Wysłany: 2020-04-11, 14:32 Nierówna praca na biegu jałowym
Witam . Potrzebuje pomocy w diagnozie . Mam możliwość kupna Dominatora za dobre pieniądze z tym że na zimnym słychać lekkie styki w głowicy przy zrzucaniu biegów dość często gaśnie i jest nie równa praca silnika falują obroty . Mam możliwość zakupu za 2500zł i pytanie czy szykuje się coś poważnego czy przy tych objawach to zwykła regulacja gaźnika lewe powietrze przelewa się paliwo czy co . Proszę o szybką odpowiedź pozdrawiam
Jeżeli nie i jeżeli jest taka możliwość to zwiększcie luz zaworowy na prawym zaworze wydechowym patrząc na silnik z pozycji kierowcy.
Na ten zawór działa dekompresator.
Objawy jakie opisujesz wskazują na dekompresję komory spalania - przy niskich obrotach i zbyt małym luzie na tym zaworze dekompresator zaczyna działać.
Podobne zjawisko było opisywane już na forum. Dlatego zachęcam do przeglądnięcia tematów o dekompresatorze i ustawianiu luzu zaworowego.
kmaj, kurde to chyba zjebałem z kumplem regulację zaworów... ech...
Bo obecnie mój Dominator:
1) dość ciężko pali na zimnym (nie od strzała ale nawet przy obecnych ok 20 st.C musi mieć ssanie + odpali za 5 zakręceniem, czasem za 10)
2) falują mu obroty na rozgrzanym silniku. Spadają od 1000 rpm (na granicy zgaśnięcia) po czym podskakują do 1800 - 2000 rpm
3) Na zamknięciu gazu (np. dojeżdżając do skrzyżowania) obroty spadają bardzo nisko, właśnie do 1000 rpm co powoduje, że ma tendencje do gaśnięcia
Objaw 1 był od dawna, żyję z tym jakoś.
Objawy nr 2 i 3 pojawiły się jakoś po regulacji zaworów ostatnio. Chyba do poprawki z tym zaworem przy dekompresatorze...
...
1) dość ciężko pali na zimnym (nie od strzała ale nawet przy obecnych ok 20 st.C musi mieć ssanie + odpali za 5 zakręceniem, czasem za 10)
2) falują mu obroty na rozgrzanym silniku. Spadają od 1000 rpm (na granicy zgaśnięcia) po czym podskakują do 1800 - 2000 rpm
3) Na zamknięciu gazu (np. dojeżdżając do skrzyżowania) obroty spadają bardzo nisko, właśnie do 1000 rpm co powoduje, że ma tendencje do gaśnięcia...
Załączający się dekompresator będzie miał wpływ na wszystkie 3 punkty.
Zrób szybki test. Zwiększ luz na zaworze z deko do wartości np.0,35-0,4 i ocenisz czy coś uległo poprawie. Chwilowe zwiększenie luzu na tym zaworze nie zaszkodzi rozrządowi.
Jeżeli chodzi o obroty to możesz je podregulować do 1100-1200 rpm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum