Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Gaśnie na wolnych obrotach.
Autor Wiadomość
mallory
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-08, 08:02   

Tym razem ja walczę z gaśnięciem na wolnych obrotach. Będzie sprawdzany ga 1/4 nik, pó 1/4 niej moduł, cewka i świeca i zobaczymy:)))
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-08, 10:02   

Rozważ też "autodekompresor" to też bardzo prawdopodobne. Szczególnie jak jest "cyk", gubi takt i gaśnie.
 
     
mallory
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-08, 14:23   

Czy można po jakichś objawach typu stuki, także zdiagnozować ten autodekompresor?
Bo u mnie silnik działa bardzo ładnie - "cicho" - nic nie stuka nic nie puka:)))
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-08, 17:43   

U niektórych deko sprawia kłopoty podczas normalnej pracy sinika (stuki, cyki, itp.). U niektórych wadliwe deko objawia się tylko gaśnięciem na wolnych (np. od czasu do czasu), przy dojazdach do świateł itp. a podczas pracy silnika deko nie emituje żadnych podejrzanych d 1/4 więków. Możesz nagrać filmik i może ktoś z wprawnym uchem coś doradzi.
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-10-10, 15:48   

mallory napisał/a:
Czy można po jakichś objawach typu stuki, także zdiagnozować ten autodekompresor?
Bo u mnie silnik działa bardzo ładnie - "cicho" - nic nie stuka nic nie puka:)))

Deko powinno robić "cyk" przy wylaczaniu moto. Przy rozruchu silnik powinien lekko kręcić a rozrusznik nie rzezic.
 
 
     
krzysiek_DTR 


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 136
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-03, 22:03   

Cześć,

Odświeżam temat, starałem się sam to ogarnąć ale w dalszym ciągu nie mogę się pozbyć gaśnięcia na wolnych obrotach. Poniżej zamieszczam film, może czyjeś ucho wychwyci co jest przyczyną (coś mechanicznego czy raczej elektryka). Podaję również całą listę rzeczy, które już zrobiłem/wymieniłem bo były kandydatami na winowajców ale niestety nie pomogły. Na dzień dzisiejszy pozostaje na mojej liście jedynie wadliwy moduł lub impulsator, a przynajmniej tylko to mi przychodzi do głowy, ale zanim rozgrzebię to dalej, może ktoś wpadnie na jeszcze inne rozwiązanie zagadki:

https://youtu.be/cCXRP83BseY

co już zostało zrobione:
- regeneracja gaźnika. Wysłany do specjalisty, zlikwidował „lewe powietrze” wpadające przez ośkę przepustnicy ale nie miało to żadnego wpływu na gaśnięcie
- nowy króciec między gaźnikiem a głowicą (stary pękł po Tukanie 2 lata temu ;) )
- wymieniony łańcuch rozrządu (stary był już dosyć dobrze wyciągnięty)
- wymienione chyba wszystkie możliwe zużywające się elementy dekompresatorów: sprężynki, płytka, rolki, generalnie wszystko co było opisane w temacie na forum
- wymienione 2 dźwigienki popychające zawory wydechowe, które miały widoczne ślady wytarcia
- regulacja zaworów. Kiedyś ustawiłem wydechowe na 0,15 zgodnie z instrukcjami na forum ale niestety pomogło to jedynie na krótką metę i problem znowu powrócił. Teraz, po wymianie zużytych elementów silnika, ustawiłem luzy zaworowe zgodnie z serwisówką w nadziei, że nadmiarowy luz nie jest już potrzebny..
- pomierzony opór na cewce, wszystko w normie podanej w serwisówce
- nowa fajka i świeca (świecę zresztą wymieniam i tak co roku)
- wszystkie kostki w instalacji rozpięte i wyczyszczone
- podczas przygasania/całkowitego gaśnięcia obrotomierz nie spada gwałtownie do zera co (mam nadzieję) oznacza, ze nie jest to wina impulsatora
- próbowałem regulować skład mieszanki ale nie było żadnej poprawy. Jeśli chodzi o regulację wolnych obrotów to im wyższe to przygasanie zdarza się rzadziej ale w dalszym ciągu jest. Na filmie wolne obroty ustawione na około 1500rpm

Kilka dni temu włożyłem silnik do ramy po wymianie wyszczególnionych wyżej elementów (części deko, łańcuch rozrządu, dźwigienki) i byłem pewny, że to załatwi sprawę. Szczerze powiedziawszy to jak pierwszy raz odpaliłem i zobaczyłem, że nadal gaśnie to się załamałem. Na częściach nigdy nie szczędziłem, praktycznie wszystko oryginał od Hondy a tu nadal taki zonk.. Chciałbym, żeby to była wina modułu bo to tania sprawa (kupię chińczyka do skuterów opisywanego na forum) i żadna robota żeby wymienić ale po tych wszystkich przejściach boję się, że to również nie pomoże.. Gwoli ścisłości: silnik podczas jazdy pracuje idealnie, ma moc, chętnie wkręca się na obroty, jedynie to gaśnięcie spędza sen z powiek.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2019-05-04, 06:13   

Nie masz komu na chwilę zamontować swojego modułu dla sprawdzenia?
Zawsze możesz komuś podesłać albo na tukanie podmienić na chwilę. Raczej rozwiało by to wątpliwości.
 
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2019-05-04, 08:49   

A czy wymieniałes dysze wolnych obrotów na większą?
 
 
     
krzysiek_DTR 


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 136
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-04, 17:56   

@wojtekk: niestety nie znam nikogo w okolicy Gdyni kto miałby Dominatora i zgodziłby się na taki zabieg. Nowy chiński moduł kosztuje na alledrogo 80zł więc chyba po prostu kupię i sprawdzę, najwyżej zostanie mi jako zapasowy.
@Calafior: ja nie wymieniałem ale co było wcześniej tego nie wiem. Ja mam Dominikę od 5 lat i przez pierwsze 3 w ogóle nie było problemów z gaśnięciem, później stopniowo robiło się coraz gorzej.

Coraz bardziej się zastanawiam czy to jednak nie jest wina gaźnika, mimo, że był niby dokłatnie przebadany i regenerowany.. Zastanawia mnie szczególnie pokrętło od regulacji wolnych obrotów, u mnie ono działa w cały świat. W sensie, że nie działa płynnie. Czasem mogę zrobić pół obrotu czy nawet więcej i nic się nie dzieje a potem minimalny ruch i nagle obroty spadają/rosną. Generalnie to pokrętło chodzi tak jakoś nierównomiernie, czasem ma większy opór a czasem mniejszy, też tak macie? No i jeszcze regulacja mieszanki, kiedyś się tym bawiłem ale to też nic nie pomogło na gaśnięcie. Za to teraz zwróciłem uwagę na świecę, ma przejechane jakieś 2tys km, wydaje mi się, że jest chyba zbyt biała (załączone zdjęcie), co by oznaczało zbyt ubogą mieszankę? Ale ja miałem tą śrubę od regulacji mieszanki wykręconą na jakieś 3,5 - 4 obroty więc powinno być całkiem bogato? Teraz podczas montażu silnika w ogóle wyzerowałem tą śrubę mieszanki do początkowych ustawień z serwisówki (wykręcona 3 obroty, japoniec) ale jak widać nie miało to żadnego wpływu na gaśnięcie. Chociaż ja tak naprawdę dalej nie wiem czy tą śrubą się reguluje dopływ paliwa czy powietrza, w wątku poświęconym regulacji mieszanki na tym forum raz piszą, że wykręcanie wzbogaca mieszankę a raz, że zubaża. Serwisówka tego nie wyjaśnia więc nie mam pojęcia komu wierzyć ;)

swieca2.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 210,44 KB

 
 
     
Kubeko 
GÓRAL ŻYWIEC


Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 512
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2019-05-04, 18:16   

Odczep się pan od gaźnika. Z filmu wynika że pracuje prawie równo. Dla mnie wypada losowo zapłon. Stąd to przezywanie jak wypadnie jeden. Jak wypadnie więcej to gaśnie. Sprawdził bym jeszcze wyłącznik zapłonu a potem zamówiłbym moduł chinola.
 
     
krzysiek_DTR 


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 136
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-04, 19:12   

Dzięki Kubeko, trochę mnie podniosłeś na duchu :-) Oby to było to, dam znać jak się sytuacja rozwinie. Pozdrawiam!
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2019-05-05, 07:23   

Od modułu powinieneś zacząć bo to usterka, która prędzej czy później dotyka każdego dominatora i xr650l. Wiem co mówię bo we wszystkich 3 rfvc które miałem musiałem moduł naprawiać. Naprawiałem też kolegom z forum. Dodatkowo sam pomiar cewki wn nic nie daje, bo może mieć przebicie na izolacji dopiero pod wysokim napięciem. Trzeba wymienić.


Cytat:
Zastanawia mnie szczególnie pokrętło od regulacji wolnych obrotów


w rd02 pokrętło jest na cięgnie, a nie bezpośrednio śrubą w gaźnik. To powoduje taką dziwną skokową pracę. Sam zresztą tam zajrzyj i obczaj, a zrozumiesz dlaczego się tak dzieje...
 
     
krzysiek_DTR 


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 136
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-09, 19:24   

Dzisiaj dotarł do mnie chiński moduł AW0036, skalibrowany i podłączony zgodnie z instrukcjami z forum.. Nic to nie dało, gaśnie dokładnie tak samo jak wcześniej. Jedyne co jest inne, to że na tym chińskim module strasznie wolno schodzi z obrotów ale może one tak już po prostu mają? Ręce mi opadły, gdyby nie to, że władowałem już w ten sprzęt tyle pieniędzy i czasu to chyba wystawiłbym go na sprzedaż. Bardzo lubiłem Dominikę ale mam już zwyczajnie dosyć jej fochów. Teraz na celowniku niby cewka ale po tym wszystkim już zwyczajnie nie wierzę, że to pomoże. Ileż można wymieniać części po omacku?

Update: Cewka wymieniona na nową, nic to nie dało. Gaśnie dalej tak samo. Wróciłem do punktu wyjścia, chyba spróbuję jeszcze raz obadać dokładnie gaźnik ale jeśli tam nic nie znajdę to już nie mam więcej pomysłów.
 
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2019-06-24, 16:18   

krzysiek_DTR, z ciekawości jak się zakończył temat? ;-)
 
     
krzysiek_DTR 


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 136
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-06-25, 22:04   

W skrócie? Zakończył się ch**owo :mrgreen: Rozgrzebałem gaźnik a co się działo później możesz przeczytać w osobnym wątku:

http://hondadominator.pl/viewtopic.php?p=54053

Generalnie nie udało mi się naprawić gaśnięcia na wolnych obrotach i raczej szybko nie będę się ponownie za to zabierał ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15