Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Nierówna praca na biegu jałowym
Autor Wiadomość
Timoti97 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Kwi 2020
Posty: 1
Skąd: Śrem
Wysłany: 2020-04-11, 13:32   Nierówna praca na biegu jałowym

Witam . Potrzebuje pomocy w diagnozie . Mam możliwość kupna Dominatora za dobre pieniądze z tym że na zimnym słychać lekkie styki w głowicy przy zrzucaniu biegów dość często gaśnie i jest nie równa praca silnika falują obroty . Mam możliwość zakupu za 2500zł i pytanie czy szykuje się coś poważnego czy przy tych objawach to zwykła regulacja gaźnika lewe powietrze przelewa się paliwo czy co . Proszę o szybką odpowiedź pozdrawiam
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2020-06-21, 16:28   

Timoti97, udało się rozwiązać problem?

Jeżeli nie i jeżeli jest taka możliwość to zwiększcie luz zaworowy na prawym zaworze wydechowym patrząc na silnik z pozycji kierowcy.
Na ten zawór działa dekompresator.
Objawy jakie opisujesz wskazują na dekompresję komory spalania - przy niskich obrotach i zbyt małym luzie na tym zaworze dekompresator zaczyna działać.

Podobne zjawisko było opisywane już na forum. Dlatego zachęcam do przeglądnięcia tematów o dekompresatorze i ustawianiu luzu zaworowego.
 
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2020-06-23, 06:39   

kmaj, kurde to chyba zjebałem z kumplem regulację zaworów... ech...

Bo obecnie mój Dominator:
1) dość ciężko pali na zimnym (nie od strzała ale nawet przy obecnych ok 20 st.C musi mieć ssanie + odpali za 5 zakręceniem, czasem za 10)
2) falują mu obroty na rozgrzanym silniku. Spadają od 1000 rpm (na granicy zgaśnięcia) po czym podskakują do 1800 - 2000 rpm
3) Na zamknięciu gazu (np. dojeżdżając do skrzyżowania) obroty spadają bardzo nisko, właśnie do 1000 rpm co powoduje, że ma tendencje do gaśnięcia

Objaw 1 był od dawna, żyję z tym jakoś.

Objawy nr 2 i 3 pojawiły się jakoś po regulacji zaworów ostatnio. Chyba do poprawki z tym zaworem przy dekompresatorze...
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2020-06-23, 11:47   

Ostasz napisał/a:
...
1) dość ciężko pali na zimnym (nie od strzała ale nawet przy obecnych ok 20 st.C musi mieć ssanie + odpali za 5 zakręceniem, czasem za 10)
2) falują mu obroty na rozgrzanym silniku. Spadają od 1000 rpm (na granicy zgaśnięcia) po czym podskakują do 1800 - 2000 rpm
3) Na zamknięciu gazu (np. dojeżdżając do skrzyżowania) obroty spadają bardzo nisko, właśnie do 1000 rpm co powoduje, że ma tendencje do gaśnięcia...


Załączający się dekompresator będzie miał wpływ na wszystkie 3 punkty.
Zrób szybki test. Zwiększ luz na zaworze z deko do wartości np.0,35-0,4 i ocenisz czy coś uległo poprawie. Chwilowe zwiększenie luzu na tym zaworze nie zaszkodzi rozrządowi.

Jeżeli chodzi o obroty to możesz je podregulować do 1100-1200 rpm.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12