Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zbyt duże spalanie - Przyczyny
Autor Wiadomość
Kurczak 


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 61
Wysłany: 2019-11-23, 18:12   Zbyt duże spalanie - Przyczyny

Cześć,

Postanowiłem założyć taki temat, ponieważ nie znalazłem żadnego ogólnego tematu na temat problemów z wysokim spalaniem w NXach XRach, SeLeRach itp. a od jakiegoś czasu sam borykam się z problemem, którego rozwiązania jeszcze nie znalazłem.

Moje moto paliło sporo od kupna używanego - 5,8L minimum w trasie (osiągnięte raz) i 6,5L w mieście. Myślałem, że to normalne, ale kiedy moto po jakimś czasie zaczęło palić 7 litrów+ i dławić na wysokich obrotach, zaczęło to być uciążliwe i postanowiłem coś z tym zrobić. (tym bardziej że takie fatalne spalanie miałem jadąc ponad 500 km na łódstok a później musiałem wrócić).
Pierwszy poranek na festiwalu zacząłem od dłubania w moto, przyczynami wysokiego spalania okazały się wtedy mimo nowego filtra powietrza:


- wężyk idący spod gaźnika z trójnikiem Y, którego 1 wężyk był wetknięty tak, że był zatkany ( nie mam pewności gdzie trójnik powinien być bo raz dałem moto do mechanika patałacha, i po około 3 miesiącach przepychanki

telefonicznej, odebrałem SeLeRa wraz z pakietem niedociągnięć, braków śrub i przeciekami oleju z powodu przerwanych uszczelek. Żeby nie robić reklamy powiem tylko ża warsztat jest w Warszawie a jego nazwa zaczyna się na moto, a

kończy na jama.)
- śruba mieszanki zamiast na 2 obroty wykręcona, była na jakieś 3 (w SLR650 1997), z info na forum seryjnie jest 2 obroty w nowszych NXach, więc tak ją ustawiłem
- klemy akumulatora były słabo dokręcone, co potęgowało przerywanie silnika i powodowało mryganie lampki luzu przy wysokich obrotach na luzie

Ustawiłem gaźnik na 2 obroty śruby mieszanki, wężyk dałem luzem, dokręciłem klemy i poszedłem się bawić, a kiedy nadszedł czas powrotu okazało się, że załadowany motocykl w trasie przy prędkości +- 120km/h spalał 4,8L na 100km,

szybciej się zbierał, temperatura oleju była taka sama (mam termometr), a zasięg od rezerwy do rezerwy wyniósł ponad 200 km, co wcześniej było nie do pomyślenia (wcześniej około 160km). (rezerwę w SLR zwykle trochę poniżej zużycia

10L z 13L trzeba włączyć). W mieście z 6,5 spalanie zmalało do 5,5L bez kompromisów.
Czyli 4,8L trasa, 5,5L miasto i lepsze osiągi. :D

Ciekawe stało się to, że gdy zaczynało brakować paliwa, motocykl zamiat tak jak wcześniej przydławiać się i nagle tracić zupełnie moc, potrafił przejechać kilka km, delikatnie gubiąc zapłon. A przy bujaniu bakiem (kołysanie dodając

i puszczając gaz) można było przejechać i kilkanaście km zanim była konieczna zmiana na rezerwę odkąd motocykl dawał znać że ma mało paliwa.


NIESTETY:
Cieszyłem się w końcu dobrze działającym motocyklem który zużywał mniej paliwa, ale radość trwała nie za długo, bo od ostatniego miesiąca czyli Października, moto zaczęło znowu spalać więcej.
W mieście jest to 7,1L, w trasie niewiele mniej.


- filt powietrza nowy
- wężyki gaźnika nie są zatkane
- śruba mieszanki niewiele daje (tylko osłabia osiągi a spalanie niewiele zmniejsza)
- klemy akumulatora i ładowanie działa OK
- znowu gdy zaczyna brakować paliwa motocykl momentalnie przestaje jechać


a spalanie jest o wiele za wysokie, osiągi słabsze ( przyspieszenie i vmax), temperatura pracy silnika o 10 stopni niższa niż zazwyczaj.


A wiec pytanie, co jeszcze może powodować zbyt wysokie spalanie i słabsze osiągi?
 
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2019-11-25, 10:57   

Kurczak napisał/a:
warsztat jest w Warszawie a jego nazwa zaczyna się na moto, a kończy na jama


Dobrze wiedzieć, bo raczej chwalą to miejsce ;-)

Odnośnie pytania to jedyne co mi się nasuwa na myśl, to może zużycie jakiś części w gaźniku? Luźna idea. Bo nie wiem czy walnięty moduł będzie miał wpływ na spalanie i dawał objawy jak opisujesz.
 
     
Kurczak 


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 61
  Wysłany: 2019-11-25, 16:30   

Znam osobę która po kilku miesiącach odebrała stamtąd moto w częściach, by zawieźć do innego mechanika. Ale ta i moja historia to materiał na osobny temat. Ja nie polecam


Jeżeli winny jest gaźnik, to będę musiał zgłębić temat, bo na gaźnikach kompletnie się nie znam i nie wiem co mogło się zużyć powodując taki efekt. Tak samo jeśli chodzi o moduł zapłonowy...


Nie wiem co by musiało się stać z silnikiem by wzrosło spalanie bez wyraźnych objawów awarii, skoro filtr powietrza nie bardzo ma na to wpływ to pozostaje pewnie gaźnik.


Co może być nie tak z gaźnikiem, że moto za dużo pali?
 
 
     
Kurczak 


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 61
Wysłany: 2019-12-09, 15:19   

Wyczyściłem gaźnik we własnym zakresie, przu pomocy benzyny eksrtakcyjnej, pędzelka i sprężonego powietrza. Trochę brudu się z niego wymyło.

Efekt jest taki, że w sumie motocykl jeździ poprawnie, lecz bez szału. (wiem że potrafi jeszcze lepiej)
Kiedy poziom paliwa spada do rezerwy, motocykl nie traci całej mocy od razu, zaczyna po mału gubić zapłon i można jeszcze trochę tak przejechać. Tak jak wtedy kiedy pracował najlepiej. Spalanie jednak wciąż wychodzi mi spore, bo ostatnio 6,7L.

Mam wrażenie że nie schodzi z obrotów tak szybko jak powinien. Po odpuszczeniu manetki kiedy obroty spadną jest jeszcze taka sekunda zwłoki zanim osiągną odpowiedni zakres wolnych obrotów. Czy to jest normalne?


Jeszcze taka myśl mnie naszła. Czy kąt stawiania motocykla na bocznej stopce, i podniesienie tyłu przez wyższy amortyzator może mieć wpływ na spalanie (znikanie paliwa z baku w zbyt szybkim tempie)?
 
 
     
track99 


Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 63
Skąd: Szczecin/FSW
Wysłany: 2022-07-27, 09:15   

hi
Wykręć świecę i sprawdź jej stan, być może dostaje za dużo paliwa.
Jak będziesz miał gaźnik na stole, to sprawdź zaworek pływaka czy nie jest za mocno wyrobiony, moze to powodwać przelewanie paliwa...
Sprawdz dysze.
Sprawdź iglicę czy jest prawidłowo ustawiona i przykręcona.
Na stronie manuala 4-12 masz rozrysowane jak powinny być podłaczone kabelki podciśnienia.
 
 
     
robert1973
[Usunięty]

Wysłany: 2022-08-27, 19:46   

track99 napisał/a:
hi
Wykręć świecę i sprawdź jej stan, być może dostaje za dużo paliwa.
Jak będziesz miał gaźnik na stole, to sprawdź zaworek pływaka czy nie jest za mocno wyrobiony, moze to powodwać przelewanie paliwa...
Sprawdz dysze.
Sprawdź iglicę czy jest prawidłowo ustawiona i przykręcona.
Na stronie manuala 4-12 masz rozrysowane jak powinny być podłaczone kabelki podciśnienia.
kotlet jak nic :) i to odgrzany w mikrofali
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13