607,58 PLN + przesyłka. To 1000 złotych monet zostaje w kieszeni przy kupowaniu z motorista
Ile świątek i jemu podobni cenią za regeneracje takiego wałka?
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-10, 22:39
Ale xr ma chyba dwa ga 1/4 niki..??
Ja ostatnio pytałem u gościa co regeneruje wałki ( dostałem na niego namiar od znajomego u którego mój ojciec od 20 lat regeneruje głowice), powiedział mi, że normalnie kasuje 150złociszy za komplet czyli jedna krzywka-jeden konik w naszym przypadku 600 złotówek:)
qwa , to sa polsrodki wszystko. moim zdaniem lepiej wydac i kupic nowe, mamy wtedy pewnosc ze posluzy a nie strach przed klazda jazda ze szczeznie gdzies w lesnych ostepach i cza bedzie dobic
Jako że yukikazew swoim temacie opisuje remont całego silnika krok po kroku http://hondadominator.pl/...er=asc&start=45 - posty dotyczące regeneracji wałka rozrządu zostaną skopiowane do tego tematu.
yukikaze napisał/a:
I wrócił wałek z krzywką z regeneracji od Heinricha. Co do krzywki na wałku jest super jednak co do d 1/4 wigienki zaworowej mam mieszane uczucia
Jest kilka podpaleń od spawania. Nie wiem, czy odsyłać do poprawki, czy tak zostawić bo nie będzie miało wpływu na pracę.
Oceńcie sami :
To nie są podpalenia tylko miejsca nie pokryte spawem.
Jeżeli chodzi o moje skromne zdanie to powinno to wyglądać jak na wałku.
Może będzie Ok, bo to dołki a nie górki ale ja bym zareklamował.
yukikaze, ile zaśpiewał za naprawę?
Ja tez myślę, że będzie reklamacja Chyba, że powie jaki to materiał to sam sobie zdjęłam
Za jedną krzywkę i d 1/4 wigienkę 150 PLN.
Samej krzywki nie zrobi tylko z d 1/4 wigienką współpracującą nawet jak owa d 1/4 wigienka była dobra . Dla czego to już raczej każdy się domyśli
yukikaze, reklamuj bo w tych miejscach nie będzie filmu olejowego. Powiem Ci, że d 1/4 wigienka zrobiona trochę na odwal się.
Sprawd 1/4 przykładając do krzywki czy nie wyszlifowali jej na półokrągło.
krzywka do reklamacji, dziurki wyszły po obróbce, kto wie co się kryje pod spodem, może być sito.
Gadałem kiedyś z kimś od świątka i powiedzieli mi że wałka od nx nie zregenerują całego ze względu na mechanizm dekompresatora o co im chodziło ?
krzywka do reklamacji, dziurki wyszły po obróbce, kto wie co się kryje pod spodem, może być sito.
Gadałem kiedyś z kimś od świątka i powiedzieli mi że wałka od nx nie zregenerują całego ze względu na mechanizm dekompresatora o co im chodziło ?
Maniek krzywka idzie na pewno do reklamacji. A z tym wałkiem to pewnie o to chodzi że mechanizm dekompresatora przeszkadza przy obróbce. Najpewniej chodzi im właśnie o tą krzywkę przy deko. Jest bliziutko deko, a tarcza szlifierska jest szeroka i może oszlifować też przy okazji deko, a wcześniej trzeba krzywkę napawać co może skutkować przyspawaniem deko do krzywki
Ja deko mam ściągnięte bo od razu zrobię manewr madarta
kmaj napisał/a:
Sprawd 1/4 przykładając do krzywki czy nie wyszlifowali jej na półokrągło.
Nie wiem jak ma wyglądać ori d 1/4 wigienka. Ta jest zrobiona jak pozostałe 3. I w którym miejscu mam ją przyłożyć do krzywki i jak ma dolegać ?
Sprawd 1/4 przykładając do krzywki czy nie wyszlifowali jej na półokrągło.
Nie wiem jak ma wyglądać ori d 1/4 wigienka. Ta jest zrobiona jak pozostałe 3. I w którym miejscu mam ją przyłożyć do krzywki i jak ma dolegać ?
Przykładaj do krzywki w kilku miejscach (jak wygodniej). Ori d 1/4 wigienka i krzywka stykają się z sobą powierzchniami cylindrycznymi (w przybliżeniu). A jeżeli wyszlifowali 1/4 le to powierzchnia kontaktowa d 1/4 wigienki będzie półkulista. Na rysunku jest zobrazowanie jak nie powinno być.
Takie pytanie mam naukowe do wytłumaczenia niedouczonemu : Kiedy d 1/4 wigienka kwalifikuje się do wymiany ? Co ją wyklucza z użytku , i czy jest jakiś limit wytarcia/zużycia ewentualnie jak to pomierzyć ?
MaciekTOS, organoleptyczne też ocenisz. Ogólnie chodzi o to aby d 1/4 wigienka stykała się z krzywką jak dwie powierzchnie walcowe (jak dwa walce - ale nie drogowe ). Taki kontakt dwóch powierzchni sprzyja tworzeniu się wyporu hydrodynamicznego - filmu olejowego - najlepiej aby powstało tarcie płynne czyli powierzchnie oddzielone warstewką płynu (oleju).
Jeżeli na d 1/4 wigience lub krzywce masz rysy, wżery itp. to powoduje zaburzenia w ciągłości filmu.
Jeżeli d 1/4 wigienka jest wytarta - czyli ma ostrą krawęd 1/4 to powstawanie filmu również jest utrudnione (krawęd 1/4 zgarnia cześć oleju który powinien oddzielać powierzchnie).
Jeżeli na krzywkach i d 1/4 wigienkach pojawiły się jakieś barwy nalotowe - słabe smarowanie przegrzanie: http://www.technique.pl/51/tab1.jpg
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-02-16, 21:54
Na d 3/4 wigience widać jak jest wytarta jej część współpracuj z krzywką. Powina być gładka i bez wżeróww ..
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2013-02-16, 22:16
Hmm dzięki za wyjaśnienie , fotki tych uszkodzonych wałków kojarzę .Wałek mam okej 1,5 roku temu jakoś był nowy tzn używany kupiony z deko więc jest w dobrym stanie.
Jak mam zdjęta pokrywę mogę przekręcić wałem/kołem żeby obejrzeć go dookoła w razie co.
Bardziej się martwię o d 1/4 wigienki tzn jedną ma lekkie wżery i kolor jasnożółty , rozumiem że jak z d 1/4 wigienki się niszczą tzn wycierają większą powierzchnią przylegają do wałka , tak jak gdzieś Kmaj na forum dawał fotkę tak ? I wtedy nie jest dobrze .Tak sobie myślę jeżeli są te małe wżery lekkie przeszlifowanie papierem coś pomoże ? czy lepiej nie ruszać bo można gorzej zaszkodzić .A jeżeli d 1/4 wigienki są mocno zużyte regulacja śrubą nic nie pomoże ? .Nie będę wam tłumaczył jak to wygląda tylko postaram się jutro dorwać porządny aparat i zrobię dobre zdjęcia wtedy będzie można dyskutować dalej
A z tymi kolorami jaki powinien być , czy nie powinno być żadnego z tej tabeli , u mnie jest coś takiego że d 1/4 wigienka jak by wytarta lekko i zrobił się z jednej strony taki lekki próg materiału ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum