Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pomieszaniec xr z xl
Autor Wiadomość
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
  Wysłany: 2018-12-02, 19:31   Pomieszaniec xr z xl

Cześć znawcy!!! Ciągle składam sobie nowy motocykl, ponieważ kiedy kupowałem silnik do mojej ramy xr600r z 93 roku, nie wiedziałem tylu różnic między modelami xr,xl itd. popełniłem błąd kupując silnik od hondy xl600r z 85 myśląc że to wszystko jedno, jak się okazało nie jest! Napotkałem kila problemów, zaczynając od doboru mocowań silnika, przez przewody olejowe (wszystkie trzy) te problemy udało mi się rozwiązać. Zostały mi dwa problemy do pierwszej próby uruchomienia silnika, układ zasilania paliwem (gaźnik/króciec gaźnika)ponieważ jak wszyscy wiedzą i ja już też wiem, że xl600l jest zasilana przez dwa gaźniki i ma w głowicy dwa osobne kanały dolotowe, do czego airbox xr,y nie jest przystosowany, chcę założyć jeden gaźnik minuki tm40 i przez jakiś customowy króciec połączyć go z silnikiem.
Drugi problem to układ zapłonowy,udało mi się zdobyć oryginalną wiązkę elektryczną od tego silnika razem z modułem, dwoma regulatorami i cewką, ale nie wiem gdzie podłączyć jeden z regulatorów który nie ma kostki, tylko dwa przewody (biało/żółty i zielony) ten pierwszy znalazłem w tym gąszczu kabli ale z zielonym mam problem, bo w wiązce jest mnóstwo wolnych zielony przewodów które nie prowadzą do niczego, ze schematu oczywiście wynika, że wszystko łączy się ze wszystkim w całość, więc nie wiem gdzie podłączyć ten regulator z radiatorem na obudowie i nie wiem co jest jeszcze potrzebne żeby uzyskać iskrę, bo kostek jest pełno, małe i duże a wszystko się ze sobą łączy. xl ma akumulator, tu go nie będzie, więc co zrobić z przewodami od akumulatora? Chcę żeby cała elektryka była zasilana z silnika, będzie słabo świecić, ale nie ma innego wyjścia. mam nadzieję, że jak podłączę moduł, obydwa regulatory,cewkę, impulsator i alternator to iskra się pojawi na świecy. Jeżeli cokolwiek zrozumieliście z tej popieprzonej opowieści to proszę o pomoc i sugestie.

Dzięki :)
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-12-02, 20:03   

-------> skup złomu
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-12-02, 20:39   

Artek jak będziesz czegoś silnikowego potrzebował to zapraszam ale kur... znów się wpakowałeś.
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2018-12-02, 21:21   

Artek, powodzenia ci życzę , ostro po bandzie poszedłeś ale trzymam kciuki i czekam na inaugurację .
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2018-12-02, 22:22   

Nie no Bicio więcej optymizmu! Jakiejś wiary potrzebuję, dobrego słowa w tej jak że beznadziejnej sytuacji.
 
 
     
nav 
XR ęduro & sumo


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 64
Skąd: Warszawa Ochota
Wysłany: 2018-12-03, 07:54   

Regulator z dwoma kablami reguluje prąd zmienny i wpinasz go równolegle w układ. Zielony do masy, biało-żółty do przewodu idącego ze statora do przedniej lampy.

Pewnie masz tak samo jak u mnie - dwa układy ze wspólną masą. Zamiast akumulatora powinieneś zastosować odpowiednio duży kondensator, inaczej nadmiar prądu będzie palił instalację.

Do zapłonu potrzebujesz sygnału z impulsatora, sprawnego statora, podłączonej cewki, świecy i modułu. Moduł prawdopodobnie zasilasz prosto ze statora osobnym kablem.
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2018-12-03, 12:54   

Dzięki nav! Powoli zaczyna mi się to układać, już chyba wiem gdzie konkretnie podłączyć regulator, trzeba to wszystko podłączyć i się przekonać czy pojawi się iskra. Impulsator będzie podłączony, startor też, cewka podłączona, regulatory podłączę i moduł też jest wpięty w instalację. Ale nie mam pewności czy to wystarczy do uzyskania iskry, jak cała reszta po za tym co nadmieniłem będzie odłączona, łącznie z przewodami WN, czy nie trzeba jakoś zamknąć obwodu? Czy te przewody nie powinny być podłączone do akumulatora żeby to ruszyło.
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2018-12-03, 20:23   

Nav a powiedz jak w ten układ zastosować kondensator, jeżeli tam występuje prąd stały, nie przemienny.
 
 
     
nav 
XR ęduro & sumo


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 64
Skąd: Warszawa Ochota
Wysłany: 2018-12-04, 14:31   

Kondensator robi rolę akumulatora, wygładzając skoki. Wpiąć pewnie trzeba między masę a +12VDC. Nie wnikałem jak jest zrobione to w tym regulatorze https://www.regulatorrect...ages/RR167.jpg, ale pewnie powinno być wpięte tak samo jak akumulator. Normalnie rolę wygładzania roli akumulator :)
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2018-12-04, 19:04   

Nav, dzięki! Nie zaszkodzi spróbować, mógłbyś podać jeszcze raz ten link? Bo ten ma jakiś problem :/, mnie nie chce się otworzyć.
 
 
     
nav 
XR ęduro & sumo


Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 64
Skąd: Warszawa Ochota
Wysłany: 2018-12-05, 06:08   

Wpisz w Google rr167 i wybierz grafikę.
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2018-12-05, 08:52   

Dzięki nav! Drogi w Pi***du ale zaryzykuję.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13