NX?
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-12-10, 21:04   

myśle,że tak :mrgreen: w końcu XR ma prawie 60KM
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-12-10, 21:15   

607,58 PLN + przesyłka. To 1000 złotych monet zostaje w kieszeni przy kupowaniu z motorista :mrgreen:
Ile świątek i jemu podobni cenią za regeneracje takiego wałka?
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-10, 22:39   

Ale xr ma chyba dwa ga 1/4 niki..??

Ja ostatnio pytałem u gościa co regeneruje wałki ( dostałem na niego namiar od znajomego u którego mój ojciec od 20 lat regeneruje głowice), powiedział mi, że normalnie kasuje 150złociszy za komplet czyli jedna krzywka-jeden konik w naszym przypadku 600 złotówek:)
 
     
kulka 
bigfan 502342832


Wiek: 52
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 287
Skąd: strzelin / okolica
Wysłany: 2012-12-11, 08:29   

qwa , to sa polsrodki wszystko. moim zdaniem lepiej wydac i kupic nowe, mamy wtedy pewnosc ze posluzy a nie strach przed klazda jazda ze szczeznie gdzies w lesnych ostepach i cza bedzie dobic :mrgreen:
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-12-30, 19:19   

http://www.powersportsplu...00-MN9-872.html +40 $ za przesyłke ale i tak 1000 zł zostaje w kielni :)

a tu z dostawą do Polski :mrgreen: http://www.motosport.com/...?mmy_source=oem
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-02-06, 20:38   

Xl 600 LM z 1987 potrzebuje albo nowy wałek lub regeneracja kto cos wie na ten temat
 
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-07, 06:26   

Facet o ksywie Motofisch ma niemal wszystko i to w rozsądnych cenach:
http://allegro.pl/honda-x...3005462309.html
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-07, 07:42   

To jest gość od którego brałem silnik, a pó 1/4 niej koła, ma duuuużo części do xr xl nx fmx itd.
Zdecydowanie polecam:)
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-02-07, 08:49   

Też kupowałem u niego kompletny wahacz z tuleją stan igła cena 50 zł tak dla przykładu.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-02-16, 15:28   

Jako że yukikaze w swoim temacie opisuje remont całego silnika krok po kroku http://hondadominator.pl/...er=asc&start=45 - posty dotyczące regeneracji wałka rozrządu zostaną skopiowane do tego tematu.


yukikaze napisał/a:
I wrócił wałek z krzywką z regeneracji od Heinricha. Co do krzywki na wałku jest super jednak co do d 1/4 wigienki zaworowej mam mieszane uczucia :-?
Jest kilka podpaleń od spawania. Nie wiem, czy odsyłać do poprawki, czy tak zostawić bo nie będzie miało wpływu na pracę.
Oceńcie sami :



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

wojtekk napisał/a:
To nie są podpalenia tylko miejsca nie pokryte spawem.
Jeżeli chodzi o moje skromne zdanie to powinno to wyglądać jak na wałku.
Może będzie Ok, bo to dołki a nie górki ale ja bym zareklamował.
yukikaze, ile zaśpiewał za naprawę?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

yukikaze napisał/a:
Ja tez myślę, że będzie reklamacja :-P Chyba, że powie jaki to materiał to sam sobie zdjęłam :-D
Za jedną krzywkę i d 1/4 wigienkę 150 PLN.
Samej krzywki nie zrobi tylko z d 1/4 wigienką współpracującą nawet jak owa d 1/4 wigienka była dobra . Dla czego to już raczej każdy się domyśli :lol:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kmaj napisał/a:
yukikaze, reklamuj bo w tych miejscach nie będzie filmu olejowego. Powiem Ci, że d 1/4 wigienka zrobiona trochę na odwal się.
Sprawd 1/4 przykładając do krzywki czy nie wyszlifowali jej na półokrągło.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

maniek napisał/a:
krzywka do reklamacji, dziurki wyszły po obróbce, kto wie co się kryje pod spodem, może być sito.
Gadałem kiedyś z kimś od świątka i powiedzieli mi że wałka od nx nie zregenerują całego ze względu na mechanizm dekompresatora o co im chodziło ?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

yukikaze napisał/a:
maniek napisał/a:
krzywka do reklamacji, dziurki wyszły po obróbce, kto wie co się kryje pod spodem, może być sito.
Gadałem kiedyś z kimś od świątka i powiedzieli mi że wałka od nx nie zregenerują całego ze względu na mechanizm dekompresatora o co im chodziło ?


Maniek krzywka idzie na pewno do reklamacji. A z tym wałkiem to pewnie o to chodzi że mechanizm dekompresatora przeszkadza przy obróbce. Najpewniej chodzi im właśnie o tą krzywkę przy deko. Jest bliziutko deko, a tarcza szlifierska jest szeroka i może oszlifować też przy okazji deko, a wcześniej trzeba krzywkę napawać co może skutkować przyspawaniem deko do krzywki :mrgreen:
Ja deko mam ściągnięte bo od razu zrobię manewr madarta :lol:

kmaj napisał/a:
Sprawd 1/4 przykładając do krzywki czy nie wyszlifowali jej na półokrągło.

Nie wiem jak ma wyglądać ori d 1/4 wigienka. Ta jest zrobiona jak pozostałe 3. I w którym miejscu mam ją przyłożyć do krzywki i jak ma dolegać ?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

maniek napisał/a:
czyli jak rozbiore deko to problem znika ?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

yukikaze napisał/a:
maniek napisał/a:
czyli jak rozbiore deko to problem znika ?

A no na to wygląda bo Heinrich nic nie mówił, a właśnie u mnie była wywalona ta krzywka przy deko :roll:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kmaj napisał/a:
yukikaze napisał/a:

kmaj napisał/a:
Sprawd 1/4 przykładając do krzywki czy nie wyszlifowali jej na półokrągło.

Nie wiem jak ma wyglądać ori d 1/4 wigienka. Ta jest zrobiona jak pozostałe 3. I w którym miejscu mam ją przyłożyć do krzywki i jak ma dolegać ?


Przykładaj do krzywki w kilku miejscach (jak wygodniej). Ori d 1/4 wigienka i krzywka stykają się z sobą powierzchniami cylindrycznymi (w przybliżeniu). A jeżeli wyszlifowali 1/4 le to powierzchnia kontaktowa d 1/4 wigienki będzie półkulista. Na rysunku jest zobrazowanie jak nie powinno być.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-16, 21:30   

Takie pytanie mam naukowe do wytłumaczenia niedouczonemu : Kiedy d 1/4 wigienka kwalifikuje się do wymiany ? Co ją wyklucza z użytku , i czy jest jakiś limit wytarcia/zużycia ewentualnie jak to pomierzyć ?
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-02-16, 21:51   

MaciekTOS, organoleptyczne też ocenisz. Ogólnie chodzi o to aby d 1/4 wigienka stykała się z krzywką jak dwie powierzchnie walcowe (jak dwa walce - ale nie drogowe ;-) ). Taki kontakt dwóch powierzchni sprzyja tworzeniu się wyporu hydrodynamicznego - filmu olejowego - najlepiej aby powstało tarcie płynne czyli powierzchnie oddzielone warstewką płynu (oleju).
Jeżeli na d 1/4 wigience lub krzywce masz rysy, wżery itp. to powoduje zaburzenia w ciągłości filmu.
Jeżeli d 1/4 wigienka jest wytarta - czyli ma ostrą krawęd 1/4 to powstawanie filmu również jest utrudnione (krawęd 1/4 zgarnia cześć oleju który powinien oddzielać powierzchnie).
Jeżeli na krzywkach i d 1/4 wigienkach pojawiły się jakieś barwy nalotowe - słabe smarowanie przegrzanie: http://www.technique.pl/51/tab1.jpg

Tu kilka fotek uszkodzonych wałków:
http://t0.gstatic.com/ima...ffnaDIPZBkhv0mw
http://img704.imageshack....20100805382.jpg
http://www.landroverclub....c/Worn_cam2.jpg
http://www.suzukituning.c...%20Camshaft.jpg
http://jimbillups.com/c6_cam_failure.jpg
http://www.dieselmaster.s...repair14_3b.jpg
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-02-16, 21:54   

Na d 3/4 wigience widać jak jest wytarta jej część współpracuj z krzywką. Powina być gładka i bez wżeróww ..
 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-16, 22:16   

Hmm dzięki za wyjaśnienie , fotki tych uszkodzonych wałków kojarzę ;-) .Wałek mam okej 1,5 roku temu jakoś był nowy tzn używany kupiony z deko więc jest w dobrym stanie.

Jak mam zdjęta pokrywę mogę przekręcić wałem/kołem żeby obejrzeć go dookoła w razie co.
Bardziej się martwię o d 1/4 wigienki tzn jedną ma lekkie wżery i kolor jasnożółty , rozumiem że jak z d 1/4 wigienki się niszczą tzn wycierają większą powierzchnią przylegają do wałka , tak jak gdzieś Kmaj na forum dawał fotkę tak ? I wtedy nie jest dobrze .Tak sobie myślę jeżeli są te małe wżery lekkie przeszlifowanie papierem coś pomoże ? czy lepiej nie ruszać bo można gorzej zaszkodzić .A jeżeli d 1/4 wigienki są mocno zużyte regulacja śrubą nic nie pomoże ? .Nie będę wam tłumaczył jak to wygląda tylko postaram się jutro dorwać porządny aparat i zrobię dobre zdjęcia wtedy będzie można dyskutować dalej ;-)
A z tymi kolorami jaki powinien być , czy nie powinno być żadnego z tej tabeli , u mnie jest coś takiego że d 1/4 wigienka jak by wytarta lekko i zrobił się z jednej strony taki lekki próg materiału ...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12