Wysłany: 2011-10-29, 16:08 Male napiecie ladowania akumulatora
Witam
Wyssalo mi akumulator. Sprawdzilem napiecie ladowania i wychodzi 13.2 V na biegu jalowym, a przy 5000 tys obrotow spada do 12.6-12.8 V, czyli wbrew logice. Doladowalem aku na full prostownikiem, potem kupilem nawet drugi aby wykluczyc ze jest padniety i to samo. Sprawdzilem elektryke i nie uciekaja mi zadne ampery. Przy 5 tys obr powinno byc 13.5-15.5 V. Czy slusznie obstawiam regulator pod siedzeniem? Jak dodam gazu, to swiatla nieznacznie przygasaja. Moge jeszcze sprawdzic rezystancje uzwojen alternatora, ale chyba dziala, skoro na wolnych obr daje te 13.2 V. Bede wdzieczny za pomoc w tej materii :)
wartburg [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-29, 16:12
pomierz napięcia na wtyczce reglera - wszystko się wyjaśni
Dzieki. Mozesz mi jeszcze powiedziec jakich wskazan mam sie spodziewac? Bo rozumiem, ze prosto z alterantora beda dosc niestabilne i bedzie to prad zmienny?
Hannibal [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-29, 16:25
na regulatorze masz 3 żółte kable ( to są te od alternatora ) czyli wejście na regulator i wychodzą brązowy, czarny i zielony(masa) sprawd 1/4 czarny i zielony skoro mówisz że żółte dają dobre napięcie.
wartburg [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-29, 16:30
prąd jest stały
napięcia z alternatora nie pamiętam
z reglera powinno być maksymalnie 14,4 V
Hannibal [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-29, 16:33
napięcia na pewno znajdziesz w naszym dziale download z serwisówkami
aristo6 [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-29, 16:37
Wlasnie w servisowce nasmarowane ze 13.5-15.5 V / 5000 rpm.
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-10-29, 17:02
aristo6, mnie się wydaje,że w tych trzech kabelkach żółtych powinno być zmiennego prądu koło 50V,chyba,że się myle
Tezla [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-29, 20:22
aristo6 napisał/a:
Sprawdzilem napiecie ladowania i wychodzi 13.2 V na biegu jalowym, a przy 5000 tys obrotow spada do 12.6-12.8 V, czyli wbrew logice.
Typowe dla uszkodzonego reglera on działa tak że zwiera nadmiar prądu do masy a jak ma zwarcie wewnętrzna to zwiera go za dużo, regulator do wymiany w awaryjnej sytuacji można ratować się każdym reglerem trójfazowym z podobną wielkością radiatora.
Na wyjściu ze statora są napięcia przemienne pomiar polega na sprawdzeniu czy pomiędzy wszystkimi kombinacjami jest to samo napięcie i czy niema przebicia na masę.
aristo6 [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-01, 22:11
Witajcie
Dzieki za poruszenie w temacie. Udalo mi postawic moto na kola. Po wygrzebaniu regulatora okazalo sie ze jest on jedna gliniana cegla... Wszystko zalepione zaschlym blotem. W jeszcze gorszym stanie byly kable. Po rozcieciu koszulki okazalo sie ze jest tam szlam i woda. Pomiary z alternatora pokazaly na kazdej fazie ok 49 V przy 5000 obr. Prad z alternatora jest zmienny. Nie wiedzialem skad regualtor bierze mase, dlatego profilaktycznie przeszlifowalem papierem sciernym sruby i miejsca mocowania do polki. "Wyrzezbilem" radiator, obcialem i wymienilem kable, ktore wygladaly srednio zdrowo, porzadnie zaizolowalem, wyczyscilem styki i mam 13.9 V ladowania. Swiatla przestaly przygasac. Zrobilem traske ~400 km i wszystko dziala jak nalezy. Nowy aku podladowal sie do ok 13V :) Przy okazji znalazlem cichego winowajce, bo okazalo sie ze Garmin 60 CSX zostawiony w Touratechowym uchwycie tez potrafi doic troche pradu, nawet kiedy jest wylaczony! Podczas dluzszego postoju dobrze jest go stamtad wyciagnac. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za tropy! :)
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-11-02, 17:33
się pomyliłem o 1(jednego) volta
jozeks73 [Usunięty]
Wysłany: 2013-05-22, 18:56
Witam. Nabyłem Dominatora z 1999 roku. Również na akku mam 13,3V, a sprzedający mówił, że rozładowuje mu akku. Zmieniłem na nowy. I pali ładnie. Natomiast z tego co się orientuję to powinno być ok.14,5V na akumulatorze. Zauważyłem, że nad tylnym kołem nie ma regulatora jak to pokazywał na zdjęciu Wartburg. Czyżby był on już przy alternatorze? Proszę o pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum