Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiary kiwaczek zawieszenie tył pro-link
Autor Wiadomość
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2020-12-20, 10:50   

Twardy161, korpus amorka z xtx jest o idealnie tej samej długości co ten z nx i tu jest plus. Natomiast tłoczysko jest dłuższe co przekłada się na większy skok zawieszenia i tu mamy kolejny plus. Jedyny minus to potrzeba przedłużenia go ponieważ suma sumarum jest krótszy całościowo finalnie. Więc albo kość dokładasz albo jak ja te widełki dolne przedłużasz. Metodą spawarka i dospawanie kwadraciaka od dołu dospawałem bodajże 15 mm.
Ważny aspekt przy niestandardowej długości (czytaj dłuższy niż oryginał) trzeba podszlifować delikatnie prolink aby wszystko się mijało. Dowiesz się o co mi chodzi jak zdemontujesz amor przy zapiętym prolinku i będziesz widział, że koło nie idzie w dół całkiem tylko coś je blokuje. Tam właśnie trzeba delikatnie "zebrać" .( dokładnie w tym temacie powyżej są zdjęcia gdzie zebrałem materiału szlifierką.
 
 
     
marek243 
marek243


Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2018
Posty: 18
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2020-12-24, 14:01   

cześć

Ja tylko potwierdzę, że amor od XT pasuje do HOND nawet fajnie. Coś tam tyko przy łożysku musiałem podmienić.
Ja akurat mam założony do Hondy SLR , czyli starszy Vigor. Jestem zadowolony. Polecam.
 
     
Twardy161 


Zabezpieczenie: 12345
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-29, 20:03   

wojtekk
ja za grosze drwałem inny amor niż Ty, nie od xt 660 -z widełkami tylko od xt 600 z obu stron zakonczony tuleją więc wyzwanie większe.
Nie porobiłem szczegółowych zdjęć ale różnice są spore. XT ma wieksza średnicę tak samego amora jak i sprężyny, chociaż drut jest nieco cieńszy, wysokość spręzyny też Xt ma większą.
W amorze od nx odległość pomiędzy otworami mocowań to 34cm, w XT ok 37 (dokładnie już nie pamiętam), uznałem, że skrócę amor od Xt na 35,5cm. Nie chciałem wycinać gwintu regulacyjnego więc dorobiłem widełki o mozliwie najmniejszej wysokości i wyciąłem ok 2-2,5cm trzpienia tłoczyska, teraz tylko musze to porządnie pospawać.
kiwaczka podszlifowana jak pisałeś.
Zastanawia mnie też kwestia napięcia spręzyny-skoro skróciłem amor to wyjściowo spreżyna jest napięta mocniej niż w XT lub może (jako, ze zostawiłem regulację) to przy regulacji min efekt będzie jak przy max więc zastanawiam się czy nie będzie trzeba przesunąć punktu mocowania sprężyny z drugiej strony. W XT sprężyna i tak jest duzo mocniej skompresowana niż w NX.
Dorzucam zdjęcie z prawie koncowego etapu przeróbki amora przed pospawaniem, a dokładnie po urwaniu prowizorycznego spawu :)

amor.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 57,13 KB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15