Ja niestety z elektroniki jestem kiepski, moje największe osiągnięcie to zamontowanie chińskich ledów z ringami.
Co do cewki to podobnie zacząłem rozumować jak Qwet po dogłębnym przeanalizowaniu tematu.
Chciałbym poprostu, żeby ta moja wyprawówka nie stanęła mi w czarnej dupie na Ukrainie.
ps. czyli rozumiem, że cewka z hondy XR 400, powinna bez problemu pracować w Dominatorze.
Co do używanej elektroniki to mam mieszane uczucia.
SUKCES!!!
Nareszcie silnik chodzi jak powinien, zbiera się super od wolnych obrotów, nie krztusi się, nie gaśnie sam z siebie, nie wypadają zapłony, kulturalnie zbiera się od dołu.
Pozostaje już teraz tylko regulacja gaźnika pod moje preferencje.
Problemem okazała się jednak cewka zapłonowa, o ile na zimnym silniku jeszcze dawała radę, to na ciepłym niestety w zakresie 1000-2500 obr gubiła iskrę, albo jej moc była słaba, co w konsekwencji prowadziło do gaśnięcia.
Jako, że dedykowana do mojego modelu cewka o numerach OEM 30500-MAN-003 nie była dostępna, kupiłem cewkę od Hondy XR400R o numerach OEM 30500-HN1-003.
podłączenie plug&play, także nie trzeba nic kombinować.
Pozostała jeszcze jazda testowa, ale już widzę, że silnik odżył.
Adziad, Qwet dziękuje za zaangażowanie i pomoc w rozwikłaniu problemu.
Dobra decyzja z zakupem cewki OEM do Hondy, jak jest kasa, to najlepsza możliwa opcja.
Jak wcześniej grzebałeś w gaźniku, podnosiłeś iglicę podkładkami, możesz spróbować ją teraz opuścić. Z mojego doświadczenia iglica jest dobrze ustawiona wtedy, gdy jej dalsze obniżenie o jakiś 1mm powoduje już nie do końca płynną reakcję na gaz na całkiem zimnym silniku. Jeśli ustawisz iglicę za wysoko, motorek będzie bardzo żwawo reagował na gaz na zimnym, ale spalanie będzie odczuwalnie wyższe.
Tak zrobiłem od razu, bo widać, że było bardzo za bogato.
Teraz mam podniesioną iglicę na podkładkach coś koło 0,8 mm.
Zobaczę jak będzie się zachowywał podczas jazdy, zapalał na zimnym oraz jak będzie działać ssanie. No i oczywiście jak będzie się kształtować spalanie.
Co do kasy to nigdy za dużo nie ma, ale pomny doświadczeniem staram się nie kupować elektroniki używanej, bo nigdy nie wiesz tak naprawdę w jakim jest stanie.
Moja cewka też działa, być może u kogoś pracowałaby w miarę poprawnie.
Będzie na zapas.
Test zrobiony, przelot około 80 km.
Wszystko jest dobrze, ani razu nie zdarzyło się wypadanie zapłonów, przerywanie na obrotach, duszenie się, czy gasnięcie na wolnych obrotach. Do tego potrafi spokojnie pracować po nagrzaniu w okolicach 1000-1200 obr i nie gaśnie.
Takie mam objawy: Gdy przyspieszam delikatnie dodając gazu w okolicy średnich obrotów łapię "dziurę mocy" silnik przerywa, jak dodam więcej gazu to dostaje kopa i ciągnie dalej. Efekt trochę podobny jak do jazdy na ssaniu. Gaźnik, zawory, coś innego ?
adziad, Poprostu strzał w 10-tkę po wymianie filtra nowy motór .......i pali o 30% mniej, nie wiedziałem, że może mieć to aż taki wpływ coby się silnik dławił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum