Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Słaba iskra NX 650
Autor Wiadomość
Twardy161 


Zabezpieczenie: 12345
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-12, 11:43   Słaba iskra NX 650

Panowie jak zaczęło się ciepło i chciałem już skończyć składanie i jeździć okazało się, że pojawiły się problemy.
1.Sprzęt zaczął się dławic przy gwałtownym odkręceniu gazu.
Pierwsza mysl- gaźnik ale sprawdziłem iskre i uznałem, że jest za słaba, przy pomiarze długości iskry nie jest źle, na oko z 7mm ma, natomiast ewidentnie jest "cienka", mało jasna więc mimo, że moto dobrze odpala to sądzę, że nie jest w stanie czasem przepalić mieszanki przez ta iskrę.
No więc chcę ten temat ogarnąć zanim zacznę dalej szukać :)
Z tego co wyczytałem w innych tematach to niektórzy mieli słabą iskre przy problemach z modułem, ale czy kojarzycie również inne przyczyny?
Przed zimą po zakupie odbyłem tylko 1 jazdę próbną i było wszystko ok, moduł przenosiłem przedłużając kable- ale zrobiłem to porządnie lutując je, modu był klejony więc otworzyłem go i poprawiłem luty na wszelki wypadek więc powinien być ok.
Jak nic innego nie wymyślę to kupię moduł od chińczyka, ale z 2 strony czytałem też w 1 temacie, że komuś to absolutnie nic nie zmieniło w kwestii mocy iskry.
Tak więc chciałem zapytać o ewentualne inne typowe bolączki mogace to spowodować.

2.Temat spoza działu elektryka ale nie chcę tworzyć 2 osobnych (chyba, ze tak wypada :) ) ,
wczoraj przy mocniejszej przegazówce zobaczyłem, że zaczął kopcić.....a podobno jest po wymianie pierścieni. Albo wcześniej za słabo go wkrecałem albo nie kopcił, ale odbyłem tylko jedną przejażdżkę w emeryckim tempie, nie mogła tego spowodować.
Czy w dominach zdarza się aby uszczelniacze były aż tak przegrzane, że na ciepłym silniku kopci czy nie ma co się łudzić i rozbierać wszystko? :)
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2021-05-12, 11:59   

Objawy wskazują na gaźnik, regulację, ale też zamało opisałeś kiedy to się dzieje.
Poszukaj, ja pisałem w którymś temacie, u mnie pomogła wymiana cewki wysokiego napięcia, ale mój potrafił zachłysnąć się w czasie ruszania przy zwiększaniu obrotów, a wolnych obrotów nie dało się ustawić na dłuższy czas, na zimnym ok, na ciepłym wszystko się rozregulowywało.
Moduły mam trzy, ale najlepiej chodzi na oryginalnym OEM, w moim przypadku wymiana modułu niewiele pomogła.

Co do puszczania dymka, to na ciepłym to raczej pierścienie, uszczelniacze to na zimnym po odpaleniu. Możesz je wymienić bez zdejmowania głowicy, ale może się okazać, że po uszczelnieniu góry może Ci jeszcze więcej ciągnąc olej przez pierścienie, jeżeli sa już zużyte lub źle był wykonany remont.
 
     
Twardy161 


Zabezpieczenie: 12345
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-12, 15:29   

to prawda, objawy wskazują na gaźnik ale niedawno był czyszczony,
no i miałem taki przypadek kiedyś w skuterze-co dało mi lekcję pokory- kupiłem głowice i była w komplecie z chińską świecą, potem okazało się, że ta świeca była taka tragiczna-iskra była na niej na tyle słaba, że silnik chodził ale tylko przy idealnie ustawionej mieszance, a przy dawaniu gazu na chwile robi się bogato i gasł.
Na innej świecy odpalał i wkrącał sie totalnie rozregulowany.
Dlatego jestem zdania, że póki iskra nie wali po oczach to szkoda grzebac dalej.
Jak nikt nie napisze nic konkretnego to kupie chińskie graty i zobaczymy co się będzie dziać.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2021-05-16, 19:06   

"a podobno jest po wymianie pierścieni" chyba nie jest;]

Moduł jest tak bardzo typową usterką i prędzej czy później dopada KAŻDEGO, że zazwyczaj sugeruję podmiankę jako pierwszy trop.

Po taniości można zacząć od fajki cewki i przewodu wysokiego napięcia. Ale awaria modułu objawia się losowym gaśnięciem, ale też czasem dławieniem przy odkręcaniu na wyższe obroty. Miałem kilka motorów z tym silnikiem i we wszystkich na zmianę wystąpiły te objawy i we wszystkich wymieniłem/naprawiłem moduł. To awaria, która prędzej czy później, ale nastąpi....
 
     
Kawkaman 


Zabezpieczenie: 12345
Dołączył: 10 Maj 2021
Posty: 3
Wysłany: 2021-05-22, 20:54   

Tak jak kolega wyzej napisał, jeśli zaczyna gasnąć, szarpać, lub nie odpala to wina modułu. Jeśli slaba iskra to cewka z przewodem fajką i świecą choć te graty akurat w hondach praktycznie nie padają... jeśli dymi po odpaleniu ale nie w czasie jazdy to uszczelniacze zaworowe - łatwo przegrzać olej w powietrznej chłodzonym motocyklu co za tym idzie elementy gumowe dostają wpierdziel. No a dymienie podczas jazdy to już sam wiesz...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12