Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Temperatura oleju w silniku Dominatora
Autor Wiadomość
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2018-06-06, 10:05   

wojtekk, kurła, to jeszcze zrobię test na sprawność termometru (tak w razie W) oraz zdejmę wysoki błotnik żeby zobczyć czy jest różnica w porównywalnych warunkach.

No trochę lipa taką wysoką temperaturę utrzymywać, te 140 st. C mnie martwi szczególnie.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-06-06, 10:08   

Ja mam wysoki błotnik.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-06-06, 11:11   

Ostasz, Może coś nie tak z termometrem, przy około 130-135 stopniach sprzęgło już zaczyna tak puchnąć, że ciągnie i nie idzie luzu wbić. U mnie nawet na ostatnim tukanie po 6stym kłodzku było około 120stopni...
 
     
Franz 


Wiek: 64
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 48
Skąd: Świeradów Zdrój
Wysłany: 2018-06-10, 07:56   

U mnie w XRL 650 takie same temperatury. Mieszanka ustawiona była na b. bogato- dysza
155. Bedzie 152
Teraz jest na warsztacie u motomaxa. Wyszło ,ze dużo nagaru na tłoku i głowicy.
Myślę ,że montaż małej chłodnicy od XR 400 poprawi sytuację.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-06-10, 20:15   

Franz, u mnie w xrl 650 pomogło podniesienie iglicy podkładką ok 0,5mm dysze 55 i 152, wcześniej na fabrycznym ustawieniu gaźnika to przy spokojnej jeździe non stop 120 stopni...
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2018-06-10, 22:50   

adziad, Franz, rozumiem, że tutaj warto się przyjrzeć regulacji gaźnika i ustawieniu mieszanki? Bo to też może być przyczyna?

Dodam, że jak mam ten motocykl już ponad 3 lata, to nie ruszałem nigdy gaźnika.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-06-11, 05:43   

Gaźnik, zawory, filtr powietrza nawet jak zmienisz przełożenia to może coś się zmienić.
Ja mam na bogato. Dysza główna 157,5 ta od wolnych fabryczna chyba 48 jak się nie mylę. Iglica podniesiona o 0,5mm. i rozwiercone 2 otworki na większe( w tym tłoczku od membrany) jak to robiło kilku ludków.
Adziad dysze zmieniałeś od wolnych i główną czy w xr którąś zostawiłeś oryginalną?
U mnie w oryginale były 48/148.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-06-12, 18:56   

wojtekk, dysze w oryginale w xr650l u mnie były 50/152, te 2 otwory o których piszesz były dużo mniejsze na średnicy niż oryginalne w gaźniku od dominatora, airbox zatkany był solidną zwężką (snorkelem).

Przy takich ustawieniach motor nie dość że nie jechał to jeszcze się grzał strasznie.

Przed tukanem wywaliłem snorkel, rozwierciłem te 2 otwory na większe 3,8mm, podniosłem iglicę o 0,5mm podkładką, wstawiłem filtr gąbkowy, dysze 55/158 (było za bogato i wróciłem do 55/152). Wydech oryginał.

Silnik dostał kopa, szedł z gazu na 3cim biegu przy przełożeniach 14/45. No i nieznacznie przekraczał 120 stopni na oleju podczas 6ściu okrążeń kłodzka na tukanie.

Ale niestety wcześniej zbyt długo działał na zbyt ubogiej mieszance, jeszcze kupiłem go po zatarciu więc skończyło się wypadnięciem gniazda wydechowego:/


Ogólnie robiłem na podstawie https://4strokes.com/viewtopic.php?t=2

Różnica jest ogromna względem oryginalnych ustawień jeżeli chodzi o temperaturę silnika i oddawanie mocy.



edyta:

Jeszcze dopalanie spalin wywaliłem. Nie wiem na ile to ma wpływ, ale system dopalania wprowadza dodatkowy tlen do kolektorów jeszcze w głowicy i dopala pozostałe paliwo w gazach wylotowych, czyli jednak powoduje wzrost temperatury..
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-06-13, 06:31   

Zastanawiam się czy coś da zmiana dyszy wolnych u mnie z 48 na 55. Dokładnie z tej stronki co piszesz robiłem moda ale właśnie nie zmieniłem tej od wolnych choć ją kupiłem i tak leży 2 rok w kartoniku. Resztę modów poczyniłem. Dolot mam w oryginale za wyjątkiem filtra k&n.
 
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2018-08-10, 07:33   

Mała aktualizacja:
Poprzedni weekend jeździłem z Alibabą, było dość ciepło (u Darka na GSie szczytowo temp. powietrza była 32 st. C) - Dominator na oleju łapał między 120 st. C a 135 st C. Najczęściej jeździłem z 130 st C. Jak temp zaczęła przekraczać 135 st. C to chyba raz zarządziłem postój ;-)

ale

Po wyjeździe ponowie wziąłem termometr na sprawdzenie. Dwa testy - zamrażarka i -18 st.C ustawione, termometr pokazuje -16 st.
Test wrzącej wody termometr pokazuje równo 100 st. C.

ale

Jak się ten temometr "popuka" to można sobie ustawić temp. np. 120 st.C we wrzątku. Więcej nie pokaże, ale też nie spadnie. Możliwe jest "wyzerowanie" poprzez umiejętne "popukanie".

Wniosek: termometr pokazuje dobrą temperaturę jeśli nie jest "niepokojony" :-) Ale wibrowanie/trzęsienie nim powoduje, że wskazówka żyje własnym życiem względem tego, co powinno wynikać z (pewnie) bimetalu, który "wychyla" tą wskazówkę.
Zatem tak do końca nie wiem z jaką temperaturą jeździłem. Dość często obserwowałem tą wskazówkę i widziałem, że potrafiła skokowo po odkręceniu manety wskoczyć z 120 na 130 st.C i prawdopodobnie głownie przez wibracje - dlatego myślę, że jednak 120 st. C było najczęstszą temp.

Wniosek 2: trzeba poszukać nowy termometr, który będzie pasował w tą tuleję, którą mam do wkręcania w miejsce bagnetu ;-)
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2018-08-10, 19:42   

Ostasz, jak odkręcisz manetę termometr zawsze skacze :mrgreen: Jesteś za bardzo drbiazgowy ;-)
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-08-16, 21:26   

Ostasz napisał/a:

Wniosek 2: trzeba poszukać nowy termometr, który będzie pasował w tą tuleję, którą mam do wkręcania w miejsce bagnetu ;-)


Poszukaj motocykla, który będzie pasował na gwint od termometru. To na dłuższą metę lepsze rozwiązanie :-D
 
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2018-08-17, 11:44   

Bicio napisał/a:

Poszukaj motocykla, który będzie pasował na gwint od termometru. To na dłuższą metę lepsze rozwiązanie :-D


Jest to myśl ale znalazłem taki chyba pasujący termometr ze świnią i krową więc najpierw sprawdzę czy ten będzie pasował :-D
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-08-17, 20:22   

Ostasz, dobijaj max do świni :mrgreen:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13