wojtekk, kurła, to jeszcze zrobię test na sprawność termometru (tak w razie W) oraz zdejmę wysoki błotnik żeby zobczyć czy jest różnica w porównywalnych warunkach.
No trochę lipa taką wysoką temperaturę utrzymywać, te 140 st. C mnie martwi szczególnie.
Ostasz, Może coś nie tak z termometrem, przy około 130-135 stopniach sprzęgło już zaczyna tak puchnąć, że ciągnie i nie idzie luzu wbić. U mnie nawet na ostatnim tukanie po 6stym kłodzku było około 120stopni...
U mnie w XRL 650 takie same temperatury. Mieszanka ustawiona była na b. bogato- dysza
155. Bedzie 152
Teraz jest na warsztacie u motomaxa. Wyszło ,ze dużo nagaru na tłoku i głowicy.
Myślę ,że montaż małej chłodnicy od XR 400 poprawi sytuację.
Franz, u mnie w xrl 650 pomogło podniesienie iglicy podkładką ok 0,5mm dysze 55 i 152, wcześniej na fabrycznym ustawieniu gaźnika to przy spokojnej jeździe non stop 120 stopni...
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-06-11, 06:43
Gaźnik, zawory, filtr powietrza nawet jak zmienisz przełożenia to może coś się zmienić.
Ja mam na bogato. Dysza główna 157,5 ta od wolnych fabryczna chyba 48 jak się nie mylę. Iglica podniesiona o 0,5mm. i rozwiercone 2 otworki na większe( w tym tłoczku od membrany) jak to robiło kilku ludków.
Adziad dysze zmieniałeś od wolnych i główną czy w xr którąś zostawiłeś oryginalną?
U mnie w oryginale były 48/148.
wojtekk, dysze w oryginale w xr650l u mnie były 50/152, te 2 otwory o których piszesz były dużo mniejsze na średnicy niż oryginalne w gaźniku od dominatora, airbox zatkany był solidną zwężką (snorkelem).
Przy takich ustawieniach motor nie dość że nie jechał to jeszcze się grzał strasznie.
Przed tukanem wywaliłem snorkel, rozwierciłem te 2 otwory na większe 3,8mm, podniosłem iglicę o 0,5mm podkładką, wstawiłem filtr gąbkowy, dysze 55/158 (było za bogato i wróciłem do 55/152). Wydech oryginał.
Silnik dostał kopa, szedł z gazu na 3cim biegu przy przełożeniach 14/45. No i nieznacznie przekraczał 120 stopni na oleju podczas 6ściu okrążeń kłodzka na tukanie.
Ale niestety wcześniej zbyt długo działał na zbyt ubogiej mieszance, jeszcze kupiłem go po zatarciu więc skończyło się wypadnięciem gniazda wydechowego:/
Różnica jest ogromna względem oryginalnych ustawień jeżeli chodzi o temperaturę silnika i oddawanie mocy.
edyta:
Jeszcze dopalanie spalin wywaliłem. Nie wiem na ile to ma wpływ, ale system dopalania wprowadza dodatkowy tlen do kolektorów jeszcze w głowicy i dopala pozostałe paliwo w gazach wylotowych, czyli jednak powoduje wzrost temperatury..
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2018-06-13, 07:31
Zastanawiam się czy coś da zmiana dyszy wolnych u mnie z 48 na 55. Dokładnie z tej stronki co piszesz robiłem moda ale właśnie nie zmieniłem tej od wolnych choć ją kupiłem i tak leży 2 rok w kartoniku. Resztę modów poczyniłem. Dolot mam w oryginale za wyjątkiem filtra k&n.
Mała aktualizacja:
Poprzedni weekend jeździłem z Alibabą, było dość ciepło (u Darka na GSie szczytowo temp. powietrza była 32 st. C) - Dominator na oleju łapał między 120 st. C a 135 st C. Najczęściej jeździłem z 130 st C. Jak temp zaczęła przekraczać 135 st. C to chyba raz zarządziłem postój
ale
Po wyjeździe ponowie wziąłem termometr na sprawdzenie. Dwa testy - zamrażarka i -18 st.C ustawione, termometr pokazuje -16 st.
Test wrzącej wody termometr pokazuje równo 100 st. C.
ale
Jak się ten temometr "popuka" to można sobie ustawić temp. np. 120 st.C we wrzątku. Więcej nie pokaże, ale też nie spadnie. Możliwe jest "wyzerowanie" poprzez umiejętne "popukanie".
Wniosek: termometr pokazuje dobrą temperaturę jeśli nie jest "niepokojony" Ale wibrowanie/trzęsienie nim powoduje, że wskazówka żyje własnym życiem względem tego, co powinno wynikać z (pewnie) bimetalu, który "wychyla" tą wskazówkę.
Zatem tak do końca nie wiem z jaką temperaturą jeździłem. Dość często obserwowałem tą wskazówkę i widziałem, że potrafiła skokowo po odkręceniu manety wskoczyć z 120 na 130 st.C i prawdopodobnie głownie przez wibracje - dlatego myślę, że jednak 120 st. C było najczęstszą temp.
Wniosek 2: trzeba poszukać nowy termometr, który będzie pasował w tą tuleję, którą mam do wkręcania w miejsce bagnetu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum