Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik po remoncie, ciepły nie opdala i sie grzeje !
Autor Wiadomość
Rafał 


Dołączył: 23 Cze 2020
Posty: 12
  Wysłany: 2020-07-16, 21:15   Silnik po remoncie, ciepły nie opdala i sie grzeje !

Witam w zakupionej niedawno maszynie były wycieki oleju wiec wyjąłem silnik rozebrałem górę, zdjąłem cylinder . Było zużycie wiec zrobiłem szlif, regeneracje głowicy założyłem deko którego nie było. Gaźnik wyczyszczony nowa iglica itp. Zimny odpala na ssaniu bez problemu . Po pierwszym kilometrze chodzi bez ssania, odpala ładnie. Pózniej zaczyna gasnąc nawet jak spuszcze z gazu i ma ponad 2 tys obrotów. jak już zacznie gasnąc ciezko odpala jedynie na ssaniu bez dodania gazu. Bez ssania nie odpali i niekiedy strzeli w rurę. Zawory rozrzad 100% ok ustawione, gaznik z 15 rozkłdany i przedmuchiwany, membramy itp ok, króciec cały. filtr nowy. Żadne regulacje skladu mieszanki itp nie pomagają....
Po paru km zostawiłem go celem regulacji obrotów i zauważylem że rury wydechowe sa prawie czerwone ( czyli sie grzeje nadmiernie ). Mi sie wydaje że objawy te to cos z gaźnikiem zbyt uboga mieszanka itp . jak wspominałem gaźnik czysciłem wielokrotnie, jest bardzo prosty...
Mysle o kupnie gaźnika ale szkoda paru stówek jak nie mam pewnosci ze to jest przyczyna.

Moze ktośz kolegów miał podobne objawy.
na forum czytałem podobne objawy z odpalaniem ale nie znalazłem rozwiązania...


Proszę o pomoc![color=000000][/color]
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-07-17, 05:20   

Na moje to niestety słaba iskra, sprawdż moduł i cewkę.
Objaw miałem podobny, na ciepło słabo palił, nie mogłem wyregulowac wolnych obrotów.
Gaźnik odpuść, bo nawet jak jest źle wyregulowany to i tak to moto bedzie chodzić.
A ustawienie zaworów, może masz za ciasne luzy, ustaw 0,12 ssące, 0,13-0,15 wydech i sprawdź, 0,10 to troche za mało.
 
     
Rafał 


Dołączył: 23 Cze 2020
Posty: 12
Wysłany: 2020-07-17, 07:06   

Luzy zaworów jak trzeba (miałem luźniejsze i ksiązkowe) teraz 0,12 i 0,15.
Gaźnik czyszczony itp pare razy.
Dziwne że jak przestaje odpalac odpali na ssaniu po dłuzszym kręceniu bez ssania rzadko jak juz zapali to bez dodania gazu i potrafi strzelic w tłumik.
Gdy pojawia sie problemy z odpalaniem przy zdietej obudowie filtra psikne Plakiem pali odrazu

Podczas jazdy na wyzsych obrotach wszytko git jest moc itp..



Niby wskazani na gaźnik ale moze rzeczywiście co innego spróbuje zakupic moduł..
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-07-17, 07:48   

To nie gażnik, sprawdź układ zapłonowy, moim zdaniem zwiekszenie kompresji po remoncie spowodowało, że za słabą masz iskrę przy małych obrotach wału. Stąd też strzały przy odpalaniu, miałem to samo, wymiana świec nie pomagała, dopiero kupienie nowej cewki zapłonowej usunęło problem.
Powodzenia w grzebaniu :-D
 
     
Rafał 


Dołączył: 23 Cze 2020
Posty: 12
Wysłany: 2020-07-17, 07:58   

Dziekuje, spróbuje zmienić cewkę . Dam znac jakie efekty.
Jest jeszcze moduł ale mysle że wvcale by nie chodził ...
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2020-07-17, 11:49   

Przypomina mi to trochę dwa moje ostatnie przypadki XT600 i TT600. W obu przypadkach po remoncie pojawiły się problemy - na ssaniu ok, po zrzuceniu strzały w wydech, parchanie w gaźnik, gaśnięcie, do tego grzały się jak cholera. TT600 im bardziej ciepła, tym w ogóle przestawała działać, nie wkręcała się na obroty. Oba miały akcesoryjny wydech, a przy okazji remontu dostały też wszystkie bebechy gaźników nówka sztuka (rozpylacze, dysze, iglice). W obu przypadkach pomogło zwykłe podniesienie iglic w gaźnikach.
 
 
     
Rafał 


Dołączył: 23 Cze 2020
Posty: 12
Wysłany: 2020-07-17, 12:14   

TYLE ZE W DOMINATORZE IGLICA NIE MA REGULACJI....
 
     
Rafał 


Dołączył: 23 Cze 2020
Posty: 12
Wysłany: 2020-07-17, 21:27   

Zamontowałem na próbę cewke od auta. Znacznie się poprawiło. Więc tu był błąd choć wszystko wskazywo na gaźnik. Dziękuję za, pomoc!!!!!

Pozdrawiam
 
     
Rafał 


Dołączył: 23 Cze 2020
Posty: 12
Wysłany: 2020-07-18, 06:12   

Witam. Kolega Dario miał rację. Przyczyna była po stronie elektryki uszkodzona była cewka. Na tę chwilę założyłem samochodowa i nie ma problemu z odpalaniem prychaniem itp. Dziękuję za pomoc 😀
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-07-18, 06:53   

Nie ma problemu, cieszę się , że pomogłem.
Mi to zajęło trochę więcej czasu zanim doszedłem do sedna, też obstawiałem gaźnik, a w międzyczasie jeszcze moduł.
Z iglicą i ustawieniami też walczyłem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12