Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Tłok Prox
Autor Wiadomość
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2018-09-18, 05:44   

Adziad a powiedz ten Dave's mod to naprawdę daje taką różnicę?
Zastanawiam się nad tym zastosowaniem u siebie, jak skończe remont silnika, apropo też będę go składał na Proxie. Myślę, jednak że najpierw go dotrę na standardowych ustawieniach gaźnika, a później pewnie będę modził.
Oprócz obniżenia iglicy, wywiercenia otworów i zmiany dyszy na 155 coś jest tam jeszcze do przerobienia na co trzeba uważać? Gdzie najlepiej dostać taką dyszę?
Efekt uboczny spalanie? Dużo więcej spala paliwa, bardzo to jest odczuwalne?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-09-18, 06:00   

dario9z, iglicę podnosimy. Ja zastosowałem dyszę 157,5 i nie zauważyłem jakiegoś przyrostu spalania a spadek temperatury tak. Akurat jak byś to zrobił przed docieraniem to lepiej dla silnika bo lepsze odprowadzenie ciepła.
 
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2018-09-18, 06:44   

OK, muszę dokładnie przyjrzeć się temu modowi, narazie czytałem go pobieżnie, w sobotę będę czyścił gaźnik, to zobaczę co tam jest w środku, może akurat już ktoś cośtam grzebał, tego nie wiem. Ogólnie rozumiem że silnik dostaje bardziej bogatą mieszankę. Gdzie najlepiej kupić dysze?
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-09-18, 08:03   

A sprawdzaliscie czy nie ma za bogato z większą dyszą? Bo teoretycznie z większą dyszą powinno iść też dostarczenie nieco więcej tlenu do mieszanki.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-09-18, 12:57   

Bicio, dokładnie jak piszesz, Mody opisywane przez owego Dejwa zakładają otwarcie airboxu, czyli wywalenie tego dziwnego wlotu powietrza "snorkela" i zastosowanie gąbkowego filtra w miejsce papierowego. Wydechy mają zostać standardowe.

U mnie na 155 działa dobrze, gdy wkładałem 160 to na maksymalnych obrotach się przydławiał.

Ogólnie jest już temat o tych modyfikacjach, więc nie zaśmiecajmy może tego wątku...
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-09-18, 18:01   

Ok, o to mi chodziło.
 
 
     
loomos 


Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2019
Posty: 3
Wysłany: 2019-02-02, 19:08   Porównanie tłok PROX i OEM(HONDA)

Witam wszystkich
Z uwagi iż przeprowadzam generalny remont mojego NX i jedną z części jakie wymieniam jest Tłok poniżej przedstawiam porównanie pomiędzy tłokiem OEM (tłok działał w cylindrze od nowości czyli 26 lat, zgodnie z oficjalną informacją sprzedawcy 28kkm, - trochę nie chce mi się wierzyć) a tłokiem PROX o numerze 01.1660.050.
Z uwagi iż zgodnie z tym co piszą koledzy na forum i z informacji w instrukcji na stronie PROX tłok wykonany w technologii OEM więc pasowanie powinno być zgodnie z serwisówką czyli 0,02 do 0,05. u mnie wykonany na pasowanie 0,04.(zobaczymy jak złożę co będzie się działo, nie omieszkam podzielić się wrażeniami.

Pierscienie_PROX_OEM.JPG
Porównanie pierścieni.
Największa różnica między PROX a OEM to pierścień olejowy. Pierścienie 1 i 2 PROX i OEM ciężko porównać gdyż OEM pracowały już 26 lat a PROX a kartonika.
Plik ściągnięto 5 raz(y) 3,5 MB

Sworzeń_PROX_OEM.JPG
Porównanie sworzeń PROX i OEM. waga PROX 126g, waga OEM 136g.
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,45 MB

waga_OEM.JPG
Waga OEM
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,18 MB

Waga_PROX.JPG
Waga PROX
Plik ściągnięto 1 raz(y) 849,9 KB

PROX_OEM_Dół.JPG
Widok od dołu, najważniejsza różnica brak otworów smarujących sworzeń(lepsze-gorsze rozwiązanie sam nie wiem).
Plik ściągnięto 5 raz(y) 3,16 MB

PROX_OEM_90.JPG
Widok wzdłuż osi sworznia.
Plik ściągnięto 6 raz(y) 2,8 MB

PROX_OEM.JPG
Widok z osi symetrii korbowodu
PROX cztery otwory odprowadzenia oleju, OEM po pięć.
Plik ściągnięto 5 raz(y) 2,93 MB

 
     
tom cio 


Wiek: 30
Dołączył: 11 Gru 2018
Posty: 15
Wysłany: 2019-02-16, 08:28   

Lzejszy tlok tylko na plus, pierscienie olejowe obecnie sa czesto spotykane takiego typu - dzialaja dobrze wiec bez obaw. Zmierz sobie wymiar od sworznia do denka, jesli tam jest to samo to smialo zakladaj, to nic ze troche nizszy. Sworzen moze byc smarowany od gory otworami olejowymi od pierscienia olejowego.
 
     
Franz 


Wiek: 64
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 48
Skąd: Świeradów Zdrój
Wysłany: 2019-02-18, 09:29   

Z ciekawosci zapytam - dlaczego zakładacie Proxy ,OMP kiedy oryginalne tłoki i pierscienie
są dostępne i nie kosztują Bóg wie jaką kasę.
Oryginał STD to 95 euro a 1 i następne szlify to 85 euro
Taki OMP to przynajmniej 300 zł czyli oryginał zaledwie o niecałą stówkę wiecej
Za komplet oryginalnych pierscieni płaciłem niedawno 55 euro - ebay

W XRL załozyłem ( Motomax) chłodnicę XR 400 . Temperatura spadła o 20"
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2019-02-18, 10:07   

Franz, zakładamy proxy bo maks. wymiar oryginału to 100,50mm
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14