W jednym z postów napisałeś:
- impulsator OK
w ostatnim:
Hej, wszystko już jasne.
Impulsator był za daleko od wału.../wiem, nie ma regulacji, ale wystarczyło delikatnie śrubokrętem go przygiąć i jest ok - sprawdzany diodą/
Także wcale o imulsator nie chodziło........ech szkoda sensu
Sweb [Usunięty]
Wysłany: 2018-01-16, 12:31
Bart76 napisał/a:
W jednym z postów napisałeś:
- impulsator OK
w ostatnim:
Hej, wszystko już jasne.
Impulsator był za daleko od wału.../wiem, nie ma regulacji, ale wystarczyło delikatnie śrubokrętem go przygiąć i jest ok - sprawdzany diodą/
Także wcale o imulsator nie chodziło........ech szkoda sensu
nasz jeden dominator nie odpala na stopce bocznej. jak odpali to już można rozłożyć stopkę i działa. Sprawdź impulsator i czy idzie napięcie po przełączniku zapłonu na moduł, Jak rozkładałeś silnik to sprawdź to co Bart pisze. Jak złożyłeś na odwrót to zapłon nie będzie wyzwalany. Jeżeli masz pewność, że cewka kabel wn i świeca sprawne to musisz sprawdzić obwód impulsatora który idzie bezpośrednio na moduł. Magneto nie ma tu nic do gadania bo zasilanie na moduł i iskrę idzie z aku. Magneto w dominatorze , a zarazem w xr650l jedynie odpowiada za doładowywanie akumulatora przez regulator. Przy rozruchu napięcie na magneto będzie symboliczne, pojawi się dopiero przy wyższych obrotach.
Widzisz na schemacie, że magneto idzie tylko przez regulator do aku?? Zapłon i zasilanie jest z aku
Napisz jeszcze w jakich okolicznościach iskra zniknęła. Podmień moduł z dominatora. Sprawdzając oczywiście czy w xr650l jest czujnik stopki bocznej tak jak w dominatorze. Bo jak nie ma to będzie trzeba trochę pomostkować masę... Były chyba też xr650l z czujnikiem i bez niego.
Temat odgrzewam - napisałeś że prąd na świecę idzie z aku. Może i tak, ale założyłem
w XRL kickstarter i motocykl odpala z całkowicie rozladowanym akumulatorem
Nawet na światłach które przy próbie odpalenia zajarza się też na krótko.
Jeśli silnik chwyci to świecą
Franz, Chyba zależy od tego co kto uważa za "całkowicie rozładowany akumulator" czy to 9V czy 3V.
Trzeba by zrobić eksperyment i odpiąć klemę.
Ale rok temu miałem przypadek, że cela mi poszła w aku i nie chciała xr650l odpalić na pych, dopiero jak postukało się w aku i zaczynały świecić kontrolki (luzu) to silnik odpalał na pych. Oczywiście gdy tylko dotknąłem przycisku rozrusznika cela znowu się rozwierała i stukanie od nowa..
Ale z ciekawości jeszcze kiedyś to raz sprawdzę odpinając klemę, choć nie jest to z byt zdrowe dla regulatora.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum