Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
problem z pompka przyspieszajaca NX250
Autor Wiadomość
fh1216
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-10, 20:12   problem z pompka przyspieszajaca NX250

witam otoz ostatnio regulujac luz na pompce przyspieszenia w nx250 niemalze urwala sie ta "blaszka" co sie podgina zeby skasowac lub zwiekszyc luz na pompce przyspieszenia... doslownie wisi to na wlosku i jest tak jakby docisniete do tej "calej" dzwigni... nie wiem co zrobic... kupic to chyba bedzie bardzo ciezko (nie mowiac o kupnie calego gaznika...) jest to jakies aluminium lub jakis inny metal kolorowy....chocby aluminium to jak pospawa to sie to pewnie urwie bo spaw przeciez nie jest odporny na giecia.... co zrobic? sa moze jakies zestawy naprawcze czy cos?? moze dostane to w jakims sklepie?? potrzebuje rowniez tej sprezynki co ciagnie za soba ta druga dzwignie ktora wciska pompke przyspieszjaca... nie mam teraz mozliwosci zbytnio regulacji pompki...giecie calej dzwigni mija sie z celem gdyz jest cos takiego ze nie idzie , nie idzie a nagle pojdzie za duzo... mialbym jeszcze wielka prosbe. czy moglby ktos nagrac krociutki filmik ktory bedzie pokazywal jak chodzi wasza pompka w cwiartce na zgaszonym silniku? chodzi mi oto zeby zobaczyc luz na pompce , sile z jaka sie wciska itp
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-08-11, 18:24   

http://olx.pl/oferta/czes...html#b71f219c5b

cały gaźnik 140pln

To nieźle giąłeś, że się prawie urwało;]

Nie ma jednego słusznego ustawienia pompki. Instrukcja podaje luz 0,5mm. Lecz w starszych sprzętach powinno się to ustawiać eksperymentalnie, tak samo jak w gaźnikach akcesoryjnych. Luz 0.5mm powinien być tylko wyjściem do dalszych korekcji. Więc reasumując, to że ktoś wgra film jak działa to u niego nie jest adekwatne do indywidualnego ustawienia dla Twojego motocykla.

Co do sprężynki to powinna być ona naciągnięta dość mocno. Służy ona jedynie temu aby przepustnica mogła otwierać się dalej po dojściu pompki do krańca zadziałania. Gdy sprężynka będzie sflaczała to pompka będzie działała wolniej i nie będzie dawała maksymalnej dawki tryśnięcia paliwa. Jeżeli będzie mocno naciągnięta to wszystko powinno być ok. Oczywiście nie może to być połączenie np.drutem bo pompka przyspieszająca powinna dawać tryśnięcie do około 3/4 max odwinięcia rolgazu. Potem przepustnica powinna się dalej uchylać a sprężynka naciąga się i dźwignia nie pcha już pręcika od pompki.

No ale trzeba trochę ogarniać ogólnych zasad co z czym i jak gaźnik działa aby to ustawiać.

Powodzenia.


Ps

sprawdź magnesem czy to amelinium.... jak nie to idzie ratować
 
     
fh1216
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-11, 19:12   

jednak dzis to rozebralem i okazalo sie to stalowe :) :) na czasie pojde do sasiada i migomat w dlon.. dospawamy jakas blaszke i powinno byc ok. o nic tam nie bedzie raczej zawadzac z tego co patrzylem... a co do filmiku to mi wlasnie chodzi oto zeby mniej wiecej widziec jak chodzi pompka w innych nx-ach bo przy mojej za duzo kombinacji juz bylo... u mnie jest cos takiego ze jak mam malutki luz to jak odkrecam manetka np do 1/3 sprezynka nie daje rady wcisnac pompki dopiero przy ponad 1/3 juz ja wciska i idzie potem ladnie do konca... moze byc zbyt slaba juz sprezynka co nie ? no chyba ze tak oryginalnie robili zeby np nie zalewalo silnika ...dlatego filmik bylby dla mnie bardzo wazny...
 
     
SRsima 


Wiek: 42
Dołączyła: 02 Mar 2019
Posty: 48
Wysłany: 2019-05-18, 07:40   

Mam zdecydowanie za duzy odstep od pompki przyspieszacza i wydaje mi sie ,ze nie jest dociskana do konca... efekt jest wyczuwalny zwlaszcza przy starcie z jedynki, jakgdyby nie dostawala odpowiedniego szwungu (wykluczylismy juz inne opcje tego objawu i stawiamy na to,ze ten luz jest za duzy....

Jak to sie reguluje???? Trzeba kleszczami te blaszke odgiac?? Wyglada na bardzo solidna i toporna... kurde... nie chce znow czego urwac czy oslabic materialu 😏

IMG_20190518_093959.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 2,64 MB

IMG_20190518_092547.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 2,49 MB

IMG_20190518_092557.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 2,85 MB

 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2019-05-18, 17:16   

A nie ma tam żadnej śrubki która by to regulowała?
 
 
     
SRsima 


Wiek: 42
Dołączyła: 02 Mar 2019
Posty: 48
Wysłany: 2019-05-18, 18:45   

hmmmm... wszystko czym bym krecila w tym obszarze zdaje sie nie miec zadnego wplywu na ten dystans...
Pompka jest w najwyzszym mozliwym sobie punkcie i chodzi swobodnie, odbija itp
Zupelnie nie widzi mi sie wyciagac gaznika by sie temu przygladac 😉 poza tym zdarte lapy po jego montazu... juz by chyba nie daly 😏rady
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2019-05-19, 09:52   

SRsima, http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1993

Dobry masz luz na popychaczu pompki, a reguluje się poprzez podginanie blaszki ale w innym miejscu. Patrz tutorial..

Powodzenia
 
     
SRsima 


Wiek: 42
Dołączyła: 02 Mar 2019
Posty: 48
Wysłany: 2019-05-19, 17:50   

Dziekuje! Gniemy wiec (jest o ponad 10-tke wiekszy...czego moze zdj nie pokazuje). Nie upieram sie,ze to to...ale nic juz wiecej z pozostalych nie przychodzi do glowy co by moglo takie objawy dawac przy przyspieszaniu

Ps. skomplikowana ta specyfika gaznika ;)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2019-05-19, 19:26   

Jeszcze jedno jest, sam tego nie robiłem, ale z fiszek wygląda że iglica ma rowki i zapinkę. Może da się podnieść ją o jedną pozycję. Ktoś mógł tam wcześniej grzebać. Jakiś ekodrajwer mógł ją opuścić...

https://images.cmsnl.com/img/partslists/carburetor_bighu0274e1600_57dc.gif

Pozycja 2

A jak nie bedzie rowków to pozostaje podłożyć cienką podkładkę.

Gaźnik w ćwiartce jest fajny, mało skomplikowany. Daje duże możliwości tuningu ;-)
 
     
SRsima 


Wiek: 42
Dołączyła: 02 Mar 2019
Posty: 48
Wysłany: 2019-05-20, 10:12   

bardzo dziekuje za wskazowki, wszystko po kolei przerobie

adziad napisał/a:


Gaźnik w ćwiartce jest fajny, mało skomplikowany.


Dlatego jak mam teraz okazje bo motek tego wymaga - poznaje temat jak moge :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14