Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Stukanie w motorowni
Autor Wiadomość
dannytbg
[Usunięty]

  Wysłany: 2018-05-07, 16:35   Stukanie w motorowni

Witam poczytałem trochę forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem ze stukami w silniku.Deko zdemontowane jak stukało tak stuka. Motor wyskoczył z ram i po rozebraniu góry na korbie luzów nie stwierdzam. Zawory i gniazda również wyglądają ok. Jedyne co mnie zastanawia to czemu tłok taki porysowany poniżej pierścieni po obydwu stronach może to on tak stukał. choc jak pisałem luzów na korowodzie nie ma.Ja już więcej pomysłów nie mam co go boli....może ktoś coś podpowie. Silnik palił i chodził do końca jedyne co może ciut więcej ostatnio lubił przydymić oczywiście poziom oleju sprawdzany i uzupełniany był na bieżąco

IMG_20180507_173717.jpg
W gładzi cylindra również występują takie rysy jednak nie wyczuwalne są pod palcem
Plik ściągnięto 12 raz(y) 4,12 MB

IMG_20180507_173649.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 4,34 MB

IMG_20180507_173632.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 4,08 MB

 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2018-05-07, 17:47   

Nawet mocno zużyty, zowalizowany tłok potrafi stukać w cylindrze, a co dopiero tak zatarty.
 
     
Bart76 
Wolverine


Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 438
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 2018-05-07, 18:13   

tłoczysko zjechane to i pierścieni już razcej nie ma stąd pije oliwe i dymi :-/
choć kto wie może to jakieś inne czary
 
 
     
dannytbg
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-07, 18:50   

Czyli nowy tłok+ szlif powinno go uciszyć, czy radzicie jeszcze przy okazji zrobić głowice, rozrząd , moto ma nalatane 48 tys także chyba pasuje .
 
     
Bart76 
Wolverine


Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 438
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 2018-05-07, 19:41   

na moje oko daj cylek z tłokiem do pomiaru i wyjdzie co i jak (porównaj z serwisówka) co do głowicy i nierzadu to raczej profilaktyka co by dwa razy ewentualnie nie dłubać, choć sprężynkę napinacza roz. to tak na 90% bym wymienił bo droga nie jest a sprawna wspomaga działanie luźniejszego łańcucha. kuknij jak wygląda wałek + koniki; sprężynka pod dyszę smarującą wałek itp itd na spokojnie :lol: poczytaj poszukaj -na tym wyjątkowym forum jest mega info na te tematy - doktoraty wręcz, także miłej lektury i radości z RFVC :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-08, 17:14   

Jaki przebieg motora ? jaki to był stuk czy jednostajny i taki sam cały czas i być może po nagrzaniu troche milkło ? Przepatrz dokładnie i na spokojnie dobrze wymyty sworzeń i główkę korby, lub sworzeń-tłok
ja miałem właśnie tak i wina była główka korby.
http://hondadominator.pl/...er=asc&start=15
 
     
dannytbg
[Usunięty]

Wysłany: 2018-07-12, 09:44   

Dziękuję za podpowiedzi, faktycznie nowy tłok wossner + szlif cylindra zrobiły robotę. Nastała cisza...błoga cisza. Trochę chyba za długo na stukaniu jeździłem bo spory nadwymiar mi w Katowicach dobrali.
Pytanko dotyczące docierania, czy trzeba jakoś specjalnie się spinać czy normalnie jeździć w każdym zakresie obrotów. I co z wymianą oleju bo zdania widzę podzielone.
 
     
Bart76 
Wolverine


Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 438
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 2018-07-12, 17:55   

pierwsze 100-200km pełny zakres ale nie przedgrzać ! a będzie się grzał . zrzut oleju i potem po 1500km zrzut i dalej luz, krótkie interwały 2500km max
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-07-13, 08:10   

Ja wymieniałem po 100 później 500 i 1000 oczywiście pełny gwint i pilnowanie temperatury.
To wszystko na mineralce motula 20W50.
Przy trzeciej zmianie syntetyk i na takim już śmigam. Wsio OK.
Ważne jest aby używać biegów i obrotomierza wybrać trasę nie jednostajną z pełną manetą, tylko jakieś fajne winkle i schodzić do 2-3-4 kręcić i 5 na spokojnie chłodząc silnik.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14