Jestem przed pierwszą wymianą oleju i filtra w Dominatorze.
Zakupiłem 2 literki, w manualu piszą, że z wymianą filtra trzeba wlać 1.95.
Czy jest opcja że coś mnie zaskoczy i trzeba będzie dokupić kolejnego litra? Wejdzie więcej? Potrzebuje rady bardziej doświadczonych .
pozdrawiam
simons.garage, zaskoczyć Ciebie może , że się wszystko na raz nie zmieści. Wlej najpierw do ramy około 1,4 litra, odpal silnik na kilka min. Zaciągnie z ramy to wtedy wlej resztę. Zalejesz 2L i będzie ok.
simons.garage, zaskoczyć Ciebie może , że się wszystko na raz nie zmieści. Wlej najpierw do ramy około 1,4 litra, odpal silnik na kilka min. Zaciągnie z ramy to wtedy wlej resztę. Zalejesz 2L i będzie ok.
Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 31 Skąd: Poznan
Wysłany: 2019-05-04, 19:33
Witam,
chciałem się Wam poradzić odnośnie oleju. Obecnie mam (300km temu) zalany motul 300V 5W40, jednak szybko znika, wiec nie wiem czy to był dobry wybór... Myśle na zakupem syntetyka Valvoline 4T 10W50, zlać ten co mam i zalać nowym a reszte przeznaczyć na dolewki. Jeżdżę głównie w terenie gdzie temp. waha się w granicach 100-125 st. C. Co myślicie? Z góry dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2019-05-05, 07:06
Jeżeli chodzi o pobór oleju to masz dwa wyjścia. Lejesz tani olej albo ten co lałeś. Zużycie oleju Ci raczej nie spadnie. Oleje są mieszalne. Dolewaj ten co kupisz.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2019-05-05, 07:25
Ja mieszałem różne i nigdy nie było problemu. Wprawdzie w autach ale napisałem kiedyś do znanej firmy produkującej oleje i powiedzieli śmiało mieszać i nie było znaczenia czy minerał czy syntetyk. W 2 autach przy przebiegu 300 tysięcy przechodziłem po zakupie gdzie sprzedający lał minerał, na fula i tez latam już 8 rok. Wszystko na plus.
Potwierdzam to co pisze Wojtek. Teraz wszystkie oleje są mieszalne. A opowieści o robieniu się "mleka" jak zmieszasz minerał z syntetykiem, czy też różne lepkości, rozpowszechniają starzy mechanicy, którym rzeczywiście się tak robiło ale 40 lat temu
Jeżeli zalejesz olej o większej lepkości to spożycie spadnie, ale rewelacji nie będzie. Jest jeszcze valvoline 10w60, ale u mnie deko na nim cykało non stop...
Jak naprawdę dużo pali to mozesz lać mannol favorit 15w50, jeździłem na tym trzema motorami cały poprzedni sezon, tanio i dobrze.
A sprzęgło w ogóle Ci funkcjonuje na 5w40 syntetyku? Dziwne
Potwierdzam to co pisze Wojtek. Teraz wszystkie oleje są mieszalne. A opowieści o robieniu się "mleka" jak zmieszasz minerał z syntetykiem, czy też różne lepkości, rozpowszechniają starzy mechanicy, którym rzeczywiście się tak robiło ale 40 lat temu
Jeżeli zalejesz olej o większej lepkości to spożycie spadnie, ale rewelacji nie będzie. Jest jeszcze valvoline 10w60, ale u mnie deko na nim cykało non stop...
Jak naprawdę dużo pali to mozesz lać mannol favorit 15w50, jeździłem na tym trzema motorami cały poprzedni sezon, tanio i dobrze.
A sprzęgło w ogóle Ci funkcjonuje na 5w40 syntetyku? Dziwne
Tu akurat trochę prawdy z tym mlekiem. Co prawda w aucie ale robiłem dolewkę do 10w40, 5w40 i pojawił się taki biały mleczny nalot, jakaś delikatna kawa z mlekiem. Generalnie miałem to gdzieś bo auto warte 1k ale jak komuś zalezy na sprzęcie to dolewałbym to samo
Potwierdzam to co pisze Wojtek. Teraz wszystkie oleje są mieszalne. A opowieści o robieniu się "mleka" jak zmieszasz minerał z syntetykiem, czy też różne lepkości, rozpowszechniają starzy mechanicy, którym rzeczywiście się tak robiło ale 40 lat temu
Jeżeli zalejesz olej o większej lepkości to spożycie spadnie, ale rewelacji nie będzie. Jest jeszcze valvoline 10w60, ale u mnie deko na nim cykało non stop...
Jak naprawdę dużo pali to mozesz lać mannol favorit 15w50, jeździłem na tym trzema motorami cały poprzedni sezon, tanio i dobrze.
A sprzęgło w ogóle Ci funkcjonuje na 5w40 syntetyku? Dziwne
Tu akurat trochę prawdy z tym mlekiem. Co prawda w aucie ale robiłem dolewkę do 10w40, 5w40 i pojawił się taki biały mleczny nalot, jakaś delikatna kawa z mlekiem. Generalnie miałem to gdzieś bo auto warte 1k ale jak komuś zalezy na sprzęcie to dolewałbym to samo
simons.garage, nie zgodzę się z Twoją opinią;] W samochodzie, szczególnie starym, pojawianie się mleka pod korkiem to objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą (jak pisze Bitold) i przedostawanie się płynu chłodzącego do oleju. Lub wytrącanie się wilgoci na skutek jazdy na krótkich odcinkach i niedogrzewanie silnika. Widoczne jest to szczególnie zimą.
simons.garage, nie zgodzę się z Twoją opinią;] W samochodzie, szczególnie starym, pojawianie się mleka pod korkiem to objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą (jak pisze Bitold) i przedostawanie się płynu chłodzącego do oleju. Lub wytrącanie się wilgoci na skutek jazdy na krótkich odcinkach i niedogrzewanie silnika. Widoczne jest to szczególnie zimą.
rozumiem, przyjmuję tą odpowiedz, znowu czegoś się nauczyłem
Witam mam pytanie jestem przed zmianą oleju chodzi mi o śrubę spustu oleju w silniku ja mam objechaną i będę musiał ja naciąć żeby ją odkręcić
Pytanie jaki gwint ma śruba lub gdzie taką dostanę
fredy76, sprawdź jakiś Larson czy nawet Allegro.
Polecam zakupić śrubę z takim zakończeniem magnetycznym, bo masz szansę wyłapać jakieś opiłki z oleju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum