Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
modyfikacje gaznika - opis znaleziony w necie
Autor Wiadomość
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-21, 15:49   modyfikacje gaznika - opis znaleziony w necie

Czesc!

na stronie http://www.4strokes.com/tech/honda/xr650lcarbmods/ znalazlem modyfikacje gaznika, zastanawiam sie nad wprowadzeniem tych zmian w swoim gazniku, przeczytalem, wiem o co chodzi(mam taka nadzieje ) ale chcialbym uslyszec, krytyczne lub nie, slowa z waszej strony, prosze merytorycznie z argumentami bez zbednych "tekstow", mysle ze temat jest dosc ciekawy.
Ostatnio zmieniony przez YAGO 2011-03-21, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-21, 17:07   

Jeśli ma się kase można szaleć :)
Filtr powietrza K&N to 130zl + do tego nowe dysze. I trzeba snorkel wywalić. Jak się uda za pierwszym razem będzie OK. Ale jeśli nie to jest zabawa z dobieraniem dysz i sprawdzaniem mocy/mieszanki . Do tego przydałby się konkretny sprzęt.
A czy warto? Kiedyś sie zastanawiałem i stwierdziłem że dużo mocy to nie wykrzesa, a swoje spalanie na trasie 4,75 bardzo lubie :-) a po modach na pewno pujdzie do góry..
 
     
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-21, 18:50   

chyba nie przeczytales tego co tam jest :)
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-21, 18:52   

Dlaczego tak uważasz? I popraw linka bo nie działa :)
 
     
YAGO
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-21, 20:43   

poprawilem, dzieki, przekleilem poprostu caly swoj post z innego forum i nie zwrocilem uwagi :)

uwazam ze nie przeczytales bo wspoinasz o zabawie i kasie :), ale spoko mzoe sie porostu nei dokonca zrozumielismy, nie wazne :) mi najbardziej zalezalo na dyskusji i wyjasnieniu niektorych zmian, to ze ogolnei chodzi o wpakowanie wiekrzej ilosci mieszanki do cylindra to spoko rozumiem, natomiast nie dokonca wiem po co sa dziurki, do czego sluzy ta plastikowa nakladka w gazniku itp. i generalnei zastanawiam sie czy faktycznie silnik bedzie nietyle mocniejszy bo w to nie wierze specjalnie ale zmieni charakterstyke a szczegolnie odpowiedz na przeputnice w zakresie 3-4tys
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-21, 21:19   

Ahh.. Trzeba było trochę inaczej sformułować pytanie :)
Podkładka - wzbogaca mieszankę na starcie i pozwala na większe otwarcie się przepustnicy
Plastikowa nakładka - ta co trzyma iglice? Ona jest tylko mocowaniem
Dwie dziurki - nie jestem ekspertem ale sądzę, że to ma za zadanie zwiększyć prędkość wyrównywania się ciśnienie pomiędzy gardzielą ga 1/4 nika a komorą w której jest membrana i przepustnica. Większe dziury = szybsze 'zassanie' powietrza z wewnątrz = szybsze uniesienie przepustnicy. To moja wersja ;-)
Jak się zmieni charakterystyka nie wiem - pewnie trzeba wykonać wszystkie kroki, żeby poczuć różnicę.
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2011-03-22, 19:39   

http://moto-klinika.skip....roducts_id=3231
a może taki ga 1/4 nik zamontować ?
tylko ta kasa ponoć xr na tym wymiata !!!1
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-03-27, 00:09   

Yago,nie prościej i taniej bedzie spróbować z ga 1/4 nikiem z XRy?
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-09-04, 14:43   

Odgrzewam kotlet.

Zrobiłem te wszystkie mody. Spalanie nieznacznie wzrosło do około 6L/100km przy jeździe szosowej 100-110km/h , ale reakcja na gaz jest podobna jak by się zainstalowało gaźnik z pompką przyspieszającą. Silnik ma o wiele lepszą reakcję na gaz. Wbrew pozorom dość dużo dodało to jadu tej starej konstrukcji.
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2018-09-20, 12:24   

To jest opis modyfikacji gaźnika przez motormaniaka:
"mam gaźnik oryginalny, ale zmotany. Opis przeróbki umieściłem w opisie przeróbki motocykla na tym forum wzorując się "xr 650 Dave mods" z małą korektą. Iglica nie jest podniesiona przez podkładkę pod "grzybkiem" lecz opuszczona poprzez lekkie rozwiercenie w stożek otworu w przepustnicy i lekkie podpiłowanie grzybka. opuszczenie wynosi około 1,2 mm. Pozostałe modyfikacje to większa dysza główna 155, powiększone kanały powietrza w przepustnicy- szybciej reaguje na gaz. "
On z tego co rozumiem opuścił iglicę, a nie podniósł, przez co uzyskał mniejsze spalanie przy zadawalającej dynamice silnika. Dobrze to zrozumiałem?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-09-20, 16:54   

dario9z, No to wszystko w zależności czego kto oczekuje, gdy zależy Tobie na większej kąśliwości w środkowym zakresie obrotów to iglicę podnosisz (dajesz podkładki). Gdy na ekonomii to obniżasz. Niezbyt jedno z drugim idzie w parze.

Miałem w xr650l, gdzie jest ten sam silnik z tym samym typem gaźnika, ustawienie właśnie w tą ekonomiczną stronę do tego stopnia, że silnik był straszliwie mulisty i na dodatek grzał się. Więc spalanie typu 4,5L/100km było nie tym co chciałem osiągnąć kosztem wytrzymałości silnika i osiągów.

Po wprowadzeniu modów tak jak to opisuje Dave (między innymi podniesienie iglicy) spalanie wzrosło do ok 6l na asfalcie i nawet nie wiem ilu w terenie, coś około 8-9 myślę przy dość ostrym traktowaniu. Ale zachowanie silnika jest praktycznie nie do porównania.

Powinieneś sam spróbować pokombinować i znaleźć ustawienie które będzie właśnie Tobie pasować, niezależnie od tego że ktoś pisze o opuszczeniu czy podniesieniu iglicy. To tylko sugestie, punkt wyjściowy, które całkowicie mogą mijać się z Twoimi potrzebami.
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2018-09-20, 17:00   

OK, czyli dobrze zrozumiałem, trzeba znaleźć swój złoty środek. Pytam bo nie chcę błądzić, a skorzystać z gotowych rozwiązań skoro już to ktoś przerabiał.
 
     
maliq85 
Paweł MALIK


Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: CZN,PGN, CIN, CMG
Wysłany: 2019-03-09, 08:28   

usprawniłem gaźnik przy czyszczeniu w moim dominatorze i różnica jest duuuża na +. Moto wstaje na koło z gazu na 2 biegu oraz zachowuje się jak na klasycznym mechanicznym gaźniku ;] zrobiłem tak: dysza ori 148, dwa otwory przepustnicy powiększone, mała podkładka pod iglicą, wywalony plastik wokół dyszy głównej, śruba składu mieszanki wykręcona na 3,5 obrotu[rd02 japonia], skrócona sprężyna przepustnicy o 2,5 zwoja, snorkel przerobiony-wycięte przegrody między trzema kanałami oraz usunięty dopalacz spalin egr lub jak tam się zwie to dziadoskie ustrojstwo z lewej strony cylindra. Jakby ktoś coś to służę pomocą :D
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2019-03-09, 11:13   

Jak by ktoś chciał to mam Mikuni Tm40 pasujący p&p.
 
 
     
Calafior 


Zabezpieczenie: 19792
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 445
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2019-03-09, 14:19   

Tomek PW.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13