Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
ZWIĘKSZAJĄCE SIĘ OBROTY PO ROZGRZANIU SILNIKA
Autor Wiadomość
slawek17
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-06, 19:51   ZWIĘKSZAJĄCE SIĘ OBROTY PO ROZGRZANIU SILNIKA

Witam!
Jestem tu nowy. Kupiłem dominatora rok temu w kwietniu i na razie jestem z niego zadowolony. Jeszcze nigdy mnie nie zawiódł i nie miałem nigdy poważnych awarii podczas podróży, ale od pewnego czasu mam problem z rosnącymi obrotami. Wygląda to tak, że odpalam go, czekam żeby się tam nasmarowało w nim wszystko i w drogę. Po przejechaniu kilku kilometrów zaczynam zauważać, że już mu odbija. Jak się zatrzymuję na skrzyżowaniu i wrzucam luz, to automatycznie obroty rosną do pewnego momentu (nie mam obrotomierza) i potem jak ruszam i trzeba wrzucić jedynkę to jest zgrzyt. Nie mogę tak dłużej robić bo skrzynia pójdzie. W czasie jazdy też rosną przy zmianie biegów jak wduszam sprzęgło. Poza tym czasami strzeli z rury jak go gaszę (zbyt bogata dawka mieszanki?). Czy to może mieć jakieś powiązanie ze sobą? Proszę o jakieś mądre rady w tym temacie.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-03-06, 21:44   

wygląda jak by się ssanie zacięło. Podążając za linką ssania wykręć jej drugi koniec z ga 1/4 nika razem z iglicą ssania, zobacz czy linka ssania rusza się swobodnie w koszulce. Mogła się zapiec i iglica ssania nie odbija. To pierwsze co możesz łatwo sprawdzić...

A nie przesadziłeś z podkręceniem jałowych obrotów? Teraz jest zima i niskie bardzo temperatury, to jak się nagrzeje to może po prostu od tego obroty rosną.

W moim dominatorze na rozgrzanym silniku zimą miałem ustawione około 1600obr/min i po około 5km dopiero zdejmowałem ssanie, gdybym robił to wcześniej silnik by gasł. Może ustawiłeś wolne obroty na zimnym silniku bez ssania i teraz jak się nagrzeje to są zbyt duże?
 
     
slawek17
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-07, 11:36   

Wątpię żeby to była linka od ssania, bo chodzi lu 1/4 no i działa jak należy. Jak go odpalę na ssaniu to ma trochę wysokie obroty, ale po zamknięciu silnik spokojnie cichutko i równo sobie cyka. Dopiero gdy się rozgrzeje, to zaczyna szaleć. W czasie kiedy się zatrzymuję w jakimś ładnym miejscu i zostawiam go na luzie na chwilę, to obroty automatycznie zaczynają rosnąć, ale nie zawsze tak jest. Pozwalam mu się wyszaleć i po około 4 minutach obroty same spadają i jest dobrze, znowu chodzi spokojnie. To jest dopiero zagadka:-) Nietypowy ten problem. Przyczyną może być jakaś pierdoła. Przy ga 1/4 niku do tej pory nic nie grzebałem, więc samo się tam raczej nic nie przestawiło. Przyjrzę się dzisiaj tej lince, ale to raczej nie to.

20110926117.jpg
Plik ściągnięto 153 raz(y) 558,32 KB

 
     
f4u 
Marek


Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 601
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-07, 12:13   

moja propozycja to wyczyścić ga 1/4 nik bo rozumiem że filtry masz czyste
 
 
     
Mrsocjopata
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-07, 13:26   

Miałem podobnie w zeszłym roku, też mi obroty falowały, a w końcu zaczynał gasnąć. Okazało się że luzy zaworowe były zbyt małe, po regulacji wszystko ustąpiło :mrgreen:
 
     
slawek17
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-07, 17:03   

Już sam nie wiem. Luzy regulowałem z ojcem na jesień i ustawiliśmy wydechowe 0,12mm i te drugie na 0,10mm i ucichły, bo wcześniej stukały, więc raczej jest z nimi wszystko ok. Spróbuję jutro wyczyścić ga 1/4 nik jak mi wcześniej jeden kolega podpowiedział, bo ja nie mam żadnego filtra paliwa na wężyku założonego. Jak kupowałem to go nie było i tak je 1/4 dziłem :-)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-03-07, 18:19   

jeszcze mi się nie zdarzyło (i powszechnie nie słyszałem) żeby silnik pochodny od dominatora zacieśnił luzy zaworowe. A filtr paliwa to bardzo dobry pomysł, bo ten siatkowy wewnątrz baku hondy to jakieś nieporozumienie. Wyciągnięcie ga 1/4 nika i jego mycie to w sumie zajęcie na jeden wieczór więc nie zaszkodzi, powodzenia..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15