Wysłany: 2011-02-02, 12:35 Numer VIN- sprawdzamy roczniki i miejsca produkcji
Do stworzenia tematu zainspirowało mnie......-długo by pisać ))) Jednakże uważam że to przydatne by uzupełnić swoją wiedzę o naszej maszynce(z doświadczenia wiem że dowód rejestracyjny ma w sobie jedne dane , a rzeczywiste, faktyczne dane to całkiem inny stan-oczywiście nie zawsze, to nie reguła, ale bywa),aby dowiedzieć się jaki był prawdziwy początek naszej Dommie,i gdzie została poczęta ) Dokładne info o roczniku jakie wynika z VIN (numer nadwozia)daje nam też możliwość kupna właściwych części zamiennych do danego rocznika jak np. klocki hamulcowe, itp. Ja już wiem że przód w '96 i '97 to całkiem inne zaciski Wy nie musicie się przekonywać już, haha. Tak więc prosty,znaleziony w necie schemacik dla każdego jak rozszyfrować krok po kroku, cyferka po cyferce i literka po literce numer VIN swojego pojazdu zamieszczam:
(poniższe dotyczy wszystkich motocykli marki Honda)
VIN (numer nadwozia - ramy) składa się z trzech części:
1 część - światowy symbol producenta (WMI)
2 część - opisująca pojazd (VDS)
3 część - wyróżniająca pojazdy (VIS)
Jak rozpoznać poszczególne części składowe?
Posłużę się numerem VIN Hondy CBR1000RR rok 2007 (zmienione zostały końcowe numery)
JH2 SC57A2 7M456789
Symbol producenta - JH2
Opis pojazdu - SC57A2
Identyfikacja pojazdu - 7M456789
Część 1 - Symbol producenta
JH2 SC57A2 7M456789
Kraj pochodzenia
JH2 = Honda Japonia
ZDC = Honda Włochy
1HF = Honda Ameryka
VTM = Honda Hiszpania/Montesa
Część 2 - Opis pojazdu
JH2 SC57A2 7M456789
Pojemność silnika
A = do 50ccm
D = 50ccm do 75ccm
H = 75ccm do 100ccm
I = 100ccm do 125ccm
K = 125ccm do 175ccm
M = 175ccm do 250ccm
N = 250ccm do 400ccm
P = 400ccm do 600ccm
R = 600ccm do 800ccm
S = powyżej 800ccm
T = Specjalna konstrukcja
JH2 SC57A2 7M456789
Klasa motocykla
A = Komercyjne zastosowanie
B = Turystyczny
C = Sportowy
D = Terenowo / Drogowo / Sportowy
E = Moto-Cross
F = Skuter
G = Specjalny
JH2 SC57A2 7M456789
Numer modelu
28 = Fireblade od 1992 do 1995
29 = Fireblade od 1992 do 1995 (we Francji)
33 = Fireblade od 1996 do 1999
44 = Fireblade od 2000 do 2001
50 = Fireblade od 2002 do 2003
57 = Fireblade od 2004 do 2007
Powyższe dwie cyfry odnoszą się do CBR-ki,ale u NAS jest akurat
0x-i też analogicznie to jest numer modelu dla HONDY NX650 DOMINATOR. Akurat 08 w moim przypadku znaczy tyle że to nieco inny typ/wersja z produkcji we Włoszech-czego potwierdzenie zresztą będzie w dalszym oznaczeniu- która tam została przeniesiona zupełnie od roku 1995
JH2 SC57A2 7M456789 u mnie A=C
Dodatek do numeru modelu (A lub B)
JH2 SC57A2 7M456789
Miejsce kontroli (cyfry od 0 do 9 albo X)
Część 3 - Identyfikacja pojazdu
JH2 SC57A2 7M456789 u mnie 7=T
Rok produkcji
Z = 1979
A = 1980
B = 1981
C = 1982
D = 1983
E = 1984
F = 1985
G = 1986
H = 1987
J = 1988
K = 1989
L = 1990
M = 1991
N = 1992
P = 1993
R = 1994
S = 1995
T = 1996
V = 1997
W = 1998
X = 1999
Y = 2000
(1) = 2001
(2) = 2002
(3) = 2003
(4) = 2004
(5) = 2005
(6) = 2006
(7) = 2007
( 8 ) = 2008
(9) = 2009
JH2 SC57A2 7M456789
Miejsce produkcji/Fabryka
M = Hamamatsu (Japonia)
E = Barcelona (Hiszpania)
K = Kumamoto (Japonia)
F = Atessa (Włochy)
A = Ohio (USA)
JH2 SC57A2 7M456789
Numer seryjny motocykla.
Miłej analizy (by bart1noga)
Ostatnio zmieniony przez managa 2011-02-02, 15:49, w całości zmieniany 2 razy
The best info I've found on this topic so far is that Honda used 11-digit VIN#s from 1979-1995.
This is an excerpt from a german site named coyotetrips
(Honda - VIN - Vehicle Identification Number)
From 1979 to 1995 Honda had a 11-digit VIN
e.g. RD023600883
R: cc (A=up to 50, D=up to 70, H=up to 80, J=up to 125, K=up to 150, M=up to 250, N=up to 400, P=up to 600, R=up to 800, S=up to 800)
D: type of motorcycle (B=kids bike/ATC, C=Street, D=Enduro, E=OHV/Offroad bike - not street legal, F=Scooter)
02: internal production number (here NX650 Dominator)
3: version
6: series
00883: serial number
Wiek: 49 Dołączyła: 22 Maj 2011 Posty: 526 Skąd: Skoczów
Wysłany: 2012-02-25, 10:25
Hyba motor...z błędem;)
elfeti [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-27, 09:43
też mam 11 cyft... tylko dziś się Pani czepiła, że w dowodzie (oryginalny Austria) jest FD08XXXXXXX a na ramie PD08XXXXXXX i wytłumacz teraz babie, że to numery z ramy (taki jak na umowie) to właściwy VIN :) Zobaczymy co z tego dziś wyjdzie jak będę próbne blachy brał do przeglądu...
elfeti [Usunięty]
Wysłany: 2013-04-09, 14:26
no i dupa z numerem byłem dziś zarejestrować (numery czerwone do przeglądu pomimo tej różnicy wydali) teraz mówią, że to nie ma nic wspólnego z rejestracją... f*ck! No i że muszę złożyć dokumenty do wyjaśnienia... Pytanie czy miał ktoś taką sytuację? ile to może potrwać i co ryzykuję... czy od razu szukać innej ramy ? :(
Update w temacie: Jak ktoś by miał taki problem polecam wydać 200-350 na rzeczoznawcę by potwierdził odpowiednim pismem "brak ingerencji w numery ramy" i pójdzie dużo łatwiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum